- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jenom maličká oprava - jako chodec jste přímým účastníkem silničního provozu, stejně tak cyklista je přímým účastníkem silničního provozu a pro oba platí zákon č. 361/2000 Sb. ve znění novel. Navíc, co možná nevíte, pokud jedete na kole, tedy řídíte nemotorové vozidlo, jste řidič se všemi z toho vyplývajícími povinnostmi.
Dík, vím to, nakonec z autoškoly nejsem ještě tak dlouho,aby to zaválo prachem (viz předchozí článek) Spíš jsem to chtěla pojmout jako náhled očima těch, kteří možná ani něvědí, že jsou i na kole "řidiči", ale mají jistý smysl pro to, co lze a co ne.
Jak jste napsala v poslední větě, je to o ohleduplnosti všech zúčastněných. Drtivá většina lidí se tak chová. Jenže pak tu máme ještě nějaké to procento agresivních a další procento, jak bych to jen kulantně řekl, notoricky nepozorných. Kvůli nim by měl člověk vždy předpokládat, že "protistrana" zrovna teď udělá to nejhorší, co se v dané situaci dá udělat.
Za článek karma, moc pěkně napsané
Dík, stále platí - v provozu - oči kolem celé hlavy
Dvě poznámky:
V obci nemusíte omezit jen "malinko", ale můžete prostě auta na hlavní omezit bez jakýchkoli přívlastků. Nesmíte je ale ohrozit. Rozdíl mezi omezením a ohrožením je v intenzitě činnosti, kterou musí vyvinout, aby se střetu s Vámi vyhnul.
A samozřejmě přecházení u nás je stále ještě uměním. Já se přiznám, že v některých ulicích se ani nepokouším po přechodu přejít. Jsou to rovné ulice, třeba paralelní s hlavní, aut tam jezdí sice málo, ale zato rychle. Raději počkám.
Ve standardní situaci je vždy důležité odhadnout jak daleko auto před přechodem je a jak rychle jede a z toho vyvodit, zda na přechod vstoupit či ne. Protože, pokud budu postávat na okraji přechodu, tak mi zastaví tak osmdesátýpátý řidič.
Ano, je to tak, někdy trocha drzosti s rozumen neškodí