- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Provoz dráhy bude zajímavý i pro turistický ruch. Jak pohodlné je cestování vlakem směrem na jih Evropy, navíc když v nákladním vagonu jede s vámi i vaše auto. Vyspíte se a jste na místě. Nebo - moje příbuzná v roce 1969 pracovala u ČSD. Zaplatila režijní jízdenku v ceně 900,- Kčs, v Praze se nastěhovala do spacího kupé a celé tři týdny to bylo jen její kupé! Jejich vagon totiž přepřahali vždy večer a odjížděli z metropole do druhé. Turisté se vyspali a druhý den byli v Hamburku, další den v Haagu, atd. A takto procestovali velká města v celé Evropě, i v Neapoli byli. Takže co je pohodlnější? Čekat hodiny na hranicích, platit mýtné, kupovat palivo, atd.? Zdravého rozumu je nám třeba.
Copak jen kamiony, ale třeba takové dodávky od přepravních služeb, které rozváží zboží z e-shopů. Zvykli jsme s hezky všechno objednávat na Internetu a nechat si dovést až domů. Kolikrát nám přivezou jen nějakou maličkost, kterou si můžeme koupit v obchodě o pár korun dražší. Tu prkotinu veze kamión do centrálního skladu, pak další do skladu dopravce a pak dodávka teprve domů. A auta jezdí a jezdí a jezdí sem a tam a tam a sem a příroda pláče čím dál více. Ničíme ji naším pohodlím. Jsem taky příznivec železnice. Jenže jde taky o pohodlí. Zorganizovat takový způsob dopravy by byl technicky náročnější, trval by déle a byl by méně pohodlný pro spotřebitele. Do toho těžko někdo půjde. Název článku je naprosto trefný Pavle
Honzo, velmi ti děkuji za návštěvu a komentář a přeji ti krásný zbytek Velikonoc
Pavle, naší přírodě nejvíc škodí Babišovo dotované přechemizované, monokulturní velkozemědělství a skladba našeho průmyslu.
Promiň ale přesunout dopravu na železici je ekonomický nesmysl a utopie. V každém zboží tvoří cena dopravy podstatnou část ceny. To jako budeme rohlíky vozit vlakem, dvakrát překládat a ty za ně pak ochotně zaplatíš 15 korun za kus? Problém je v tom ,že se tady krade 30 let a za ty ukradené peníze měla být vybudována silniční a dálniční síť.
Davide, předně ti děkuji za návštěvu, ale i komentář, se kterým však nemohu úplně souhlasit. Příklad na rohlících je zavádějící, neboť to není přeci problematika tranzitní dopravy. Kolik přes nás projede kamionu se zbožím, aniž by něco naložily či vyložily? Absolutně se rezignovalo na nákladní železniční dopravu. Navíc, výstavba silniční sítě není taky všelékem, už jen pro hustotu osídlených oblastí. Tvrzení o vlivu Babišova zemědělství má sice reálný základ, ale je problémem jasně stanovené koncepce zemědělství, kterou nemáme. Jinde se přechází na zmenšování lánů, vzniku rodinných farem. Navíc je doba, kdy se zboží přiváží v kontejnerech a paletách. Ale absolutně s tebou souhlasím, že se tady krade a rozkrádá už 30 let. Přeji ti krásné Velikonoce.
Vše, co se děje okolo kamiónové dopravy je ujeté. Napřed se všelijak upřednostňuje na úkor třeba železniční dopravy, pak je jí tolik, že je potřeba stavět obchaty měst a ve víkendové dny a svátky ji zastavit, ale není kam zaparkovat. A když se začne mluvit o kanále Dunaj-Odra-Labe, tak se o protagonistech debaty mluví jako o bláznech.
Takže budeme podporovat stavby truck center s tím, že to zabere další cenné plochy, bude nás to stát miliardy a do center se stáhne prostituce, hazard a distribuce drog, čili problémy, které nás budou stát další peníze. Je to na palici.
Vladimíre, předně Vám děkuji za návštěvu a komentář, ke kterému není co dodat. Snad jen, že přeji krásný zbytek Velikonoc.
Jako žena se v naší vlakové dopravě moc nevyznám, tak jen přeji hezký zbytek Velikonočního pondělí.
Radko, to nevadí, neb i tak Vám děkuji za návštěvu a komentář. A přeji krásný zbytek Velikonoc.
