- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč v závěru článku mluvíte v množném čísle? Vycházíte z jedné historky....
Ján jsem z tradiční katolické rodiny (babičky), sama věří v určitou vyšší moc a nehlásím se k žádné církvi. Taktéž mnoho mých kamarádů. Také mám mnoho kamarádů mezi praktikujícími křesťany.
Znám pár muslimů a mám s nimi jednu špatnou zkušenost, kdy mi bylo vysvětleno z očí do očí, že "oni jsou lepší než my".
Proč paušalizujete a znevažujete skutečnou víru českých křesťanů? Kolik jich ( a těch, co se ke křesťanství začali hlásit dle vás v posledních týdnech) znáte?
Správě to charakterizuje český arabista a islamolog Petr Pelikán, křesťané a muslimové spolu žili v symbióze v řadě převážně muslimských zemí. Ale jednalo se o tzv. koptské křesťany, kteří měli úplně jiné obyčeje a víru nežli evropští křesťané, anglikání atp. Tito křesťané byli mezi křestany v Evropě, odkud zdrhli, spíš rebely, kteří před tehdy nesnášenlivými indoktrinovaným fundamentalistickými křesťany, hašteřícími se na koncilech a upalujícími Jany Husy a další tmáře uprchli do jiných zemí. Byl to takový křesťanský exil. Spolupráce mezi příslušníky různých etnik a sekt před lety fungovala na fázi dobrých sousedských vztahů. Sunnita Saddám Husajn měl ve vládě křesťana Azíze a dobře si rozuměli. Pak Sadáma pověsili za genocidu, Azíz se svezl s procesem, v zemi se, kde šítí a sunniti a křesťani relativně vycházeli se najednou haštěří šíti a sunniti a křesťani mají být zdaněni IS. A to díky nástupu nových agresivnějších zmutovaných verzí islámu a díky zavedení dobře míněných demokratických forem vlády.
Můžete mi vysvětlit odkud Koptové zdrhli? Já myslím, že to jsou původní Egypťané, resp. Núbijci, Sůdánci, Etiopové.
Idylka mezi šíity a sunnity za S. Husajna velká nebyla: http://zpravy.idnes.cz/siite-chteji-saddamovu-popravu-v-primem-prenosu-fus-/zahranicni.aspx?c=A061107_133542_zahranicni_tha
T. Azíz byl křesťanem zřejmě jen historickým původem. Jinak si nedokáži vysvětlit některé věci z jeho životopisu.
Obávám se, že se mýlíte. Lidem primárně nejde o víru, ale spíše o zvyky a zažitou zkušenost. Je lhostejné, jak často navštěvují kostel a jestli vyznávají víru podle církevních pravidel nebo to mají nastavené jinak a osobněji, případně nevěří vůbec, ale přesto vyznávají jakési tradiční hodnoty zakořeněné v námi obývané oblasti. Máme tady něco co by se asi nejlépe dalo nazvat zvykem, s čím jsme všichni smíření, nemáme proti tomu výrazné výhrady, něco co se nedá přesně pojmenovat, co všichni známe, v čem jsme vyrostli a to něco se někdo jiný pokouší násilně narušit. Proti tomu se zcela logicky většina vymezí. A je to tak správně, historické zkušenosti nás naučily, že tenhle koncept je pro nás prospěšný, osvědčil se a některé změny vedly k horšímu. Nemáme jediný důvod od toho ustoupit, zejména pak z toho důvodu, že příchozí jsou z naprosto zdevastovaných zemí. Přistoupit na jejich podmínky nepochybně bude znamenat krok zpátky, protože naše zvyky jsou v porovnání s jejich úspěšnější. Kdyby tomu tak nebylo, bušili bychom na vrata my u nich a ne oni u nás.
Ty tradice a zpusob zivota jsou v nas zakorenene po staleti, tak jako v muslimech jejich zpusob zivota. Bohuzel nejsme kompatibilni, coz se ve svete ukazuje.
