Děkujeme za pochopení.
Sidonie_11
VŠ by potřebovaly nějakou změnu
V podstatě s Vaším článkem souhlasím. Je fakt, že některé školy naberou do 1. semestru snad dvojnásobek lidí, než na kolik mají kapacitu učebny a vyučující, naberou tak od státu peníze, pak to ale "prostě prosejou" a "jsou vysmátý". Pseudoobory radši ani nekomentuju. Nesmířím se ale nikdy s tím, že se na VŠ klade důraz na nadrcení se čisté teorie, než na jejich přenos do praxe. Já studuju humanitní obor, přítel stavárnu. Oba se ale shodujeme na tom, že vyučující kolikrát studenty "šikanují" tím, že vyžadují mít v hlavě znalosti, které v praxi člověk nevyužije a kdyby je náhodou potřeboval, ví, kde je najde. Toto by teda potřebovalo změnit - vyučovat opravdu to, co bude v budoucnu potřeba a propojit výuku s praxí - vždyť studium na VŠ se pořád uvádí jako příprava na budoucí povolání
petrakisova.blog.idnes.cz
Re: VŠ by potřebovaly nějakou změnu
Obávám se, že ten důraz na teorii není jenom přežitek z minulých časů, ale školy jsou k němu tlačeny i ekonomicky. Chtít po studentech nadrcenou teorii je totiž daleko jednodušší - a levnější - než vytvářet propojení s praxí. Nehledě k tomu, co by takové propojení nedejbože mohlo ukázat - třeba že škola něco učí zbytečně nebo špatně...
petrakisova.blog.idnes.cz
Díky za názory
V podstatě potvrzují, že to s naším vysokým školstvím opravdu je tak špatné, jak si myslím. Čekala jsem, že mi to někdo bude vyvracet...ale asi jsem moc velký optimista
Kolumbo
co nejvíc přispívá
k degradaci školství je fakt, že opravdové znalosti a kompetence ke slušnému živobytí nejsou třeba - mnohem důležitější jsou konexe, známosti, "kamarádi" ve veřejné správě a mezi politiky... Kdyby se jeden s "junk" titulem neuživil, hned by ubylo ochoty takové školy a obory studovat - i zadarmo. Jenže skoro každý žvanil s titulem se uplatní - ve státní správě. Stačí, když je ochoten akceptovat módní "politicko-korektní" hantýrku a "důsledně se vymezovat" proti emisím CO2.
petrph
toto vše je až důsledek
Toho ,že společnost toto formální vysoké vzdělání preferuje, vyžaduje. a patřičně odměňuje. VŠ pak jen plní požadavky, které na ně společnost klade a produkují maximální počet VŠ absolventů, s takovou minimální možnou kvalitou, jak jim to předpisy i svědomí dovolí. A svědomí jim ulehčuje to, že stejně ani to minimum vědomostí, které si u nich studenti obvykle získají, v praxi nevyužijí.
(Čestným vyjímám kvalitních technických škol se omlouvám).
Takže náprava nemůže začít na školách, ale v ve společnosti,při přijímání a hodnocení nových absolventů. "Máš VŠ patřičného směru, nuže dáváme tě na patřičně zodpovědné místo, ukaž samostatně co umíš a použij své znalosti ze školy.. Za 3 měsíce vyhodnotíme co jsi udělal nebo navrhl.. Že nic a jen to okecáváš? tak to je smutné...A příště už absolventy z téhle školy brát nebudeme...
Sidonie_11
Re: toto vše je až důsledek
S tím odměňováním bych byla docela opatrná - ono se to liší obor od oboru. Zkuste o patřičném odměňování říct něco pracovníkům sociálních služeb v neziskových organizacích, kde neví, jestli za příští měsíc vůbec výplatu dostanou. Přitom si tito pracovníci kolikrát nesedí v teplé kanceláři, jako bankéři nebo programátoři, ale chodí do terénu a vystavují se často riziku nakažlivých nemocí nebo napadení ze strany klientů. A berou za to pár tisícovek...
jendazmoravy
A stačila by jediná otázka
Co takhle dát do formuláře přihlášky ke studiu jednu kolonku: Kdo a za co by mě měl platit, když po absolvování budu uplatňovat nabyté vědomosti?
- Počet článků 176
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2701x