Kamionová doprava je mnohem rychlejší a také levnější, bohužel v ceně přepravy stále nejsou zahrnuty tzv. "externality", což je právě ono znečištění okolí (nikoliv mýto apod.). A na návrat železniční dopravy v tom objemu, jaká byla před revolucí také zapomeňte, pracuji na stavbách pro SŽDC a při rekonstrukcích nádraží se vždy zruší(vytrhají) nějaké koleje, např. ve Varnsdorfu jich s 12 zbyly jen 4 a tak bych mohl pokračovat, údržba totiž něco stojí a Správa tratí nemá ani peníze, ani lidi...
Marku jsem si toho vědom, a je to o tom, že prioritu železnice nemá. Tak proč by do toho mělo SŽDC cpát peníze. Ona by se situace změnila, kdyby byla legislativa a takové poplatky, které by využití železnice podporovaly. Ajsem si vědom i protiargumentů, že by se zvedla cena zboží, díky nákladům na dopravu.
Pravděpodobně to bude pitomost, přesto... pamatuju, kdy (tehdy snad ještě) Československé státní dráhy daly do provozu vlaky pro kamióny v úseku Lovosice – Drážďany. Náklaďáky najely v Lovosicích na zvláštní vagóny, k soupravě byl připojen osobní (dokonce snad i lehátkový) vůz pro posádky kamiónů, připojila se mašina a jelo se. Jenže to jezdilo skoro prázdné. Na soupravě dlouhé jako ty zmiňované Lovosice jeden nebo dva náklaďáky (a vešlo by se jich deset, patnáct) a mašina vesele užírala z těch dvou tisícovek stejnosměrných voltů v troleji. Takže to po čase skončilo.
Proč? Říkal mi jeden šofér náklaďáku, že jeho nadřízení ho nechtějí platit za to, že si veze zadek ve vlaku, že ho platí za to, že řídí.
Je zajímavé, že na sever od nás to nikomu nevadí. Byl jsem před pár lety autem v Norsku, tam na silnici potkáte kamión s českou, slovenskou nebo polskou espézetkou. Všechny ostatní kamióny putují po moři trajekty. A do místa určení dojíždějí jen těch pár kilometrů z nejbližšího přístavu. A je fuk, že si veze zadek na šífu a v předmětnou dobu neřídí.
Pavle, předně Vám děkuji za návštěvu a komentář. Mám pocit, že se těm vozům říká RoLy, ale nejsem si jist. Každopádně doufám, že se tento způsob přepravy objeví jako jeden z hlavních, především u tranzitní dopravy. Pavle, krásné Velikonoce.
Na rozdíl od Vás si vzpomínám, že svého času existoval jakási politická proklamace "Kamióny na koleje"... Dokonce si vzpomínám, že ČD tehdy nakoupili za Bůh ví kolik miliónů i vozy na přepravu kamiónů... Bohužel je to již tak dlouho, že si nevzpomenu za čí vlády (ODS, ČSSD či v době opoziční smlouvy) to bylo a přiznávám se, že ani nevím, co se stalo s těmi nakoupenými vozy... Je to prostě už hodně dlouho...
Jinak s Vámi plně souhlasím... Máme jednu z nejhustějších železničních sítí a přesunutí kamiónové dopravy na koleje by přineslo velká pozitiva snad pro většinu z nás... Pro obyvatele bydlících poblíž hlavních cest by to znamenalo o trochu čistější prostředí, pro řidiče volnější cesty, pro silničáře méně zničených cest a pro politiky ušetřené finance investované do oprav silnic...
Petře, předně Vám děkuji za návštěvu a komentář. Bohužel jsme na tento způsob dopravy rezignovali. Jak píšou níže jiní čtenáři, dnes asi ta naše sít nevyhovuje. Ono se do ní neivestovalo. Nebyl zájem a ani záměr využívat železnici a je to škoda. Každopádně pokud chceme přežít, myslím si, že to musí být znovu na pořadu dne. Vám Petře ještě jednou děkuji a přeji krásné Velikonoce.
Taky mě to šokovalo, Pavle. Ale asi je to nějaká "vyšší moc", protože jinak by to byla blbost všech dosavadních vládních garnitur. A té blbosti je požehnaně (např. pošta, telefony, letiště měly zůstat státu).
Maruško, děs, já když to slyšel, sedl jsem a musel jsem se vypsat. A tobě Maruško děkuji za přečtení i komentář a přeji krásné Velikonoce
Krabice a kamiony, zabetonování .... kde jsou děti Země? Asi potřebujeme ekonomickou krizi, to kamionů ubude a krabice se vyprázdní...Nevím, jiné efektivní řešení mne nenapadá
Jene, předně ti děkuji za návštěvu a komentář. A ty děti Země, čtou stavební dokumentaci, aby mohli protestovat. Zcela určitě pro dobrou věc. Jen, krásný Velikonoce