- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Platy učitelů se musí sice postupně ale i tak poměrně rychle dostat ..podle mne... cca na dvojnásobek.....potřebujeme do škol ty nejlepší z nejlepších na daný obor...protože výuka , vědomosti a znalosti jsou základem vývoje společnosti....a píšu o tom, neustále, již cca před 15 lety jsem počítal nutný minimální plat pro nastávajícího kantora a vyšlo mi 40 000,
Tento plat by měl přilákat odborníky a dát ředitelům možnost si vybírat....dalším problémem je celkové financování školství, kdy škola dostane peníze podle počtu žáků, což je také nesmysl, protože ředitel školy není zodpovědný za počet početí v dané spádové oblasti, škola má dostat tolik finančních prostředků, na kolik je typizována, a je pak na řediteli, co s těmi penězi udělá, musí mít více volné ruce, ale přitom i zodpovědnost dokladovat, co a jak účelně vynaložil
Vycházím z ekonomie a z projekce současného a minulého evolučního vývoje do budoucna, kdy nám vlastně zbývá jen jedna oblast a to je věda, vědění, škola, výzkum ...kam je ještě možné se dostat.....zemědělství nebude nabírat nové pracovníky a průmysl a služby také ne....zbývá jen školství.
Zem, stát, národ, který podcení školství, se stane závislým na jiných, kteří tento sektor nepodcenili.....
To co říkate by mohlo být v pořádku, pokud by to tvrdil majitel a provozovatel školy nezávislé na státu !
Pokud to budete tvrdit v rámci našeho státního školství, musíte rovnou říct i zdroj Těch peněz navíc ! Koho navrhujete obrat o tyto peníze ? Stát již dlouho žije na dluh a přitom bere občanům přes 60% toho co si vydělají. Kde tedy brát ?
Bez odstátnění zůstává školství hračkou v rukou úředníků ministerstev, krajských odborů a všemožných státních ústavů a úřadů. A to co se "nasype" do školství se ztrácí v úředních černých dírách a prodují se vzdělanci v oborech estetiky nebo sociální ekologie.