Blbej kdo dává, blbější kdo nebere

Jak známá je tato poučka, přísloví či něco jiného nám všem. Kde se schází pravidelně nejvíce lidí? Kde jsou tlačenice, hádky, strkanice a další?

Minulý týden jsem byl na služební cestě v jednom nejmenovaném městě. Pokud tam přijedu na týden, snažím se zabavit během odpoledne nějakými aktivitami. A jedna z nich je plavání a sauna. To dodržuji pravidelně.

Jeden z kolegů, který je místní, chodí plavat se mnou. A právě minulý týden přišel s informací, že se koná celorepubliková akce v bazénu. Pokud zaplavu 100m, budu mít hodinu zdarma. Chvilku jsem si s tou myšlenkou hrál. Ale nakonec jsem mu odpověděl, že si to raději zaplatím. Nebudu si přece dělat ostudu mezi plavci. Já se svou želvou na plaveckém vysvědčení.

Přišla středa a my vyrazili. Hned na recepci mě začal přemlouvat, ať nejsem blbej, že se to vyplatí. Ale jo, proč ne, jdu do toho. Hodina zadarmo. Kolega byl nakonec nejlepší. A já řekl plavčíkovi, že může jít na párek, že si to zaplavu v naprostém klidu. Nakonec ten čas nebyl špatný. A navíc, měl jsem hodinu zdarma. A podle toho to taky v bazénu vypadalo. A hlavně v sauně. Tlačenice …

Ale tohle přece zažíváme všichni. Další příklad. Každému z nás přece chodí spousty letáků od různých obchodních řetězců. Co máme v akci, co se připravuje. Já osobně to z 90% vyhazuji. Ale znám pár lidí, kteří si toto hlídají a pak si v jeden den objedou pár obchoďáků a nakupují vše v akci. Přece, když je něco levné, nekupte to. Důchodci už stojí ráno před otevírací dobou u hlavních vchodů, aby jim něco neuteklo. A když tam přijde normální zákazník o něco déle, už jsou regály prázdné. Ne kvalita, cena rozhoduje.

Kde s tím možná souhlasím, jsou různé fashion areny. Oblečení se nevyprodalo, tak ho prodávám dál, jako starší a zlevněnou kolekci. Nejsou všichni, co chtějí mít aktuální novinky.

To samé se týká většiny akcí. Jako je jarmark a podobné věci. Zkuste začít vybírat vstupné. Přijdou lidé opravdu, že je to či ono zajímá? A nebo chodí lidé jen tam, kde je něco zadarmo.

Neříkám, že jsme tací všichni. Ale trávit čas nad akčními letáky? Jít plavat jen tehdy, když to bude levnější či zdarma? Nakupovat jen tam, kde mi nabídnou slevu?

Spíše se nabízí otázka, o kolik se liší výrobní náklady od kupní ceny? A když pak výrobek sleví, kolik stále výrobce vydělává? Nebuďme jak ovce přátelé …

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Petr Hurt | pondělí 12.10.2015 8:48 | karma článku: 10,58 | přečteno: 693x
  • Další články autora

Petr Hurt

Dvě rande pomohou

12.3.2021 v 15:43 | Karma: 15,63

Petr Hurt

Pro fanoušky, bez fanoušků

26.8.2019 v 13:22 | Karma: 10,24

Petr Hurt

Zima jak v ruském filmu

12.3.2019 v 9:33 | Karma: 21,47