(NE)bezpečná drncačka

Jedu vám takhle stezkou, dát koňům k řece pít … Jak známá slova z jedné písně to jsou. Já ty časy, kdy se jezdívalo koňmo nezažil. A občas přemýšlím, zdali bohužel, a nebo bohudík. Přece jen, když se člověk rozhlédne po našich silnicích, tak je mu občas špatně.

Rád bych se zaměřil na 2 témata. Prvním je um našich řidičů. Když já začínal řídit, dostal jsem obouchanou stodvacítku. Ideální věc. Nejezdila rychle, tudíž neměli rodiče strach. Když se někde škrábla, tolik to nevadilo. A tak se člověk naučil trochu řídit a začlenil se do silničního provozu. Podstatná věc je také pud sebezáchovy. A ten já myslím mám. To alespoň pro mě znamená, že neriskuji a snažím se být ohleduplný řidič a neohrožovat sebe, ani nikoho jiného.

A děje se něco podobného na našich silnicích i dnes? Řekl bych, že spíše ne. Dnes dostane mladý člověk řidičský průkaz (pominu, jak ho kolikrát udělal a kolik ho to stálo) a pokud má movité rodiče, hned vyfasuje pěkné a hlavně rychlé auto. A nemusí mít ani movité rodiče, stačí mít práci, pravidelný příjem a může si koupit jakékoliv auto. Pak se podívejme na statistiky nehod. Čísla jsou veřejná, tak je tady nebudu zmiňovat. Ale z těchto mladých řidičů vyrostou agresivní řidiči, kteří mají rodinu. A jejich děti v autě potom slyší všechny ty nadávky, vidí styl jízdy a máme tu vychovaného dalšího agresivního řidiče.

Neměl by se tedy už konečně stát zamyslet na tím, jakým způsobem toto eliminovat? Abych jen nekritizoval, tak musím říci, že je mnoho programů pro děti, kde je možné se dobře školit. Ale co udělat s mladými řidiči???

Druhá věc je kvalita našich silnic. Nyní je propírané téma, zdali opravovat či neopravovat naše silnice v noci. Kvalitu asi tady ani popisovat nemusím, to vidí každý sám. Tunely, kudy utíkají velké částky, ty zná také spousta lidí. Kvalita odvedené práce firem, které silnice dělají či opravují, to je mnohdy také hrůza. Takže je na čase s tím něco dělat. A dle mého názoru je opravdu jeden z  pozitivních nápadů, opravovat silnice v noci. Malý provoz, možnost větších uzavírek. Jak by se měli řidiči chovat při uzavírkách a jak dodržovat rychlost, to souvisí s mou první částí textu. Navíc, když to funguje v jiných vyspělých zemích, proč by se to nemohlo dělat i u nás? Teď ještě mít dobře nastavené smluvní podmínky. Přiznám se, že mi stále není jasné, jak se může státní zakázka prodražit. Když si budu chtít nechat postavit dům, tak chci mít projekt, vidět, jak bude dům vypadat a kolik to bude stát. A také do kdy bude hotov. A přece se nemůže stát, že mi někdo po půl roce řekne, že to bude jednou tak dražší.

Proto se ptám, kdy budeme jezdit po silnici bezpečněji a klidněji a kdy budeme mít i kvalitní povrchy na silnicích???

Autor: Petr Hurt | neděle 15.3.2015 0:00 | karma článku: 0 | přečteno: 64x
  • Další články autora

Petr Hurt

Dvě rande pomohou

12.3.2021 v 15:43 | Karma: 15,63

Petr Hurt

Pro fanoušky, bez fanoušků

26.8.2019 v 13:22 | Karma: 10,24

Petr Hurt

Zima jak v ruském filmu

12.3.2019 v 9:33 | Karma: 21,47