Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J11a68n 35R93á64ž

5. 1. 2019 18:40

Základem většinového pocitu vyhoření u učitelů je (cituji Vás), že české dítě ztrácí motivaci ke vzdělávání. S bohatnoucí společností přibývá dětí, které mají všechno zadarmo, doma se od nich nic nevyžaduje, a když přijdou problémy ve škole, nacházejí u rodičů často až nepochopitelné zastání.

Hodně mladých pedagogů, kteří šli do "procesu" s nadšením, má již po deseti letech učení pocit profesní frustrace hlavně z pocitu marně vynaložené energie na sdělování informací, o které nemá valná většina žáků zájem, ale také z neustálých bojů jak se školní byrokracií, tak z permanentních sisyfovských půtek s rodiči , zejména prospěchově horší částí žáků. (Sdílený pocit jedné čtyřicetileté učitelky)

2 0
možnosti
Foto

„Naše mládež miluje přepych. Nemá správné chování. Neuznává autority a nemá úctu před stářím. Děti odmlouvají rodičům, srkají při jídle a tyranizují své učitele.“— Sókratés

5 0
možnosti
VV

Děti jsou stále víceméně stejné. Učivo také. Když chce učitel něco probrat, čas si najde. Když myslí, že něco není důležité, ale probrat se to musí, zkrátka se o tom při hodině zmíní a tím je to probrané. V tom mají školy velkou volnost, vzdělávací program si tvoří samy. Problém je v tom, že dvě nebo tři děti, které dříve seděly ve zvláštní škole nebo v pasťáku, dnes sedí učiteli ve třídě a znemožňují mu efektivní výuku zbývajících dvaceti. Protože látce nemohou nebo nechtějí rozumět, nudí se a ruší při hodině. Učitel by se měl správně věnovat všem žákům (i těm nadaným), ale v reálu ho i s případnou asistentkou plně zaměstnávají tito tři (může si vybrat, jestli s nimi bude individuálně pracovat a ostatní budou pracovat sami nebo se pokusí pracovat s ostatními, ale v tom případě stráví většinu času ukázňováním těch tří). V každém případě výuka většiny má mizernou úroveň a učitel za to opravdu nemůže.

3 0
možnosti
JK

Oprava: Kterak si L.Ž.E. šči do kapsi. ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
EK

O tempora! O mores! (Připisováno Cicerovi a už nějakých 2000 let to platí.)

2 0
možnosti
VH

Když chodily do školy mé dcery (před +- 40 roky), slýchal jsem od kantorů téměř totožné výhrady: - děti nejsou rodiči vychovány, - rodiče, místo aby potomky v případ stížností zatlačili si stěžují na kantory (což jedině byla a stále je pravda), - děti nemají úctu k učitelům ("každý cti si dobuď sám") - osnovy jsou přecpané, nelze vše stihnout, - (bokem pak) platy jsou tak nízké, že s tím asi seknu.

Když jsem chodil na rodičák starším ze svých vnoučat (před +- 20 roky), byly výhrady stejné. Jen osnovy kromě přecpanosti se staly navíc zastaralými. A o mizerných platech se hovořilo nahlas.

Z Vašeho článku usuzuji, že stanoviska kantorů jsou desetiletí, ba téměř půl století, neměnná. :-)

3 1
možnosti
Foto

Ne tak docela. Kdybych letos (vlastně už vloni :-)) v září vlezl do své první školy, neodvážil bych se podobný text psát. Za téměř dvě dekády před tabulí jsem si ale už nějaký ten názor stihl udělat. A věřte nebo ne, ten posun k horšímu tam prostě je.

9 0
možnosti
DM

No, tak tohle jste napsal výborně. Zejména tu část s oním "na to kašlu, to je moc dlouhý" – s tím se setkávám také pravidelně, a neskutečně mi to jde na nervy :-)

6 0
možnosti
TK

Tak trošku pragmatismu a realismu. Mobil dětem už z ryky vyrveme těžko a motivaci zvýší až změna stavu společnosti. proto:

1 Když si to po sobě přečtěte, zjistíte, že snížení nároků ve je naopak nutností, protože jak jste sám napsal, nemáme už k dispozici ty děti, co dříve, děti bez mobilů a počítačů, děti motivované. Ať chceme, nebo ne, tyto technologie vykrádají cca 30% mentální kapacity, kterou jsme dříve mohli zaplnit učební látkou.

2. A kdo nám tedy bere těch 30%? Není to mobil sám o sobě, ale jsou to "samozvaní učitelé", youtubeři, hvězdy sociálních sítí, další osoby na síti i velké nadnárodní společnosti. Ti si dokázali najít cestu k našim dětem, taková zadní vrátka, kterými do nich za našimi zády tlačí svoje informace. Pokud chceme navýšit "smysluplný" (z našeho pohledu) obsah v dětském mozku, musíme najít způsob, jak využít tyto kanály.

1 7
možnosti
TT

Nesouhlasím. Tak holt nebude dosaženo cíle, aby 60 % populace absolvovalo vysokou školu a děti neschopné zvládnout zátěž půjdou na učební obor bez maturity (sláva!). A vtipně integrovaní žáci indické menšiny budou opouštět ZŠ bez titulu absolvent - na jejich pracovní život to nebude mít žádný vliv.

13 0
možnosti
TT

Souhlasím, leč s chybami v textu učitele - byť zřejmě ne češtiny - už méně. ;-)

0 0
možnosti
Foto

Buďte konkrétní, já se rád přiučím :-)

1 0
možnosti
MA

Karma jako stodola !!!!

7 0
možnosti
  • Počet článků 5
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2501x
Stále ještě relativně mladý, pozitivně naladěný a neopotřebovaný učitel na 2.stupni ZŠ, vášnivý muzikant, amatérský cimrmanolog, sportovec a cestovatel.

Autor vzdělávacího kanálu http://youtube.com/@naockujsematikou