Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K

kevinbb

29. 10. 2009 15:27
Presne!

Pokud se stat bude ptat zaku jak chteji ucit aby se ucili, tak se nic nezlepsi. Clanek presne vystihuje situaci naseho skolstvi! Samozrejme, ze chybi zakum respekt a disciplina jinak se nikam nikdy nedojde. Tim nemyslim prirozene nadanou mensinu. A jak uz to napsal kolega prispevovatel simsII z nejakeho duvodu system zvolil kvantitu nad kvalitou a jak je videt po skoro dvaceti letech, je to uz opravdu znat, ovsem, ze negativne.

R^

0 0
možnosti
S

simsII

29. 10. 2009 13:18
Pokračování

Vzdělávací systém zvolil přístup kvantity nad kvalitou.Toto potom snižuje kvalitu na vysokých školách, ponavadž se lektor musí

přizpůsobovat lidem, kteří tam vůbec nepatří. Na výběrové školy (typu

Harvard)si u nás raději moc nehrajeme, elitářství je nebezpečné. Takže

ti schopní raději odejdou do ciziny, kde studují na stipendia, ale již

tam i zůstanou. Studenti mají problém s cizími slovy, nerozumí vlastně pořádně ani těm českým. S tímhle se daleko nedostaneme. A nyní ona aféra ZU, ta opravdu vypovídá o tristní úrovni napříč již celým školstvím. Vždyť je směšné, když já na VŠ doháním znalosti - gramatiku, cizí slova za učtele základních a středních škol. Na VŠ by se měly řešit snad jiné věci, než základní. To potom budeme muset udělat ještě jeden stupeň vzdělávacího systému - Vyšší než vysoké, či jak? Mám často problém si svých studentů opravdu vážit, takových je málo, opravdu hodně málo.

0 0
možnosti

lubossula

29. 10. 2009 14:36
Re: Pokračování

R^

0 0
možnosti
S

simsII

29. 10. 2009 13:10
Pane autore,

nelze než souhlasit. Učím na VŠ a nedávno jsem na konci semináře zvolila otázku "jaký, že to mají vysokoškoláci názor na státní maturitu?" Oni nechtějí rozeznávat ani to základní - že je rozdíl mezi maturantem

gymnázia a ostatních rádobystředních škol (integrovaní obchodníci, 

kuchaři a etc...). Podle nich jsou gymnazisté nepoužitelní, poněvadž nemají praktické znalosti a to oni zase jó. Oni dělali i praktickou maturitu, tak jsou asi lepší než ti, co opravdu něco musí  nebo by měli znát. Osnovy gymnázií a klasických technických škol by měly být opravdu o řád výše. Když jsem namítla, že by integrovaní maturanti měli ještě udělat dle mého názoru vyrovnávací zkoušku během jednoho roku po skončení té maturity II. třídy než by pokračovali na případné VOŠce či VŠ, tak se přímo bouřili. Zde se dalo sebevědomí lidem, kterým nenáleží, protože pokud by si svoji pozici uvědomovali, tak by se nebránili, ale přijali by to s pokorou.

0 0
možnosti
ZH

Zuzana Hejná

29. 10. 2009 12:46
trefa

bohužel...

0 0
možnosti
JN

atomix

29. 10. 2009 11:36
soucasny stav

je to smutne, ale vetsinou je to bohuzel presne, jak autor pise  ...

odpoved na otazku pod obrazkem: d) je spravne

... dostanu jednicku? ;-)

0 0
možnosti
VNP

veš na pleši

29. 10. 2009 11:31
A co takhle

waldorfské gymnázium? ;-D

0 0
možnosti
  • Počet článků 51
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2483x
Klinický psycholog (psychosomatika a psychoterapie).
Autor publikací: Filozofie nemocí, Proč jsme nemocní, Tajemství hypnózy, Kdo s námi manipuluje.
S Janem Kellerem napsali učebnici pro gymnazisty:
Úvod do filozofie, sociologie a psychologie
(s ilustracemi Vladimíra Renčína).
Informace o jmenovaných knihách:
www.dialog-lbc.cz

Dvojité kliknutí na foto zobrazí starší články.

Seznam rubrik