Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PV

kdyz vidim jak se chovaji slovensti ci rakousti ridici na nasich cestach  a jak se zacnou chovat po prejezdu statnich hranic, pak mi z toho vychazi, ze na lidi asi fakt nic jineho nez represe neplati. u nas predjizdi na plne care rychlosti 120km/h a 10 minut po prejeti hranic je dojedete, nebot na devadesatce jedou 80km/h. policie je kapitola sama o sobe, kdyz se obcan chova podle zakona tak, aby zmensil skody na svem ci cizim majetku, pro ne je to pry "pridelavani prace" a "my s tim nemuzeme nic delat".

2 0
možnosti
Foto

Pavle přesně jste napsal stav jaký je. Je s podivem, kolik českých řidičů je v Chorvatsku, v Rakousku či Německu překvapeno, že při porušení pravidel jsou tvrdé sankce a v Chorvatsku stanete do pár hodin před soudcem.

1 0
možnosti
LJ

Na inkriminovaném přejezdu jsou kamery. Zajímalo by mě , jestli ze záznamů byli postihovaní řidiči co jeli na červenou.  pokud by byli, jistě by se to vědělo a místní by si dávali bacha . Údajně před polským kamionem jelo par aut na červenou.

3 0
možnosti
Foto

Libore, jak zaznělo i v reportážích, kamerové záznamy se nevyhodnucují pravidleně, údajně jen při hrubém přestupku.  No toto vyjádření snad hovoří za vše.

0 0
možnosti
Foto

Nevím, jak vám, ale mně selský rozum říká, že vzhledem k tomu, že zvyšující se rozsah zákazů, příkazů a omezení a s tím rostoucí represe nemá vliv na počet nehod a škod nebo má vliv spíš opačný než bylo zamýšleno, tak to co píšete je blbost. Předělávat všechna křížení silnic se železnicí na mimoúrovňové mi přijde rovněž nesmyslné. Smysl to má  u vysokorychlostních tratí, které u nás nemáme. 

Naproti tomu využívat již stávající zařízení a služby pro zvýšení bezpečnosti vyjde poměrně levně a je celkem snadno realizovatelné. Napojit kameru a případně nějaké čidlo na centrální kontrolní systém není podle mně až tak složité. Jen by někdo musel na bezpečnost na železnici myslet a počítat i s tím, že lidi někdy dělají chyby nebo se chovají jako prasata.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji , že jste se vyjádřil k té mé blbosti, asi Vám to přeci jen stálo za koment.  Vidíte a já jako blbost vidím co píšete Vy. Žádná represe zde není.A cop se týče jakých si čidel centrálního kontrolního systému, tomu na rozdíl od Vás nerozumkím, zkuste to dát jako zlepšovák SŽDC, oni takové zajištění zcela jistě rádi využijí, neboť je to určitě technicky proveditelné , bezpečnost zaručujícící. Sám píšete, že se lidi chovají jako prasata. Jak chcetze zajistit, aby se jako prasata řidiči nechovali?

0 0
možnosti
Foto

Celé je to složitější, zvyšování represí nic nevyřeší. Slušnost a ohleduplnost se nedá vynutit vysokými pokutami nebo podmíněným či nepodmíněným trestem.

Opatření máme spoustu, spoustu poplatků, k tomu tlak na snižování cen, tím se každý dopravce dostává do složité situace a musí tlačit na zaměstnance a ten pak udělá přesně to, co udělal ten Polák na přejezdu.

Kdysi dávno jeden moudrý muž napsal, že zákony je možné tvořit až poté, kdy zjistíme jak lidé žijí, jak se chovají. Pokud zákon odporuje běžné chování nebo zvykům, bude těžké ho vymáhat.

Když si vezmete jen kolik složitých pravidel souvisí s řízením a provozem auta, jak jedna změna stíhá druhou, nemůžete se divit, že většina řidičů jezdí podle sebe, víceméně intuitivně v horším případě podle pravidel, která platila v době, kdy dělali autoškolu. Proč tolik řidičů vjíždí na přejezd, kdy by neměli? Protože z nesmyslných bezpečnostních důvodů jsou intervaly dlouhé, určitě to znáte, přijedete k závorám a tam desítky minut zíráte na prázdné koleje. Pak něco projede a další desítky minut zíráte na prázdné koleje. To je přesně to, co vede řidiče k tomu, že se to snaží stihnout na poslední chvíli. O nechráněných přejezdech nemluvě, výhled veškerý žádný, značky schované za křovím, atd. Je toho víc, ale všechna ta přehnaná bezpečnostní opatření stejně jako přehnané represe jsou ve výsledku kontraproduktivní.

