Děkujeme za pochopení.
K32a22m58i78l81a 84B81r68a35n43n87a
Dnesni mladi budou za par desitek let taky rikat, co vsechno te mlade generaci chybi ...
E61d45u49a65r13d 19P79o87k29o81r30n38ý
S obsahem blogu plně souhlasím. Kantořinu jsem dělal 33 let na průmyslovce jako odborný učitel.
Přidám jen to, že výchova zejména v rodině, ve škole, ale i ta co je prováděna mimovolně společenským životem, je přípravou jedince na vstup do lidské společnosti. Je to značně individuální práce. Jak vychovávaný, tak i vychovatel jsou individua.Z toho důvodu mohou být i návody "jak na to" velmi obecné. Jisté je jen to, že je to velmi namáhavá práce vyžadující velké úsilí a to hned od narození až "po vstup do života".
Kdo měl více dětí tak ví jak i sourozenci jsou značně odlišní. Je zbytečné v této tématice jít do podrobností, vždyť každý normální člověk byl i dítětem i vychovatelem.
Nejhorší je úkaz dnešní doby, který v minulých časech asi vůbec neexistoval. Je to v mnohých případech to, že se výchova vůbec nekoná, resignuje se na ni. Pro všechny je to pohodlné, nevyžaduje to žádné úsilí. Často i různí "osvícenci" mnohdy i vzdělanci v tomto oboru tvrdí, že již narozený jedinec je osobnost, kterého výchova zbavuje jeho jedinečnosti. Mnoha lidem to zní dobře, vždyť to jde bez námahy. Bohužel má to neblahý dopad i na druhý důležitý proces přípravy člověka na život a tím je vzdělávání. Osvícený učitel netrápí žáka nějakými nároky, žáci to mají rádi a rodiče dostávají dobré zprávy ze školy, jsou spokojeni že mají nadané dítě.
Tato cesta je snadná pro všechny zainteresované, ale nemá cíl. Dospělý jedinec je bezradný, nezná žádná pravidla chování, nic dobře neumí a může mít i řadu vysvědčení.
Je trvale nešťastný, nechápe, že žije v konkurenčním prostředí, všechny okolo obviňuje a ví jistě, že je všude bordel, kvete podvod a jiné neřesti, které on má jistě menší než ti okolo. Ostatní lidské tvory nemá rád a často nemá rád ani sebe. Rád se připojí k silnému jedinci co mu něčím imponuje a stane se jeho fanatickým vyznavačem. Posiluje si sebevědomí vším co se nabízí. /militantní ideologie, drogy......aj.
V76l92a13s33t64i13m15i65l 16T39e34n30c49e75r
Nejsem zastáncem mlácení studentů, ale na každou školu bych dal cedulku, že v budově školy neplatí demokracie a šéfem ve třídě je učitel.
F78r22a83n55t48i91š71e23k 49K25š56í41r
Škola je vězení. Aby tedy fungovala, musíte ji jako vězení vést. Pak vykazuje jakési výsledky. Anebo musíte vzdělání odstátnit a přenechat ho svobodnému trhu.
M21a82r84t90i82n 11B82o76u11č87e80k
Pane Autore, také souhlasím s každým slovem! Mějte se hezky a snad, možná, společnost pochopí, že jde o cestu do "pekel". Přál bych jí to, tím i sobě, všem. MB
K45a63r43e11l 75B44o36h81á46č18e63k
Možná právě díky tomu dřívějšímu neustálému vštěpování dogmatu, že každý učitel je nezpochybnitelná autorita, se dnes stále spousta lidí hrbí jen proto, že je někdo rádoby autoritativně zastrašuje :)
M87a76r33t91i31n 80B25o55u32č46e71k
Pane Boháčku,
myslím, že Vám rozumím, a v určitém smyslu i souhlasím, ale realita je taková, jaká je. Nejde o nějaký návrat k "starým, dobrým" pořádkům. Jsem si jist, že Vy vychováváte své děti a Ti, se podle toho chovají - využíváte "nový" směr, děti ho přijaly a respektují ho, bohužel takových, jako jste Vy, Vaše děti, není mnoho. Děti s gustem, přirozeně, systém využívají, neb kopírují realitu svého okolí, rodiny, všech... Mějte krásné dny!
