Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je potřeba si přiznat, že pluralitní politický systém a demokratická společnost potřebuje určitý kontinuální historický vývoj. U nás je pořád svéhlavá snaha implementovat pluralitní politický systém stran na posttotalitní společnost, kde bylo rovnostářství a jednotná občanská ideologie. Důkaz že to nefunguje je ve všech posttotalitních státech.

Je potřeba učinit změnu a vložit možnost dalšího "bezpečnostního" prvku, tak aby občan neměl jen možnost dva dny za 4 roky pohnout s kandidátkou stran. Je vhodné se zamyslet na založením tzv. institutu domovské obce poslance, které by mělo právo vystavit žlutou kartu poslanci když koná v rozporu s dobrými mravy a proti řádu republiky a obce, nebo když dojde k jeho stíhání jej odvolat. Byl by to místní elektronický sněm, kde obec by buď nominovala určitý rozsah občanů, občanských sdružení a zastupitelů obce. Účast by zde byla na vedlejší úvazek a aktivita jen když si to situace vyžádá. Tři členové by byli tzv. zpravodajové,  jež by spravovali  případné požadavky obce na nové normy , nebo ...  a monitorovali chování poslance a poslanecké sněmovny. Poslanec zvolený za domovskou obec, by zde musel mít kancelář, vést elektronickou agendu svých poslaneckých aktivit a poslaneckou komunikační síť ve které by jednal s místním občanským sněmem, uzavřená část a pak volnou s občany. Nad tím by byl krajský občanský sněm obdobné struktury, jež by měl větší pravomoci a mohl za určitých podmínek odvolat vládu, dát distanc politické straně od jednoho volebního období, nebo zahájit rozpuštění politické strany. 

Vedle občanských sněmů, by zde byly komory odborníků, hospodářská komora, rolnická komora, školská komora ... , jež by monitorovaly své prostředí a měly právo vstupovat do procesů zákonných norem, nařízení, vyhlášek, tak aby to bylo v souladu s jejich prostředím.

Tyto komory a občanský sněm by delegoval hlavní hospodářskou komoru, jež by byla spravovala dlouhodobější hospodářský a státní zájem, strategii, tak aby zde byla

0 0
možnosti

zachována kontinuálnost hospodářské, zákonné, školské ... vize státu. Senát by se zrušil, finance na jeho chod by se vložily do tohoto systému. Každý účastník by měl zapůjčen zapečetěný notebook se speciální aplikací a tento notebook by nemohl být použit na jinou aktivitu, hardwarově by byl na bázi čipu uzpůsoben jen na tuto agendu, a měl tzv. černou skříňku, jež by navíc data odesílala do cloudu.

Je potřeba říci i ono B. tzv. status občana, kde by se řešila tzv. sociální otázka občana, tak aby se snížila ekonomická zátěž státu. Zde je potřeba říci i C, ukončit demagogii EU o humanizaci člověka v rámci určitého blahobytu a zákonné ochrany.

Občan by byl motivován tak aby se uměl postarat sám o sebe, rodinu, určitý standard nájemného bydlení, vybavení domácnosti. Stát či obec by vypomáhala krátkodobě, nebo individuálně. Jasně sdělen standard člověka, bydlení, vybavení domácnosti, volné aktivity, vzdělání, zaměstnání. Je potřeba říci i ono D změna ve školství, tak aby zde nevznikala armáda nezaměstnaných vysokoškoláků a přebujelý vysokoškolský a univerzitní systém školství. Jsme průmyslová země a to je náš kapitál... . Za E, změna a zeštíhlení zdravotnictví, neboť  zde vládne chaos v používání drahé techniky, výstavbě a vybavení nemocnic a poskytované lékařské péče. Za F infrastruktura státu a za G zeštíhlení právních norem a úřadů.

0 0
možnosti
  • Počet článků 239
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1731x
Aktivní glosátor politického dění, vyjadřuje se k politickým a společenským tématům. Spoluautor projektu www.mapovani.cz

Seznam rubrik