Konec „levných“ absolventů

Téměř ve všech českých firmách už přišli na to, že klišé „najděte nějakého studenta nebo čerstvého absolventa, který to bude dělat za pár korun“ už neplatí. Přinejmenším ve městech jako je Praha.

Dokonce už jsou vidět i progresivní trendy jako pokusy o to házet inzeráty o náboru na Facebook. Ale ani z?inzerátu na Facebooku se dneska lidí nezblázní. Prostě to tak je a než přijde nová krize, tak taky zřejmě bude.  

Začala éra mravenčí HR náborové práce prostřednictvím Googlu, Facebooku, LinkedIn apod., kdy se vytipovávají konkrétní vhodní lidé pro konkrétní pozice a tito lidé jsou napřímo oslovování prostřednictvím zprávy, například na sociálních sítích. Neznamená to úplný konec portálů na hledání a nabízení práce, tento jev se šíří vlnami. Pro některé obory je již typický, pro jiné je takový postup i dnes nesmyslný.  

Pro super atraktivní práce, nevyžadující velkou odbornost a nabízející nadprůměrné ohodnocení, seženete lidí v?klidu. Ale co si budeme povídat, většina pracovních pozic přinejmenším v?začátcích takto nevypadá. A tady začíná skutečný boj: není neobvyklé, že na profil odborníka na LinkedIn přistane 10 i 20 nabídek práce měsíčně. I přetahování lidí z?firmy do firmy je dnes mnohem jednodušší, než bylo: na internetu dneska najdete téměř vše a téměř o všech. 

Autor: Sergej Pavljuk | středa 6.12.2017 17:05 | karma článku: 4,77 | přečteno: 80x