- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Absolvování pajďáku ještě není zárukou dobrého učitele.
Absolvování LF neznamená, že z vás bude dobrý chirurg. Možná je to o procentech těch "dobrých", ale ne o systému.
Pedagogické fakulty mají strach, protože pokud se do škol pustí ti co mají VŠ, ale ne pedagogické fakulty, budou zbyteční. Jaký je rozdíl mezi matematikáře z pedagogické fakutly a tím, který má Matfiz. Jedině ten, že jeden má pedagogické vzdělání a druhý ne.
Tak i matfyz učí učitele - možná se ne úplně orientujete.
Kdysi dávno jsem měl přednášku pro učně z Vítkovického učiliště, něco z oblasti metalurgie. Nejsem pedagog a snažil jsem se výuku koncipovat tak, aby pochopili proč se některé věci dějí a co je toho příčinou. Kupodivu jsem měl celou dobu ticho a pedagog, který celou akci organizoval řekl, že přesně toto studenti potřebují a zdali bych nepřipravil něco dalšího.
Tak jste dobrej, tak teď 1 školní rok 30 dětí ve třídě.
S článkem souhlas. Odborník co studoval fyziku může být dobrým pedagogem i bez pedagogické fakulty, hlavně té fyzice bude rozumět víc. Nějak mi chybí mechanizmus sjednocení úrovně škol, nebo alespoň její porovnání. Státní testy v průběhu studia, nejenom maturity, buď jako povinnost pro školy, pro dodržení úrovně, nebo alespoň jako indikátor kvality školy, který by se zveřejnil. To by motivovalo ředitele vybírat schopné pedagogy ...
Ten Váš příspěvek je jako střelba do vlastní nohy. Protože nedokážeme kultivovat pedagogické fakulty a ani je nedokážeme zrušit, tak je necháme vyhnít. Místo abychom přitáhli mladé absolventy fakult připravující učitele do škol, tak jejich místa obsadíme nekvalifikovanými pracovníky, kteří neuspěli ve svém oboru, nebo kteří mají 3 roky a méně do důchodu. Místo abychom se snažili zabránit vyhoření učitelů a zkvalitnit učitelské sbory, tak bude učitelka hudební výchovy v rámci optimalizace úvazků učit 2 hodiny matematiku.
Někdo vystuduje VŠ obor matematika, fyzika, nebo dějiny a umění, chemii a tak dál, ale učit nemůže protože nemá pedagogické vzdělání