- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jestli jsem dobře rozuměl, hledáte kvalitní zboží.
No - my nakupujeme maso u řezníka (někdy, pravda, trochu dražší, ale čerstvě bourané), pečivo u pekaře (toho jednoho kvalitního z pěti blízkých) a zeleninu u Vietnamců (perfektně udržovanou, několikrát denně odebrané vadné kusy a zpravidla nepatrně lacinější).
Pokud nakupujete převážně v supermarketech, volíte a priori nekvalitu - marketing, nemarketing.
Pane Hrubý - tak to máte obrovské štěstí, že máte poblíž řezníka a pekaře
My ne. Když jsem ještě neměla firmu, byla jsem zaměstnaná poblíž Václaváku, tak jsem měla oblíbeného fantastického řezníka v Jindřišské. Měli dokonce jako jedni z mála povolení prodávat tatarák. Ale nyní to mám opravdu z ruky...
Měli jsme pekařství poblíž školky, kam dávám syna, ale zkrachovalo a od července 2012 pekařství také žádné nemáme v okolí.
Zeleninu a ovoce mám naštěstí výborné v dvoupatrovém Kauflandu na Bílé hoře - je to repre prodejna pro kontroly a dlegace, tak se opravdu kvalita vyšvihla na vysokou úroveň.
Máte pravdu. Ovšem z druhého konce: víte, kolik by přibylo nezaměstnaných, kdyby tomu tak nebylo?
Děkuji mockrát za příspěvky. Vidím, že si někdo spletl článek se stěžováním si, nebo neznalostí marketingu
Musíme si ale uvědomit, že akce byly a budou. Jen za poslední půlrok je velmi nepříjemné, že silně klesá kvalita prodávaného zboží, co se týká čerstvosti a kvality (zejména právě u masa, uzenin, sýrů, ovoce a zeleniny).
Takže je jasné, že je tlak na dohnání nákladů na marketing právě zhoršením služeb. A to správné není.
Ráda bych prostě kvalitnější zboží. Akce přežiju vždy Ale nechci akce na úkor kvality a dohánění peněz za marketing šizením na zboží. Studenti brigádníci by mohli vyprávět, k čemu jsou nuceni...
Pokud OPRAVDU chcete kvalitnější zboží, jste jedna z mála. O kvalitě totiž kecá kdekdo, reálně ale zákazníci slyší (v drtivé většině) jen na cenu.
Omyl slevové karty přinášejí obrovský zisk a nejen proto, že by lidé nakupovali více. Nejdůležitější je sledovat chování zákazníka a jeho potřeby, pak se dá podle toho objednávat zboží. Důležité je to zejména proto, že se v každém obchodě(městě, kraji) chovají lidé jinak.
No jasně, marketing byl a bude - chování se sledovalo odjakživa. I venkovský pekař věděl, že když bude mít v neděli zavříno, prodá v sobotu mnohem více chleba. Ale prodejci ze začali za poslední dva roky doslova předhánět s kartami a bonusovými knížkami
"Těším se na obchod, kterému to všechno dojde – a nebude nás zahrnovat akcemi" :-)
Takový obchod by nedožil rána.
Průměrné náklady na marketing a reklamu se pohybují někde okolo 4 - 6 % obratu. Čili pokud by dodavatel své zboží o tuto částku zlevnil, rozhodně by nezískal nijak dramatickou konkurenční výhodu. A navíc by ztratil šanci o této, byť prakticky zanedbatelné, slevě informovat.
Co se týče jednorázových akčních slev - je mnoho důvodů, proč je dodavatel poskytuje. Od potřeby vyprázdnit sklady, přes snahu přitáhnout zákazníka a společně s akčním produktem mu prodat i další zboží (přimět zákazníka udělat celý nákup) až po snahu dosáhnout určitého objemu prodeje, aby dosáhl u svého dodavatele lepších podmínek.
Jinými slovy - jestliže lze občas prodávat banány za 25,- Kč, rozhodně to nelze pořád. Jistě by se cena banánu mohla ustálit na nějaké úrovni, vyšší, akčních 25,- Kč, a nižší, než zmiňovaných 35,- Kč, ale rozhodně nevěřte tomu, že by si zákazníci našli do takového obchodu cestu. Ani Vy ne, i Vy byste si došla pro ty levnější akční banány jinam.
Jeeee - je vidět, že mě neznáte :-) Já beru kolikrát dětem banány v naší večerce - cca kolem 37 za kilo. Ale ty dva banány na ráno mě už nezrujnují. jsou mamky, co si do večerky chodí pro cigarety. U nás doma nikdo nekouří, tak ušetříme
Buďte si jista, že obchodníci mají velmi dobře spočítáno, na čem se dá vydělat a snaží se ze všech sil. Konkurence mezi řetězci je dost tvrdá, dělají tedy opravdu jen to, co zákazníci chtějí.
A dokážu si představit - že pokud by jeden obchod začal prudce snižovat a měl jednoduchý slogan "U nás žádné bonusy, u nás je vše o 10% levnější nastálo" - tak by ho možná i ostatní obchodní společnosti ukamenovaly!
Studovat, studovat a studovat. Jinak nedokážete pochopit svět kolem sebe a budete se neustále ptát "proč" u základních otázek. Je dobře se ptát proč, ale otázky by měli být kapku hlubší.
Marketing prodává zboží. Ano, o pár procent to zboží zdraží (u některých druhů o pár desítek či stovek procent), ale získá se tím konkurenční výhoda nad ostatními. Nemusí se Vám to líbit, ale funguje to tak, je to v lidské povaze, takže žádné apely to nezmění.
Studovat, studova, studovat pane Pavle
Kdybyste přečetl až dokonce, ráda bych prostě kvalitnější zboží. Akce přežiju vždy Ale nechci akce na úkor kvality a dohánění pněz za marketing šizením na zboží. Chápete
Milá autorko, stačilo by, kdybyste nenakupovala v řetězcích, ale u malých, drobných podnikatelů, kteří vás těmito věcmi neobtěžují. Jenže je pohodlnější nakoupit vše pod jednou střechou,ale pak nezbývá než si nestěžovat...
V místě bydliště nakupuji u dvou malých prodejců - ale jen občas - mají totiž o dost vyšší ceny. Je to dáno tím, že nenakupují v tak velkém množství, jako supermarkety.
Pavlo, karma
Ale lid je hravý a myslím, že by je to bez takových akcí ani nebavilo (taky sbíráme kartičky v Penny do alba).
Karty jsem dělala: Club Card, Premia-jde tam, jako u všech podobných karet- hlavně o získání kontaktů na zákazníka - aby ho pak mohli otravovat s úvěrovými nabídkami atd...
U nás vedou Gougouni - ale kupuju u Alberta jen to, co je fakt levnější o dost, než jinde, například nyní Sunar.
Opravdu tam jde mimo jiné i o veliký byznys s dašimi daty. To se pak člověk diví, že mu pořád někdo volá se zaručeně nejlepší cenou služeb...