Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

No, hezky jste to napsal, ale není z toho jasné, které zlomky myslíte. On je totiž trochu rozdíl mezi zlomkem 1/2 a zlomkem a/b. Na ten první opravdu stačí kalkulačka, zatímco na ten druhý nestačí ani plné ovládání facebůku ;-)

0 0
možnosti
JF(

Zde nejde ani o zlomky, ale o přístup v EU ke vzdělání jako takovému, stále je zde snaha o unifikaci, že startovní čára je pro všechny stejná, a že kdokoliv je schopný, má samozřejmě i právo usilovat o mety nejvyšší. Je to samozřejmě blábol, jen bych rád ilustroval následující. Lidé si nejsou rovní, každý má nějaké schopnosti, ovšem naprosto nechápu, proč u nás, i jinde v EU platíme a podporujeme vzdělávání lidí objektivně nevzdělatelných, pak místo skvělého truhláře máme neschopného úředníka, to je ten správný cíl? Nakonec se možná i ví, že prezidentský kandidát Schwarzenberg žádné vzdělání nemá, dokonce nemá ani maturitu, ale má motýlka, možná i proto mu facebooková mládež tak fandí, Vzdělání nevalné, ale neskutečně velké ambice, to je pro dnešní mládež charakteristické, proto je pro ně tento člověk tak  atraktivní.

0 0
možnosti
JC

To je ale NESMYSL!

My jsme se učili zlomky nejpozději ve 3. třídě ZDŠ. Bylo to naprosto přirozené a normální, okoukané z reálné světa. Na zlomcích není nic složitého a mne velice šokovalo zjištění, že se "mají vrátit" na základní školu. Netušil jsem vůbec, že taková trivialita se tam už neučí.

A za Vaše slova o soukromém vzdělávání jako jedině kvalitním a ponechání státního vzdělávání děti lidí nemajetných si zasloužíte pár facek. Velice jste mne rozzlobil, i když mé děti jsou ze základních škol dávno pryč.

1 1
možnosti
Foto

Jako učitelka matematiky musím říci, že pro chytré lidi jsou zlomky tím nejjednodušším učivem. Už chytré dítě na prvním stupni chápe, že čtvrtina koláče plus čtvrtina koláče jsou dvě čtvrtiny a dvě čtvrtiny rovná se jedna polovina. A dvě čtvrtiny plus jedna polovina, když si převedeme na společného jmenovatele, což jsou čtvrtiny, tak dostaneme čtyři čtvrtiny, což je jeden celý koláč atd. atd.

4 0
možnosti
IH

I22r23e36n62a 96H69r11u51b10á

22. 1. 2013 10:25

No zlomky buď člověk pochopí nebo nepochopí. Umět je a pak zapomenout podle mě nejde, je to o logice myšlení. Spousta dospělých neumí procenta a zlomky celý život. Ale i mě zarazilo, proč je přesunout do 3 třídy. Když slyším od známé, jaké jsou nároky na děti od první třídy, obávám se, až syn půjde do školy. Už teď se ve školce učí písmena a dělají domácí úkoly.

1 0
možnosti
Foto

oni ty nároky na děti zase tak velké nejsou. Když vidím úroveň vzdělanosti dětí opouštejících základní školu, je mně do pláče. Vrcholem potom je, když tématem maturitní písemky je recept na palačinky. Když to srovnám s naší maturitou na strojárně v roce 1967, mám pocit, že jsme absolvovali vysokou školu.

Nemyslím si, že jsme byli lepší a chytřejší, to v žádném případě NE. Ale úroveň vzdělanost klesá, to je smutný fakt.

1 0
možnosti
Foto

Nějak jdou ministerská nařízení mimo mě, ale vím, že s dcerou jsme zlomky (samozřejmě jednoduchou verzi +/- a slovní úlohy, nejsem si jistý převodem na společný jmenovatel a */: a krácení) probírali ve čtvrté, nebo v páté třídě. Co tím vlastně chce básník říct - "zlomky na první stupeň". To je jako říct "cizí jazyky na první stupeň", vím, že se učili jen slovíčka, sem tam nějakou frázi. Neuměla vůbec nic, náslech jsme museli dělat doma. Když jsem pak po ní v Turecku nebo Francii chtěl, aby něco domluvila, neměla šanci a zůstalo to zase na mě. Pokud nebude u prohlášení stanovena úroveň, je každé takové prohlášení zbytečné.

1 0
možnosti
MZ

Ono asi nejde jenom o zlomky. Kdyz se bavim s dnesni mladezi, tak musim rici, ze jsme nebyli jini. Byli jsme stejne hloupi a stejne lenosni. Co je vsak jine je to, ze dnesni zaci Vam klidne reknou, ze na to aby vydelavali penize nejakou skolu nepotrebuji. A kdyz se podivate kolem sebe na amaterinu, ktera v teto republice vladne (pocinaje politikou a konce remeslniky) tak jim fakt musite dat zapravdu. Kdyz k tomu pripoctu jaka je uroven ucitelu a kdo vsechno uci, plus to okridlene rceni, ktere vali zakum do hlav media = "co nic nestoji, stoji za ..." Asi se jim nemuzeme divit jaky pristu maji. No a tak se vymejsli co se zlomkama a kde a jak sexualni vychova atd.. Misto toho, aby se resilo to, ze vzdelani je investice do budoucna a bez vzdelani nejsi nic...

1 1
možnosti
PJ

ano, amatéřinu vidíme i v diskusích, když někdo ignoruje diakritiku!

2 1
možnosti
Foto

Zlomy nelze zapomenout. Kdo tak učiní, není plnoprávným člověkem. Já jsem někdy, už si přesně nepamatuji v které třídě, možná v šesté nebo dříve vydělával velmi slušné kapesné tím,že jsem velmi šikovného pána, který ale bohužel nedokončil ZDŠ, učil zlomky, aby udělal zkoušky a mohl být i nadále mistrem výtahářské party.

2 2
možnosti
  • Počet článků 303
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2383x
Další blogy na Myriada.cz.
Moje ankety na BlueBoard.
Dělám desítky let do počítačů, zájmově i profesně. Mám rád knihy (staré sci-fi) a staré olejomalby. Jezdím na kole a občas na moto. Ve skutečnosti vypadám lépe, než na foto.
   Počitadlo od 16.12.2008.
Translate my blogs by Google Translator, click on the flag.
Použité clipart Microsoft Office, © ZONER software nebo vlastní.