- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
..se na stavbách kradlo a krást bude, dokud bude co. Co mi ale vadí ještě víc je pocit, že jezdit tunelama který byly ošizený až za samou hranici, nebude asi moc bezpečné. Já nevím jak vy, ale já teda nechci skončit svůj život hodinovou hororovou klaustrofobickou scénou dusící a pomalu umírající rodiny někde v závalu.
Před vpuštěním (motoristické) veřejnosti bude tunel ještě opatřen m.j. definitivní obezdívkou (podaří-li se ovšem zhotoviteli - odborné stavební firmě - dospět až do této fáze), tedy solidní železobetonovou konstrukcí. Pak se tunel nebude lišit od běžného sklepení.
Pro uklidnění:
1) Teroristický útok je pravděpodobnější.
2) Hororová scéna při závalu běžně trvá i déle než 1 hodinu (má-li zavalený to štěstí, že se doba závalu nestane bezpředmětnou veličinou).
3) Trpíte-li klaustrofobií, vyhýbejte se i běžným sklepením.
Troufám si hádat, že to psal člověk, kterej k tomu má hodně blízko, ale nepracuje v té firmně. Nicméně se zná s jinými projektanty, kteří maj k Metrostavu blízko, nebo tam dělaj. Troufám si říct, že tomuto vysvětlení věřím.
Už dávno se mohlo jezdit, bylo by to lacinější, bezpečnější a s menšími dopady na životní prostředí.
V 80. letech se uvažovalo o tunelech?
formulovat si připisuji geology na seznam žádoucích hned vedle saxofonistů
protože nejsem geolog. Jsem jen nosič pro tenhle názor... Ale pokusím se nejmenovaného geologa ukecat, aby pod totálně neprůstřelným nickem diskutoval.
Chybu udělal projektant - nepočítal s tím, že dodavatel bude pracovat šlendriánsky. Že nebude vědět, jak riziková je injektáž a neprovede ji řádně! Dál jsem nečetl. Díky takovým názorům se kdysi projektovali nosníky třikrát těžší, než bylo třeba, zdi by dvojnásobné, radiátory topily moc, protože byly předimenzované, .....
Opravdu to nelze číst.
PS: Pokud vím (nejsem odborník), injektáže tekoucích písků se dělají ve světě poměrně běžně. Nebo už ne?