MB
S73t89a40n35d52a 26N64o49v67á44k
JSem už poměrně letitý. Narodil jsem se před II. světovou. Pokud se rákosky a tělesných trestů týče, nešetřili nás. Přesto jsem na učitele nezanevřel, rád na to vzpomínám. Život se také nežije ve vatě. (Jak pro koho). To co s námi dělali na vojně v přijimači, by dneska bylo prohlášeno za tvrdou šikanu. Ono to tak bylo, ale museli jsme zatnout zuby a přežít. Slabší povahy se hroutily, ta hranice byla někdy opravdu tvrdá. Rodiče v případě potřeby,(hlavně otec), neváhali jít pro včasné varování daleko, lepší než domluva. Na některé případy si pamatuji dodnes. JSem zastáncem přiměřených tělesných trestů, děcka neví co je to fyzická bolest. Ty stupidní počítačové střílečky z nich dělají nesmrtelné, když dojde do tuhého, zhroutí se.
T20o76m76á80š 18C55h56r29u46d67i46m44s92k80ý
tohle je výchova vhodná pro válečný stav, ale nehodí se pro stav míru
J78i39ř15í 50H39r58d91l98i90č69k21a
Souhlasím s každým slovem a dávám karmu
P19e83t64r 80K68e95i18s87l66e56r
Domnívám se, že největší chybou dnešní doby je to, že i rodiče podrývají autoritu učitelů a škol. Můj syn bude letos maturovat a z původních cca 30 žáků v 1.ročníku půjde k maturitě necelá polovina - a ten zbytek? Ano, našlo se pár studentů, kteří na studium nestačili, ale většina z nich měla problémy se školním řádem (počínaje kouřením, konče neomluvenými absencemi) a rodiče? Místo toho, aby své ratolesti postavili "do latě", tak někteří psali stížnosti na školu. Snad měla škola štěstí, že nenarazila na nějakého horlivce práv dítěte a mládeže, či měla veškeré prohřešky podrobně zaevidovány a řešeny, ale veškeré kontroly se obrátily proti stěžovatelům. Vždyť mi rodiče mnohdy nemáme zájem vědět, jak prospívají naše děti. Co dodat k tomu, když jsem přišel na třídní schůzku mé dcery (maturovala v roce 2013) a byl jsem tam, kromě třídní profesorky, sám...
P49a72v68e98l 13V98r13b37a
pane Petře, ano i v tomto vidím zásadní problém - podrývaná autorita. Na druhou stranu, ne každej má dar býti dobrým učitelem a to je taky o poslání.
T54o47m54á72š 86C58h98r37u84d17i20m84s17k69ý
1-Nepleťte si autoritu se strachem.
2-Člověk dítě učí příkladem. Dítě se učí nápodobou a to co dospělý dělá má mnohem větší váhu, než to co říká. Tedy problém je v tom, co děti vidí kolem sebe.
3-fyzickým trestem se dítě učí jednak to, že ten silnější může bít slabšího a jednak to, že konflikt se řeší násilím.
Vřele doporučuji knihu Respektovat a být respektován.
P71a63v65e98l 50V35r15b23a
Vážený pane Tomáši, děkuji za doporučení. Možná bych jen malinko doporučil, přečíst si to ještě jednou.Nikde jsem nevyjádřil to, že to je jediná cesta a cesta nejpříkladnější. PS: já jsem občas dostal, a rozhodně se neřídím stylem, že silnější může mlátit slabšího spíše naopak
- Počet článků 811
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 716x
"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “. Marcus Aurelius
"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."
Abraham Lincoln
Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com
Seznam rubrik
- Foto - krásy kolem nás
- Společnost
- 1866 v souvislostech
- O těch lidských obavách
- Pokus o fejeton a nadsázku
- O kultuře a umění
- Osobní
- (V)očima diváka
- Ty věci.
- Takové jedno dlouhé povídání.
- Nezařazené
- Foto - motorismus
- Články o motorismu
Oblíbené blogy
- Dana Tenzer
- Jaromír Šiša
- Jitka Štanclová
- Jana Májová
- Kamila Branna
- Soňa Pražáková
- Zuzka Součková
- Jaroslav Chudáček
- Práce záchranářů
- Roman Enders
- Jan Tichý
- Klárka Tůmová
- Tomáš Gayer
- Petr Omelka
- Marek Valíček
- Ivan Dřínek