Využijte Pavlovův reflex uživatelů internetu

Když něco googlíme, výsledkem je spousta textu a sotva pár obrázků. Shodou náhod má ve vyhledávání na Googlu právo na ilustraci většinou nějaký portál, který také patří Googlu. 

Příčinou této náhody je, že se každý z?nás instinktivně raději koukne na obrázek, než aby četl text. A Google to dobře ví.  

 

Není to žádná věda: čím větší obrázek a čím čistší pozadí okolo, tím větší je šance, že na něj klikneme. Dejte si do Googlu slovo KLADIVO. První co vidíte, jsou kladiva na bílém pozadí a text kolem vnímáme jen jako křoví. Máte na výběr z?pěti kladiv z?pěti různých e-shopů a je jedno, na které kliknete: z?každého z?nich vydělá Google. Oproti tomu článek na Wikipedii Googlu tak nevydělá, proto ilustraci nemá a je právě tím textovým křovím kolem.  

 

A není na tom nic zlého: jsou mistři a fakt to s?námi umí. Platí: čistý obrázek mezi textem je středem pozornosti. Na barvě záleží: červená prodává, modrá je super pro komunikaci vůči mužům, zelená jako eko a zdravá. A hlavně: co se hýbe a bliká, to láká a udržuje pozornost. Proto je budoucností internetu video.  

Autor: Sergej Pavljuk | čtvrtek 5.10.2017 15:11 | karma článku: 8,32 | přečteno: 169x