Facebook chystá masakr motorovou pilou

Máte stránku na Facebooku? Někdo si založí stránku pro své podnikání, někdo protože je celebrita a osobní profil mu už není dost velký, někdo proto, že chce sdílet své hobby a vášeň s?co nejširším okruhem lidí.

Teď vše bude jinak. Na Slovensku a ve 4 dalších zemích Facebook testuje Explore Feed. To je takové speciální tlačítko, na které musíte nově kliknout, pokud chcete vidět něco jiného, než jsou příspěvky vašich přátel a reklamní sdělení. Co si budeme povídat, nikdo na to tlačítko moc klikat nebude: 

1. Protože si ho nevšimne  

2.  Protože zvyk je železná košile – lidé jsou zvyklí sledovat obsah FB skrz hlavní zeď a teď na té zdi prostě už stránky nebudou.  

Takže:  

A.) Pokud jste obyč uživatel FB, připravte se na to, že najednou uvidíte ještě víc příspěvků od vašich přátel, kteří rádi publikuji statusy a do toho leda tak ještě nějakou reklamu.  

B.) Pokud jste podnikatel, nastává čas velkých změn. Je to takový ekvivalent zavedení EET, jen se to děje na Facebooku. Někdo přežije, protože se adaptuje. Většina však bude nechápavě koukat, co se stalo s?dosahy jejich stránek a buď zlomí nad Facebookem hůl nebo začnou „smažit“ placenou reklamu, kterou většina uživatelů Facebooku nemá zrovna v?lásce. Obě řešení jsou špatně. 

 

Jestli budou mít podnikatelé rozum a zároveň Facebook zase po experimentu na Slovensku nezmění pravidla hry, může dojit k?obrovskému paradoxu: největší úspěch nebudou mít obecné stránky brandu, ale konkrétní profily ve formátu „Pepa Novák – ředitel firmy XY“. I celebrity najednou budou tlačeny k?tomu, aby sestoupily z?výšin svých upadajících FB stránek mezi normální lidí, co stránky nepoužívají a mají jen osobní profily.  

Vše záleží na vyšší vůli z?Facebooku a jediné co je jisté je to, že se na nás po dlouhé době chystá něco fakt velkého.

Autor: Sergej Pavljuk | úterý 31.10.2017 15:55 | karma článku: 11,04 | přečteno: 336x