3 0
možnosti
Foto

Leontýnko přečetl jsem si Váš komentář a musím Vám dát v řadě věcí za pravdu. Nicméně, slušnost a ohleduplnost skutečně represe nevyřeší. Represe vyřeší, že ti co ohleduplní či slušní nejsou budou potrestáni. To se netýká jen přejezdů, ale celkového chování. Jede-li dobytek 100 km rychlostí přes obec, není to přeci o ničem jiném, než že musí být potrestán. Jede-li řidič pod vlivem alkoholu či drog, je to opět o represi. Co s etýče tlaků na firmy- dopravce a podobně, je to civilizační problém, který tu máme a který vede k mrtvým.  Co se týče dlouhých intervalů v tom máte do jisté míry pravdu, ale rovněž nemůže být důvodem k obhajobě takového chování. Vezměte si obyčejnou světelnou křižovatku, naskočí červená a kolik aut ještě hrdině projede, podívejte se na přechody pro chodce, kde svítí červený panáček  a lidi přecházejí. Jednou s výmluvou, že nic nejede a pak že to stihnou, když už auta jedou. Slušní rodiče vychovávají děti s tím, že na červeného panáčka se nechodí. A děti toto pravidlo respektují do doby, kdy nějaký dospělí pitomec tuto zásadu poruší.

Represe musí být uplatněna i v případě, že značky schovává křoví, represe na odpovědné organizace.

Leontýnko děkuji Vám ale za Váš komentář

1 0
možnosti
VP

Snažím se dodržovat dopravní předpisy velmi důsledně. S nikým nezávodím, nenapadne mě někomu něco vracet. Mám v obci i mimo nastavený tempomat a upozornění o překročení rychlosti na navigaci.  A přesto pokud bych měl sledovací zařízení, které by mě kontinuálně monitorovalo věřím, že do měsíce se vyboduji.

2 0
možnosti
Foto

Viléme nikdo nejsme bezchybný, ale podle toho jak píšete Vás nenapadne letět přes obec 100, nenapadne Vás sednout si za volant pod vlivem alkoholu. A přesto, kolik řidičů se takto chová, kolik řidičů púřed Vámi udělá myšku.  Problém je, že Policie sná postihuje lidi, kteří v obci pojedou 55, zatímco s ožralým gaunerem mívají problémy

1 0
možnosti
VV

Kontrola jsou. Napriklad u Melnika na zu 30 let neprovozovane  podnikove vlecce obcas meri PCR zda dodrzujete predepsanou rychlost.

2 0
možnosti
Foto

Vladimíre, no právě a jsou i jiná místa podobně hloupá, bohužel.

0 0
možnosti
Foto

Je naivní si myslet, že když dáme ke každé křižovatce nebo přejezdu policajta, nebo kameru, tak  vymýtíme  lidská selhání.  Přesně tyhle myšlenky nás jednou zavedou do otroctví.

2 0
možnosti
Foto

Františku a jak by jste to řešil Vy? A prosím nelžeme si, to není o selhání, to je obyčejný gaunerství a klasická neodpovědnost

3 0
možnosti
Foto

Ono snad ani nejde o to někoho trestat, nebo abych to uvedl na pravou míru není zájem takové řidiče trestat. Vždyť dnes je více kamer na železničních přejezdech, ale po řidičích, kteří jedou na červenou se hovoří a v televizi se objeví až když je to na hraně. O tomto mém názoru mě utvrzuje i pořad na ČT, kdy moderátor hledal chyby na železnici a to na zabezpečení trati, bezpečnosti výstražného zařízení a nebo železniční soupravy. Nikdy, ale nepoložil otázku co ten řidič, jak dlouho má ŘP, jako profesionál jakým prošel školením. Na jaké úrovni jsou polští řidiči. Jeho zajímala jenom železnice, která je v tomto vlastně nevině. Souhlasím, že sankce by bylo vhodné zpřísnit dnešních jestli tě během roku dvakrát chytnou tak od 1 do 6 měsíců je si myslím málo. Sankce nejsou, ale všechno byl jsem osobně svědkem toho jak po pěti minutách před závorou vystoupila paní z auta podívala se na trať a potom ukázala na svoji řidičku, že může jet. Nejzajímavější, ale bylo to, že to bylo pokynem pro všechny v koloně, kteří se rozjeli také. Zde jde spíš o neúctu k pravidlům, kdy velká část lidí bere jako společensky přijatelné nedodržovat ty pravidla, která mi nevyhovují.

4 0
možnosti
Foto

Františku vždy je jednoduší hledat chybu jinde než je a prostě si něco nalhávat. Podíváme-li se kolem sebe obdobné je to vchování v běžném provozu i mezi sebou. Františku každopádně děkuji za návštěvu a za komentář.

1 0
možnosti
Foto

R^Stále se mluví o prevenci a o tom, že je lepší než represe. Jenže u mnoha lidí (nejen na silnicích) to nefunguje, je to jako mluvení do dubu. Zřejmě by to opravdu chtělo tvrdší postihy, ale zároveň i důslednost. Aby platilo padni komu padni.

3 0
možnosti
Foto

Přesně tak, Honzo jezdím po silnici často a co se děje je neskutečné.

1 0
možnosti
Foto

pane kolego, četl jsem ten Váš článek,  no naivka :-)

0 0
možnosti