- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dnesni vse stejne pro vsechny smysl nedava, kdyz gymnazium je neco jineho nez zdravotni stredni nez uciliste instalaterske. Maturita je devalvovana, uroven skol take.Maturita mela zustat jen pro stredni. Pokud chteji adoptovat system jako je v cizine, meli ho adoptovat cely, tak jak lezi a bezi, spatny nebo ne, ale zrusit ucnaky a zrusit chozeni na stredni v 15.
Proč by měl gymnazista, co chce jít například na medicínu nebo ČVUT dělat vyšší maturitu z češtiny?
Och, to jsem se s tou hrubkou předvedl, stydím se
udělat sedmnáct bodů z padesáti v testu s menší obtížností musí gymnazista udělat levou zadní, a pokud ne, pak nevím, co na škole dělá a ještě se chce hlásit na vysokou.
Záplava gymnazií v každém trochu větším městečku pak dělá toto vzdělání tak běžným, že absolvensti nemají uplatnění.
Pochopitelně, že nemají uplatnění, když má být gymnázium odrazovým můstkem k vysoké škole.
kdo vám nakvákal že na vysokou chodí pouze absolventi gymnázií? Proč by se nemohl maturant z učiliště stát posluchačem VŠ? A proč říkáte gymnáziu "výběrová" škola? Tuhle ptákovinu si někdo vymyslí a tamní "profesoři", ale především "studenti" to velmi rádi všude vytrubují.
Kde jsem napsala, že se na VŠ chodí jenom z gymnázií? Na VŠ dnes - bohužel - nastupují dvě třetiny populačního ročníku. A podle toho taky ta úroveň vypadá...
Gymnázium je výběrová škola, na kterou se dělají přijímací zkoušky. O kvalitě některých, hlavně soukromých, by se dalo s úspěchem pochybovat, nicméně obecně tam jsou vyšší nároky než na odborných školách.
Jestli na Vás ostatní lidé kvákají (což se jim při Vašich výrazech možná ani nedivím), na mě většinou mluví. A slušný konverzační tón preferuji i tady v diskuzi.
Právě tímto způsobem "stop stav na maturitě a jinak nic". stát zakonzervoval mizerný stav ve školství jaký je. . Venkoncem by přece mohlo být gymnáziím jedno, jestli si studenti vyberou lehčí nebo těžší maturu , sama by je svou v výukou,ale i hodnocením měla připravovat na tu těžší. Neuděláš dostatečně těžké přijímačky, vůbec se na gympl nedostaneš,nezvládneš potřebné penzum znalostí v prváku, budeš dostávat samé pětky, nepostoupíš do druháku. Nevzvládneš potřebnou látku ve druháku, opět pětky a vyletíš. Nezvládneš třeťak poletíš. V polovině čtvrťaku si tě sama škola proklepne, zda máš dostatečně znalosti na těžší formu maturity, a když ne, tak tě vůbec k maturitě nepustí,ani k té lehčí kdyby sis jí vybral...Jednoduché.
Ale proč by to to gymazium, když za to že tam sedíš jako bluma a vyletíš až u matury, dostane celé ty 4 roky slušně zaplaceno...
bych měl několik poznámek, za degradaci středního školství a hlavně za nezaměstnanost absolventů VŠ mohou především gymnázia, protože je to jen jakási čekárna na přijímačky na VŠ a nenaučí celkem nic užitečného pro život. Ty státní by se měly povinně zrušit, pak by alespoň nezaměstnanost absolventů VŠ hodně klesla
Jen poprosím o upřesnění, jaké je poměr nezaměstnaných s vysokoškolským titulem mezi studenty vzešlými z gymnázií a studenty vzešlými z učňáků? Rozhodně však gymnazisté nejsou těmi, kvůli kterým se výše úrovně maturity sešlapává pokud možno co nejníže.
nepotřebují maturitu vůbec, bude-li společnost vyžadovat, aby hlavně dobře ovládali své řemeslo.
.
Uměle vytvořená poptávka po maturitě vedla k její devalvaci, na jejíž vlně se svezou i ti, kterých se vůbec netýká, jak správně kritizujete.
.
Má-li mít maturita dva stupně obtížnosti, je třeba se ptát, zda snazší level vůbec ještě nazývat maturitou.
většinou pak ještě stejně musejí dělat přijímačky na VŠ?
Nevím proč by měli mít nutně studenti VŠ těžší maturitu. Jsou nastaveny dvě, tak proč si nevybrat lehčí. Spíše nevím proč by mělo být studium na VŠ podmíněno nějakou těžší maturiou či nějakými testy. Myslím si, že dobrá VŠ si udělá přijímací testy takové, které zohledňují potřebné znalosti a dovednosti pro studium na té dané škole, a jejich obtížnost si tak může určit sama. Není naopak důležitější danou školu vystudovat a získat tak nějaké znalosti?(a zde tedy mluvit o obtížnosti?). Osobně si myslím, že přijímací testy jsou spíše nez o znalostech o tom, zda je student schopen se na ty přijímací testy připravit. Pokud se není schopen naučit látku (buď tomu nerozumí nebo to odflákl) musí to zkusit příště nebo si stanovit jiné priority. Důvodem dnešní honby za tituly je to, že zaměstnavatelé často dávají přednost jakémukoli titulu před znalostmi, ochotou pracovat a učit se. Velkou část zaměstnání, která vykonávají VŠ je schopen konat i středoškolák. Výhodou VŠ je, že to někdy možná slyšel