Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Nezlobte se, autore, s první částí článku bych souhlasit mohl, jako s názorem, byť mám názor opačný, ale prostě souhlasit s legitimností Vašeho pohledu.

Jenže vy v profilu o sobě píšete, že jste nepřítelem ošuntěle omletých klišé, která ale bez skrupulí ve druhé části (jakémsi historickém exkursu do Vašich nevědomostí) klidně omíláte. Především ono násilné šíření (ne, víra nebyla šířena násilně, to násilí bylo spojeno s mocenskými výboji druhé poloviny prvního tisíciletí našeho letopočtu a v té době církev rozhodně nebyla nějakým mocenským nástrojem, známé clunyjské hnutí emancipace církve je otázkou teprve přelomu tisíciletí), násilná rekatolizace je sice krásně omílaná fráze, ale ono násilí bylo v zásadě uplatňováno především světskou mocí, kdežto církevní představitelé je povětšinou kritizovali).

U mě jste si dojem značně pokazil, neboť o sobě říkáte něco, co vlastně není pravda.Rv

5 5
možnosti
IT

I47v64a97n 91T82i20c66h60y

18. 11. 2012 16:15

Kdyz jsem zacal cist, rikal jsem si - mozna nekdo mlady a vzdelany. Ale krute jsem se  spletl.  Na Vas nazor nemusite byt gramotny a staci poslouchat v hospode, co pam po patem pivu rikaji.

5 4
možnosti
BT

je až podivuhodné jaké myšlenkové konstrukce jsou lidé schopni vymyslet jen aby si obhájili myšlenku "že těm zatraceným fráterníkům přece nic nedáme"

9 4
možnosti

Čeho je moc, toho je příliš.

3 2
možnosti
JS

Majetkové narovnání státu s církvemi je potřeba, ale rozhodně ne takovým způsobem, jaký prosazuje vláda.

4 1
možnosti

Ano, ale nejdříve by měla proběhnout odluka církví od státu.

2 0
možnosti