Děkujeme za pochopení.
Reeve
V Praze je ještě blaze
Milá "naplavenino" (nic ve zlém), sice popisujete časté nešvary, ale vězte, že mimo Prahu je to ještě horší. Hustý provoz pražské řidiče přece jenom donutil dodržovat určitá pravidla moštárny, například nechat vyjet auto z vedlejší ulice, pravidla zipu, blikání při výjezdu z "kruháče" nebo jakž takž plynulé rozjíždění na zelenou. Tedy alespoň v míře výrazně větší než za hranicemi naší stověžaté. Ne snad, že bychom my Pražáci byli beránci, ale drsné podmínky nás vychovaly. Když někoho nepustím, příště budu na jeho místě zoufale trčet já.
Mimopražské řidiče proto prosím, aby například zkusili blikat na kruhovém objezdu (protože nemám křišťálovou kouli, abych poznal, že už můžu na objezd vjet), aby v hustém provozu občas dali přednost autu z vedlejší ulice (věřte, žádný úd se vám tím nezkrátí ani o milimetr) a aby netestovali svá dálková světla a houkačku pokaždé, když auto z cizího kraje jede ve městě o pár km/h pomaleji než místní borci, kteří tam zpaměti znají každou dlažební kostku.
Barbarka_CZ
Re: V Praze je ještě blaze
Jj, podpis. A to, prosím pěkně, nejsem Pražák, i když pokud jedu autem, tak v 9 případech z deseti mířím právě do Prahy.
xmann
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Já bych ještě doplnil jedno pravidlo a to aby si všichni zopakovali pravidlo zipu a třeba ho i dodržovali....
Reeve
Re: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Já vám rozumím, zip nám pořád ještě tak moc nejde (ale lepší se to). Problém je v tom, že v Praze je hodně míst, která jsou "zipem" tak napolovic - mám na mysli především místa, kde je třeba se z přímého pruhu dostat do odbočovacího.
NumLk
stara moudrost
dopravni znacky a predpisy nemusite dodrzovat , staci jezdit obezretne
Barbarka_CZ
Re: stara moudrost
To vysvětlujte policajtům, až vás chytnou. :D
johnpeters
Ono jde jen o prvnich 20 let,
pak uz si zvyknete.Ale vazne-na chovani za volantem a zpusobu jizdy ma vyznamny vliv inteligence kazdeho jedince.Aspon tedy muzete jeste v mladem veku poznat,jak malo jena svete lidske moudrosti.Ergo kladivko-vsechno spatne je pro neco dobre!P.S.Vite,ze volant se musiza jizdy drzet obema rukama?
limbursky.blog.idnes.cz
A co třeba zásada číslo..."7".?
"7". Když musím cestovat z jednoho konce Prahy na druhý a předem vím, jak šíleně je Praha zacpaná, tak použiji v maximální možné míře MHD.
Ve Vašem případě asi zaparkovat někde v Dejvicích či okolí a jet dál metrem.
Ale chápu, že tohle Vás v autoškole už vůbec neučili. Zato nechápu desetitisíce masochistů, kteří se denně vydávají na strastiplná mnohahodinová popojíždění městem při dosažení průměrné rychlosti někde mezi 10-20km/h, což je věc daná množstvím aut při dané úrovni infrastruktury.
Ohledně bodu 2.), který už tady někdo v diskusi rozebíral: Souhlas, jen by to chtělo bod 2a) (ale ten se v autoškole také učí): Když vidím, že za křižovatkou nemůžu pokračovat dál (velmi častý jev), tak ani na zelenou se tam necpu. Není totiž nic "úžasnějšího", než nemít možnost projet křižovatku kvůli pitomcům, kteří se tam nacapli z příčného směru a zůstali v ní (zřejmě dle Vaší zásady č. 2)
BoboHml
Re: A co třeba zásada číslo..."7".?
Nejsem z Prahy,ale někdy jsem služebně musel jet autem(někoho převýst) výchovný ústav a doopravdy nechápu jak se v té Praze někdo může sado maso pohybovat autem.
BoboHml
To není jen o umění řídit.
Jaký je člověk v osobním životě,takový je podle mne i za volantem.Agresivní člověk těžko bude jezdit ohleduplně.Autoškola těžko někoho vychová.
MychalB_000
No
k bodu 2) bych měl drobnou technickou připomínku - při stání na červenou na křižovatce jsou rozestupy mezi stojícími vozidly podstatně menší než mezi vozidly jedoucími. Takže buď mám možnost a) akcelerovat pomaleji než vozidlo přede mnou nebo b) rozjíždět se "normálně" ale s menším časovým odstupem. Rozdíl v propustnosti je dle mého názoru jen optický.
No a k bodu 6) snad jen tolik, že ignorovat v danou chvíli zbytečné omezení rychlosti je sice praktické, ale s rizikem, že to místo má vychytané policie za úkolem naplňování kvóty výběru pokut
Barbarka_CZ
nesouhlasím
Mně všechno to, na co upozorňujete, v autoškole říkali. Tj. řadit na žlutou (žádná oranžová dle zákona neexistuje), jezdit plynule, žádný způsob brzda-plyn. Když udělám blbost, např. přejedu odbočku, nedupnu na brzdu, ale jedu plynule dál a při nejbližší vhodné příležitosti se otočím nebo zahnu jinde atd... Není to tedy o tom, co nás učí v autoškole, ale o tom, zda to lidé dodržují a berou za své. A pokud někdo musí při řízení auta uvažovat, kdy sundat nohu ze spojky a sešlápnout plyn nebo si nedejbože nahlas přeříkávat, jak řadit, tak to prostě v kolonách a hustém provozu pak nezvládá. Ale oni nejsou o nic lepší ani ti borci, co si myslí, že zvládnou řídit s mobilem u ucha a kafem u pusy (viz příspěvek níže). K domu si přidejte ještě občas ne ideálně fungující auta (např. časté "chcípání" motoru) a jste tam, kde popisujete...
pepan z depa
Souhlas
Mate plnou pravdu pri rozjezdu na krizovatce me vetsinou tecou nervy rovnou do kyblu porad jsem nechapal proc ostatni se nerozjizdeji plynule za s sebou ale pak jsem pozoroval ridice co delaji pri cekani na zelenou pisou SMS popripade ctou telefonuji svaci vyplnuji ruzne papiry ale vubec je nezajima kolik je za nim aut protoze ja zelenou projedu tak vam preju trpelivost a dobre nervy Pepan.
- Počet článků 10
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2296x