- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A jediná cesta ven? Soukromé vysoké školství, kdo je schopný a má výborné studijní výsledku po celou střední školu, tak dostanu stipendium a všechny ostatní náplavy a rychlostudenti, ať si platí všechno ze svého, jinak to totiž nepůjde.
ano, ale zase posuzování např. talentu na techniku na základě známek z češtiny.....já mám zkušenosti takové, že ti nejnadanější známky na SŠ a ZŠ mo neřeší.
... že se do prváku naberou studenti, škola za ně zinkasuje ze státní kasy cca 50 000 na hlavu ... a potom je vyhází u zkoušek v prvním semestru.
Tak to dnes nefunguje, "Vysokou školu" absolvuje 60% dospívajících ročníků. Přitom schopnosti na absolvování skutečné vysoké školy má tak 10 %. Logicky z toho plyne, že průměr úrovně dnešního absolventa VŠ je nižší, než průměr úrovně maturanta za komanče. Tito absolventi se zaměstnají ve státním sektoru a na potřebnou práci se přivezou cizinci. Jejich děti ovšem už půjdou také na "vysoké školy".... a bludný kruh zániku státu je nastartován. Potom se náhle zjistí, že u lidí do 30 let je 60 % nezaměstanost jako ve Španělsku a.....
jak si každý myslí, že zrovna on je tím největším přínosem pro společnost a jeho obor je ten nejtěžší, nejdůležitější a nejlepší. Aneb takový článek od "nájemné novinářky a specialistky na PR" je tak trošku s*aním si do vlastního hnízda.
Desítky a stovky uchazečů se obvykle tradičně nabíraly na přírodovědné obory (a pak jich většinu povyráželi). Na humanitní se brávalo naopak pár studentů. Aspoň takto to bylo před deseti lety.
Dnes je na ZČU v Plzni samostatná Fakulta humanistiky. Před deseti lety tam nic takového nebylo, před cca 7 nebo 8 to byla samostatná katedra v rámci právnické (tuším) fakulty.
Jak Dobeš a spol tu regulaci školným našolíchají. Teoreticky by to mohlo vypadat takhle-VŠ sociální, filozofické a podobné mají "levnější provoz", tudiž by mohly nastavit nižší školné a přilákat více zájemců. Naopak technické školy mají dražší provoz (ať technikou,kvalitními profesory)by musely školné patřičně zvednout(aby tu kvalitu mohly poskytovat), a tím o část poptávky studentů příjdou. Mnozí si uvědomí riziko kolik by zbytečně platili kdyby třeba těžkou matiku ezvládli. A i kdyby ano,tak při rozdílu 5 000 Kč za semestr by si připlatili bratru 50 000.(A kdoví jak to bude s úroky). Jestli nepůjdou dělat zrovna hned na management ČEzu, tak ani jejich absolventské příjmy nebudou nijak horoucí aby nad tím mávli rukou.
A nebo snad, varianta brod, tedy že by snad ministerstvo školství samo určovalo jaké školné si mají jednotlivé školy nastavit? Třeba "po socialisticku", sociologové budou mít vysoké školné, ale ty peníze MŠ sebere a dá je technický školám, kterým nasadí nízké školné??
Tak na to jsem taky hodně zvědavá, protože je jasné, že regulace školným může nakonec udělat víc škody než užitku... Jisté je jen to, že školy nebudou spokojené s ničím, ať už to ministerstvo pojme jakkoli....
...že tyhle vědy studuje kdekdo, ale uplatnění najde jen několik lidí. Ale ty najdou a můžou být velice úspěšní, neodsuzoval bych to jen tak paušálně.
No dobře, ale proč má stát platit studia těch stovek, kteří práci nenajdou? A i kdyby bylo školné, pořád za ně stát platí pojištění.
Sociologie je věda provozovaná stejně jako jiné skutečné vědy pomocí matematiky.
Matematika je základní vědecká metoda - kde není matematika, není ani věda; matematika může tedy sloužit jako primární ukazatel vědeckosti libovolného oboru.
Základní vědou je fysika. Chemie je zvláštní případ fysiky. Biologie je zvláštní případ chemie. Medicina je zvláštní případ biologie. Psychologie je zvláštní případ mediciny. Sociologie je zvláštní případ psychologie a ekonomie je pak zvláštním případem sociologie.
Problémem ani individuálním, ani společenským, není studium sociologie jakožto seriosní skutečné vědy. Její aplikace jsou společensky potřebné a sociologové se spolehlivě sami uživí.
Problémem jsou jiné pseudovědecké obory, které se dnes na vysokých školách studují. Například historie filmu. Kulturní antropologie. Gender studia. Sociální ekologie. Euroculture. Studia občanského sektoru. Dějiny a teorie designu a nových médií. A další a další hovadnosti.
enzymologie,kryptoanalytika,hydrodynamika - to vše jsou seriosní obory - ale rozhodně nemají několik fakult v celé ČR - jsou to vlastně podobory - chápete,co chci říci ?
ovšem vy sama jste podle všeho klasická "potrefená husa"