Sháníte ojetý či nový vůz? Nenechte se nachytat!

V České republice si nalháváme téměř všichni, jak žijeme ve skvělé a spravedlivé demokracii, jak jsme si všichni rovni a jak zde panuje svoboda slova. Skoro by se dalo věřit, že zde není podvodníka jako i tomu, jak je spravedlivý zásah NATO proti Libyi a že havárie atomové elektrárny z Japonska neovlivní Evropu a pod. Důvěřivost je slabinou všech lidí a na ni staví nejen naše slavná politická reprezentace ale i média a podvodníci v oblasti ojetých i nových vozů či kompletních servisních služeb. Pokud uvažujete, že si pořídíte vůz a nebo využijete servisních autoslužeb, sdělím vám pár praktik, které se na vás chystají a vy to ani nepostřehnete. Během deseti let mé praxe v různých autosalonech se balamutí připravit zákazníka o různý větší či menší obnos peněz a to se zdokonalilo na velmi vysoké úrovni. Např. přijedete-li na běžný servisní výkon do autorizovaného značkového servisu, při platbě zaplatíte o mnoho více za materiál pod položkou "ostatní spotřební materiál". Při tom se může jednat o hodnotu nad tisíc korun. Při koupi ojetého vozu myslete na to, že 80-90% nabízených aut v bazarech nemá servisní knížku. Totéž procento platí v pravdivosti údaje o nehavarovaném voze. V motorech nenajdete jediný pravý závěsný štítek o poslední výměně motorového oleje ba ani rozvodů. Tyto vozy mají nepravdivý údaj o celkových najetých kilometrech. Pracovníci autobazarů si chtějí zachovat zaměstnání a proto jsou donucováni pravidelně dojíždět k "odborníkovi" s palubními přístroji pro dosažení úprav stavů ukazatelů najetých kilometrů. Za celkem přijatelnou částku se upravuje stav kilometrů u bazarových vozů směrem dolů až o hodnotu kolem 150.000. Připomínám, že je to běžná praxe i u autorizovaných prodejců nových vozů a vozí se plné tašky demontovaných palubních přístrojů z jejich ojetin. Cena takto upravených ojetých vozů mohla vzrůst až o desítky tisíc korun. Podvody v autosalonech i v servisech kvetou v současné době v obrovské míře a nenajde se, podle mne, jediný poctivý prodejce či dovozce ojetých vozů. Co se týká nových vozů, zde platí zvláštní podmínky, které je těžké odhalit. Pokud se rozhodnete koupit vůz na leasing, pak věřte, že vaše peníze budou přefinancovány z dražšího pojištění za vůz do navýšení, které vám může být nabídnuto v akci jako nulové. Naopak v akci pojištění zdarma na X let je značně nevýhodné celkové navýšení leasingové konečné ceny. V neposlední míře je dobré si prohlédnout a vyzkoušet jízdu s budoucím vozem. Můžete tak lehce odhalit, že pod krásným "kabátkem" najdete díly, které byste vyrobili sami lépe. Nebo vůz nedrží stopu a musíte neustále pohybovat volantem, abyste jeli rovně. Takové vozy se běžně prodávají za cenu, která by dle mé úvahy, měla být o 100.000 Kč menší. Viditelně to neodpovídá tomu, co by za požadovanou cenu mělo auto nabídnout a v porovnání s jinými značkami je velmi drahé. Zavřete si např. dveře u různých značek a poznáte, kde je toho materiálu více či méně. Dále jste určitě schopni ohodnotit kvalitu obložení a čalounění v interiéru. Obecně platí, čím krásnější a oblejší karosérie, tím rychlejší a levnější výroba interiérových částí či motoru. Jaro začalo a spolu se vzrůstajícími obraty v autosalonech, autoservisech či autobazarech, bohužel, začíná opět vzrůstat podvod nad podvod, kam se jen v oblasti hondby za zákazníkem po celé naší republice podíváte.
Autor: Pavel Zilvar | pátek 1.4.2011 10:27 | karma článku: 18,33 | přečteno: 2363x
  • Další články autora

Pavel Zilvar

Václav Havel kontroverzní

21.12.2011 v 11:47 | Karma: 26,57

Pavel Zilvar

Peter Staněk: Cena přežití

7.8.2011 v 12:39 | Karma: 15,69