- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
spočívá v tom, že si lidé, kteří navrhují výuku romštiny na školách myslí, že existuje jazyk romština a tím hovoří všichni Romové. Ve skutečnosti, si jednotliví Romové mezi sebou nerozumí, protože patří k různým kmenům, kde se hovoří různou romštinou. Jazyk romština, je tak stejná chiméra jako slovanština nebo germánština. Nápad vyučovat romštinu na školách ztroskotá na praktické realizaci, až se zjistí, že někteří romsky hovořící Romové romštině na školách vůbec nerozumí.
K Romske narodnosti se dle scitani lidu v roce 2001 hlasilo pouze 13000 lidi, coz je asi 0.1%. Takze kolik penez jde na Romy na jednoho je nehorazne vyhazovani penez.
Výuka cikánštiny je určena pro bílé děti, aby aspoň trochu porozuměly, když už se cikáňata nechtějí pořádně naučit česky
Tak na to by stačil malý "turistický" průvodce v knižní podobě. Aby naše "bílé" děti věděli co Ti jejich "romští" spolužáci po nich chtějí. Jestli dnes jen mobil nebo i peněženku....
... vietnamštiny, ukrajinštiny a čínštiny pro žáky z ostatních minorit s cílem zlepšit jejich prospěch? Nebo to není třeba?
probůh...ještě by tam vážně chodili...
že vyučovat se bude tam, kde se přihlásí dostatek žáků. Že to bude třeba jedna škola v kraji?? Vždyť je obdobné jako když rodiče vozí děti na trénink hokeje, krasobruslení, tenisu. Nepovinné vyučování má být pro ty co o něj mají zájem, tak ať je tam rodiče vozí, nebo dojíždějí... Taky by to mohla vzít nějaká soukromá škola a pěkně by si to platili..
O výuku cikánštiny je minimální zájem. Možná stejný, jako o výuku svahilštiny. Proto nápad, zajistit - pro všechny ? - děti možnost se přihlásit na výuku cikánsštiny, je při nezájmu bláznivé vyhazování peněz. Kolik vyučujících by bylo potřeba zajistit ? Tři tisíce, pět tisíc ? Rozmístit je do všech škol v ČR ? Vždyť nejsme u nás schopni zajistit ani bezplatnou výuku skutečně žádaných kulturních jazyků - francouzštiny, němčiny, čínštiny - u angličtiny možná ano..... Proto bych doporučoval výuku cikánštiny pro policejní experty. Přece víme, že cikánsky mluví především deklasované a kriminální živly, ne ?
tady vidte pane autore zarny priklad toho, jak matete ctenare.... Podavat problem naprosto jinak, nez ve skutecnosti stoji.... Ale to jsme si my dva v diskusi snad vyjasnili. Ale reakce ctenaru hovori jasnou reci.
" Proto nápad, zajistit - pro všechny ?"
připadá jako úžasný nápad. Pro dost velkou část Romů je vzdělání dosti nízko na žebříčku hodnot, velká část romských dětí má v 1. třídě naprosto zásadní problémy...Tak jim ještě napaříme další předmět. Originálnější řešení už si nedovedu představit.
takže je vskutku otázka kdo, a koho by romštinu učil .ovšem je třeba nějak akceptovat, že Romové jsou tu DOMA. .... domorodé jazyky se obvykle ve školách učí !!!
problém je jinde, romské gangy již nečekají na to, že budou touto společností akceptovány . prostě již na to nejsou zvědaví .
učení romštiny je pokus o navrácení Romů do středoevropské civilisace, osobně nevím jak na to, ale opakuji - v civilizovaných zemích se učí domorodé jazyky a podporuje se domorodá kultura, což v našem případě, při tak hluboké devastaci jedné z domorodých kultur u nás, bude extrémě obtížné .
podlehate mateni autora. Ktery sam nevi, co to ve skutecnosti je volitelny predmet. Pokud tento zakladni termin neni vysvetlen, je diskuse o celem clanku zbytecna. Ale aby mne autor neobvinoval, ze ho tu zkousim jako mladickeho studentika. Exustuji dve kategorie. Povinne volitelne predmety jsou takove predmety, z jejichz nabidky si zak musi urcite mnozstvi vybrat. Volitelny predmet je jajkousi nadstavbou vzdelani, je nepovinnym, tudiz pro vsechny eventualni ucastniky dobrovolnym. Typickym prikladem volitelneho prredmetu v soucasne dobe je treba nabozenstvi.