Děkujeme za pochopení.
V39l88a23d12i16m35í60r 47A74i61m
Autore, za mne karma, ale obávám se, že chcete v této chvíli po kantorech nemožné. Těch, kteří již dříve používali své (nebo školní) webové stránky k náhradní výuce, je jen zlomek a ostatní s tím nikdy nepřišli do styku. Ostatně podíváte-li se podrobněji na snad nejčastější webovou aplikaci „školaonline“ jednotlivých škol, tak je vám jasné, že zdaleka není využívána tak, jak byla zamýšlena.
Víte sám, že většina učebnic neobsahuje nic jiného než jakési shrnutí předpokládaného výkladu učitele, které je bez onoho „přežvýkání“ (rozuměj výkladu) v hodinách pro většinu žáků nestravitelné a s hrůzou zjišťujeme, že spousta matematikářů neumí ve Wordu napsat matematický text, protože to nikdy nepotřebovali – o jeho vhodném naformátování už raději nemluvím.
Vidíme, že mnoho vyučujících nedokáže dát dohromady graficky poutavou prezentaci učiva a jejich výtvory na několika stránkách fakticky suplují zápis na tabuli.
Konstatujeme, že mnoho pedagogů neumí najít již hotové výukové materiály na internetu, upravit je podle své potřeby, zkopírovat a uložit v takovém formátu, který umožňuje jejich stažení a prohlížení bez dalších úprav na jakémkoli zařízení. Navíc mylně předpokládáme, že v každé domácnosti má žák po neomezenou dobu k použití PC s veškerým programovým vybavením (nelépe i s povoleným makrem).
Divíme se, že nikdo ve škole nekoordinuje tento způsob výuky a nezajišťuje, aby předpokládaná doba činnosti žáka u počítače měla alespoň přibližné časové proporce odpovídající významu předmětu a žáci nebyli zbytečně zatěžováni poznatky a úkoly, které v této chvíli rozhodně nejsou nezbytné.
Nenadávejme za to učitelům ani školám – zde „někdo“ zaspal a ani ve snu nebyl ochoten předpokládat, že by bylo dobré se připravit na dobu, kdy nebude k disposici tabule s křídou ani „živý“ kontakt s žákem.
Š25t49ě64p10á25n 46B61i11c63e13r76a
Párkrát jsem zkusil něco vnuky naučit, ale učebnici jsem nepoužil. Chtěl bych vidět toho, který je tvoří.
- Počet článků 5
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2501x
Autor vzdělávacího kanálu http://youtube.com/@naockujsematikou