Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
L12u58b73o31š 34K19r84i30m64l
Hodně plochý pohled optikou “teď a tady”. Pokud umožníte přesun výroby do Číny a dotování výroby Čínou, tak teď je to pro nás jednoznačně výhodné. Problém je ve slově teď. Stejně jsme se již v minulosti chovali v oblasti farmaceutického, chemického a dalších druhů průmyslu a v současné době jsme závislí na zemích jižní Asie v těchto oblastech z více jak 90%. A kde je ta Vaše výhodnost ?
P59e87t40r 23B35o11r62o46v33e85c
Je to výhodné i dlouhodobě. Protože:
Pokud víme jak to vyrobit, tedy známe technologii. Pak to stáčí a klidně 90% může dovážet z ciziny když to zvládnou levněji. My tím ušetřené peníze a z ušetřených nákladů můžeme budovat další bohatství. Pokud investujete tak víte že po pár letech díky složenému úročení z malých úspor se vytvoří úplný zázrak. Tedy krátkodobá malá výhoda se v dlouhém horizontu změnila na velkou výhodu.
Validní argument proč se nespoléhat na globální trh by byl důvod že chceme jako Rusko jít do války, pokud ale chceme mír pak nepotřebujeme vše si dělat sami, jen to potřebujeme znát technologii.
Validní argument proč je potřeba abychom to dělali za draho my a nedováželi si to za levno by byl že víme že složitější práci Češi nezvládnou a tak musí dělat tuto práci. Co neni ochoten říci žádný vlastenec co zavádí cla.
Další možný argument je že celosvětová výroba je tak centralizovaná že je riziko že když se tam něco stane ochromí to zbytek světa a tak budeme uměle a draže udržovat konkurenční (záložní výrobu u nás), to neni tento případ.
Další argument proč se nespoléhat na globální trh by byl důvod že chceme jako Rusko jít do války, pokud ale chceme mír pak nepotřebujeme vše si dělat sami, jen to potřebujeme znát technologii.
J44a48r13o79m17í57r 39K73r93á86l
Uvádět jako "neekologické" to zpomalení obměny automobilů je opravdu na hlavu.
P73e75t42r 38B38o93r22o54v63e14c
Neuvádět a nevysvětlovat proč je to na hlavu je bezcenný komentář.
Názor musí být podložený argumentem (proč) jinak je to bezcenný brblání.
I84v36e57t73a 18K13o98l53á39ř78o24v23á
Uvalení cel na čínská elektroauta je důsledkem masivního subvencování výroby elektrických aut, které Čína popírá nebo nechce přiznat. Subvence způsobují masivní pokřivení trhu a vedou k protekcionismu, proti němuž je zavedení cla už jen adekvátním vybalancováním těchto tendencí.
Clo je uvaleno proto, aby čínská auta nezaplavily evropský trh a aby se nestalo něco podobného jako u v Evropě vymyšlených solárních panelů, jejichž výrobu Čína strhla prakticky sama na sebe. Evropský trh je pro Čínu zajímavý jako poslední významnější otevřený trh, protože např. USA už uvalily na čínské elektrické auta 100 % clo. Z Evropy to má být např. u BYD 17 %, u jiných výrobců 20 %, atd. Zdá se, že výrobce BYD na tyto podmínky přistupuje.
Je tu obava a pravděpodobnost, že Čína uvalí cla zpátky, což má dopad, pakliže se více exportuje než importuje a je tu závislost na Číně u výroby baterií. Cla jsou samozřejmě poslední prostředek a dá se očekávat slabší růst.
Obecně jsem pro volný trh, ale to je právě v dnešní době, kdy státy začínají omezovat jeden druhého iluze.
P15e58t74r 32B98o77r65o72v94e45c
Předpokládáte že když budeme v drtivé většině kupovat auta z činy které jsou dotovaný že nám to bude škodit. Ale nijak jsem nevysvětlil proč. Co je zásadní omyl. Je běžně rozšířený ve společnosti a tak jsem na to napsal článek kde vysvětluji proč je to tak výhodné pro nás využívat a ne se toho bát kvůli emocím.
článek se jmenuje: Jak legálně vydělat na jiném státu?
odkaz: https://blog.idnes.cz/petrborovec/jak-legalne-vyde...
To že Amerika má větší clo neznamená neni argument potvrzující že to je dobře.
J89a42n 90R83á55ž
Jsem v rozpacích. Kdyby šlo v EU opravdu v prvé řadě o ochranu klimatu, jak se pořád dokola v Bruselu tvrdí, i za cenu zničení evropského průmyslu, k čemuž údajně má přispět i hromadné používání elektroaut většinou evropské populace, tak přece u méně majetných, co nemají prostředky na koupi Tesly, či Škody Enyaq, by mohly uspět levnější čínské vozy. Ale zavedením cel, se tato elektroauta stanou pro většinu občanů EU stejně nedostupné jako jsou auta v Evropě vyráběné.
Takže zaváděním Green Dealu evropskou výrobu aut Brusel posílá do kopru a zaváděním cel na levnější čínská auta se evropské automobilky snaží naopak zachraňovat. Kocourkov hadra.
J12i83ř40í 87Č18í82ž
Lepsi propagandu cinskeho neprovereneho E-auta by nesepsal ani clen UV komunistu Ciny. Byl jsem ted mesic v USA, kde E-aut jezdi opravdu hodne, ale jen provenience Tesla+VW+Korea (Jizni)+Japonsko. O cinske by tam nebyl zajem, jedine by ho rozdavali zadarmo. Mel byste nekde vycestovat do vyspele zapadni civilizace za poznanim, nez psat takove koniny.
S29t10a17n90i38s70l13a58v 84J43e25l71e60n
Pokud tam o čínská auta nabyl zájem, tak proč na ně USA zvyšují cla z 25 na 100 procent?
(zdroj: https://ustr.gov/about-us/policy-offices/press-off...)
- Počet článků 135
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 415x
Více informací na mém FB,



















