Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Já bych na tom byl určitě hůř, ale lidé by měli platit jen to co užívají.  Proti mýtu jsem jenom v případě, že majitelem a provozovatelem bude stát.  V případě, že stát silnice a dálnice zprivatizuje, je správné, že kdokoliv je bude užívat, bude ze jejich používání platit.

0 0
možnosti
VH

Po dálnicích ujedu zcela maximálně 2000 km ročně. To by bylo při ceně 40 hal/km 800. Dobrých ušetřených sedm stovek!

Vážně:

  Zpoplatnění dle ujetých kilometrů je jediné seriózní. Rohlíky taky platíte podle zakoupených kusů.

4 0
možnosti
PK

Víte, já bych možná na tom nakonec taky ušetřil, přesto jsem proti. Nechci mít v autě žádné (možná další) špehovací zařízení, opravdu nepotřebuji, aby nějaký úředník někde věděl kdy a kam jsem jel. Nechci se starat o to, jestli mám někam poslat další peníze, nebo jestli nejsem na nějakém účtu v minusu. Dost je prudy na tom, že jednou za rok musím dojít na poštu, koupit tu známku, seškrábat starou, u čehož vždycky proklínám toho, co to lepidlo vymyslel a toho druhýho, co vymyslel, že se to bude měnit v lednu, a přilepit novou. Ale o nic dalšího už se nemusím starat. Jak by vypadalo takový mýto? V nejlepším případě bych jednou za rok dostal nějaký vyúčtování a musel někam poslat peníze, další daň.

A co když to auto někomu půjčím? Jak z něj pak budu dostávat to, co mi projel po dálnici? A jak to budou účtovat firmy, když pojedu svým autem na služební cestu? Budu jim muset přinést výpis od úřadu, že dne toho a toho jsem najel po dálnici tolik a tolik?

Fakt, výborný nápady, už se nemůžu dočkat.

1 0
možnosti
Foto

Výkonové zpoplatnění je jediné správné a spravedlivé řešení. Kdo víc jezdí, víc platí.....

Chápu, že pro obyvatele například Kladna, jezdícího denně do práce do Prahy, to bude méně výhodné než pro obyvatele Karlových Varů, jedoucího do Prahy 3x za rok..... 

Druhou možností je změnit přerozdělování daní z uhlíkatých paliv. Tím by ale mohlo hravě dojít k situaci, kdy dopravci i soukromníci natankují před hranicema, u nás vůbec - a stát by z nich nic neměl, přestože by silnici zatěžovali.

2 1
možnosti
PM

Výkonové zpoplatnění je jediné správné a spravedlivé řešení. Kdo víc jezdí, víc platí - no vždyť jo - kdo více jezdí, více kupuje naftu nebo benzin a tím i více platí státu ve formě dph a spotřební daně.

1 0
možnosti
PK

Celkem chápu vaše rozhořčení. Osobně doufám, že je to jen takové strašení, aby to pak mohli smést ze stolu a ukázat, jak to s obyčejným člověkem myslí dobře. Ale taky se možná pletu, což bych nerad :-/

2 0
možnosti
Foto

Místo mýtného bych zavedla jednodenní známku, třeba za 100,-Kč. Jsou lidi, kteří jedou po dálnici max. 5x do roka a jen v jeden den a kupovat kvůli tomu desetidenní známku je zbytečný. A pro pravidelné konzumenty dálnice zachovala tu roční. Měsíční známka je úplná blbost.

3 0
možnosti
PK

To s váma zcela souhlasím. Na druhou stranu si musíte uvědomit, že když budou prodávat jednodenní známku, tak na tom zase tolik nevydělají. Všechno má svoje výhody, jak pravil Felix Holzmann :-)

0 0
možnosti
ZJ

A představte si, že jsou lidé kteří tam nejezdí. A plátí  Vám dálnici.

1 0
možnosti
PM

Takže tam nejezdí a kupují si dal. známku? Máte pocit, že stát má z ceny benzinu a nafty málo? Podle mého názoru by mělo státu stačit dph a spotřební daň a dál. známky by vůbec být nemusely.

1 0
možnosti
  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2294x
Prostorově výraznější krátkozrakej pošuk, jež má čas od času potřebu "po svém" sdělit světu své čistě osobní postřehy :)

Seznam rubrik