Ještě by autorka mohla napsat článek o její podpoře udavači Janu Čulíkovi z "Britských listů", který nedávno udal v Anglii českého lékaře Alexandra Rogozova za jeho blog popisující jeho zkušenosti s muslimy. Možná si však paní Pekárková naivně myslí, že se to v ČR ještě nerozneslo.
možná ví, ale říká si že už se na to zapomělo
Víte autorko,jsem katolík od narození, k víře se od narození hlásím a přesto mě málokdy uvidíte v kostele a to z toho důvodu, že se hlásím k tradičním katolíkům uznávajících Mši svatou všech věků a nikoli pokoncilní Novus Ordo paskvil.
Nicméně, to, že se lidí hlásí ke křesťanství v souvislosti s pronikáním a čím dál větším do Evropy, vyzdvihováním islámu v médiích atd., přestože před tím nebyli křesťané ani formálně je celkem přirozené a logické. Možná by to osvětlila jedna věta mého dlouholetého přítele......"Vírou jsem ateista, srdcem křesťan". Hlásit se ke křesťanství není jen o víře v naší postmoderní společnosti, ale je to také hlásit se k odkazu předkům, tradicím a jejich hodnotám.
Vírou jsem ateista, srdcem křesťan.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Děkuji, moc pěkná definice. Dost na mne sedí, s tím, že Desatero dodržuji.
Četl jsem dávno Váš článek, paní Pekárková, a uvědomil jsem si, až jsem přečetl tento, proč jsem žádný další neotevřel a na příště u toho zůstanu.
Když to blábolení o křesťanech a nekřesťanech zjednoduším, podstata a námět tohoto článku jste si vzala z rozhovoru s nějakým ožralou. No to je úroveň!
Prizmatem normální lidské hlouposti, tedy filozofování s opilcem, se dívat na všechny kritiky islámu, Vás řadí do té nejhorší skupiny manipulátorů a pokrytců.
Psát o blízkosti křesťanů a muslimů je údaj z jiné planety. Nevidět milióny povražděných křesťanů právě muslimy a právě pro jejich víru a právě to, že jsou vražděni pro svou víru dodnes, k tomu je nutná slepota; je lhostejno zda historická nebo inteligenční.
Filozofovat o islámu předpokládá jedno minimum: přečíst si Korán. To jste zřejmě neudělala, jinak byste věděla, že muslimské pohrdání křesťany a nenávist k židům je zakotvena v základních textech islámské ideologie. A ateisté jsou ještě o kategorii níže.
To, že věřící muslim na potkání neuplatňuje všechny články své víry z něj nedělá lidumila a Vy nevíte, zda je to v podstatě ten "špatný" muslim, který některé verše z Koránu neuznává a nebo je to radikál čekající jen na svou příležitost.
Pište dál svém sluníčkovské mámení; i to svým vysokým pokrytectvím a rozporem se světovým děním otvírá lidem oči. Pokud však k tomu zase naleznete inspiraci u opilců, budete směšná.
Jana Eliášová:
Problém s muslimy je v tom, že jak je jich na jednom místě víc, přestávají respektovat pravidla dané země a začínají si vyřvávat islámská pravidla. A o to opravdu, ale OPRAVDU ve svojí zemi nestojím
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Přesně tak. Doopravdy nemám zájem na tom, abych měl strach jít na náměstí, na letiště, do divadla nebo na koncert, a tam jsem se stal obětí nějakého osla opásaného výbušninou, či střílejícího z pistole. Již stokrát bylo řečeno: ne každý muslim je terorista, ale takřka každý terorista je muslim. Nepotřebuji zkoušet, který je, a který není.
Jsem sice ateista, ale celá naše společnost je založena na křesťanských základech. Takže i když nejsem křesťanka, řídím se křesťanskými zásadami. Nemám problém žít vedle křesťana, žida, muslima, hinduisty, jestliže oni respektují mě já budu respektovat je.
Problém s muslimem je v tom, že jak je jich na jednom místě víc přestávají respektovat pravidla dané země a začínají si vyřvávat islámská pravidla. A o to opravdu, ale OPRAVDU ve svojí zemi nestojím
Naše společnost stojí daleko více na antické filosofii a osvícenském humanismu než křesťanství, to jen na okraj.