- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Popisovat netřeba, každý to zná a cítí
Abych vám ulehčil čtení, shrnu to hned na začátku. A nebudu nyní řešit, zda mají být zemědělci dotováni či ne.
Navrhuji:
Pokud nevíte, jak si přestavit rosolovité biosvinstvo, vezměte nějaký rostlinný olej, řepkový, slunečnicový a nechte ztuhnout. A někteří lidé to i jedí... Fuj.
Přidáváním rosolovitého biosvinstva se prý palivo zdraží v průměru o 15 haléřů. Ano, vadí mě zdražování paliva v době ekonomické krize a pádu koruny, vadí mně, že daň z paliva činí 2/3 celkové ceny, vadí mně, že jinde není stát tak nenažraný a umožňuje lidem jezdit do práce za levnější benzín, u nás je pro nezaměstnané ekonomičtější sedět doma a dostávat z těch vybraných daní podporu. Ale úplně nejvíce mně vadí poškozování mého autíčka.
Odborníci, vědci, technici, dělníci 100 let vytvářejí motor auta. Zkoušejí, při jakém tvaru válců, při jakých svíčkách to auto jede nejlépe. Dali do auta počítač, aby bylo spalování paliva co nejlepší. Vymýšlejí nádrže, palivové potrubí. A výsledkem je něco, co je nejlepší podle současných vědeckých poznatků. A pak přijde český zemědělec pěstující brambory a má nápad, budeme pěstovat řepku, lidé to budou dávat do aut a my vyděláme.
Ano, auta jezdí na olej i z fritovačů, jezdí také na sluneční energii, jezdí na dříví.
Podle mých informací přidávané rosolovité biosvinstvo způsobuje zanášení nádrže, jeden zemědělec u nás raději starou nádrž s rosolovitým biosvinstvem vyhodil, dostává přece dotace, a ani nevěděl, jak by jí vyčistil. Nafta v zimě tuhne, nebude tuhnout ještě více, když se do ní přidá rosolovité biosvinstvo? Nebudeme muset kupovat tu dražší „arktickou“ naftu? Pokud zůstane v odstaveném autu, kombajnu, na zimu rosolovité biosvinstvo, tak se může zanést i palivové potrubí. Já to znám při používání rostlinného oleje do motorové pily, pokud tam rostlinný olej nechám, může zrosolovatět a pak něco prasknout. Prý zemědělci již nyní shání čisté palivo do odstavovaných zemědělských strojů, prý je k dostání v Německu. Ale asi je trestné takové čisté palivo dovážet a prodávat. Nevznikne černý trh s čistým palivem?
Používáním rosolovitého biosvinstva dochází k horšímu spalování a zanášení všeho, co tam uvnitř v motoru je. Znám to ze starého zahradního traktůrku, když čistím svíčky zanesené od oleje, tedy spíše je hodím do kamen na vypálení. Budu po skončení jízdy autíčkem vyndávat svíčky a také je vypalovat od rosolovitého biosvinstva?
Čím více rosolovitého biosvinstva do paliva přidáte, tím pojede pomaleji. No, to bych přežil, nejsem blázen jako řada řidičů, co musí být na místě o minutu dříve a pár korun dráže.
Nová auta musí mít katalyzátor, ale katalyzátor auto samozřejmě zpomaluje. Proto někteří majitelé aut v USA katalyzátor odmontují. U nás paradoxně projde technickou auto, které má cenu nižší, než můj katalyzátor, já ale bez funkčního katalyzátoru neprojdu. A co se stane s drahým katalyzátorem, když do něj pustím více toho rosolovitého biosvinstva? Nezvýší se emise? Nebudu muset před technickou shánět nelegální čistý benzín, abych prošel či zda se nebude muset vyvinout lepší a dražší katalyzátor?
Za našich mladých let se říkalo: „ty jsi tak pitomý, že když někdo skočí do studně, tak ty tam skočíš taky“. Když bude evropská unie skákat do studně, tak my tam skočíme ještě dříve. Cituji Petra Macha z dnešní MF DNES: „směrnice po nás požadují limity do roku 2020“. Proč tedy skáčeme do studně již dnes? V roce 2020 bude moje autíčko již v důchodu.
Když kupujete elektrospotřebič v obchodě, máte na účtence kromě DPH další daň, poplatek za recyklaci. Proč se tedy to chystané zdražení o to rosolovité biosvinstvo nevybere ve formě poplatku a nedá zemědělcům? Spokojeni by měli být všichni. Moje autíčko, že ho nikdo neničí a že pojede rychleji, zemědělci dostanou vybrané peníze. Proč se musí ničit auta? Že by za tím byly i naše automobilky? Musím je zklamat, mě 2× upadlo za jízdy kolo u škodovky, auto vyrobené v Česku nikdy více, mám se rád.
Zemědělci vyrábějí rosolovité biosvinstvo za naše daně (které platí i ta babička, která se zhroutila z tzv. Kalouskovy složenky). Proč nedat do budoucna jako podmínku dotace, že si zemědělci to rosolovité biosvinstvo spotřebují sami? Nebo ho vyprodukují tolik, že ho sami nespotřebují? Proč se v EU povinně nevyrábějí zemědělské stroje na biopalivo! To je mi tedy záhadou? Na poli zase tak rychle jezdit nepotřebují, a když budou pole zamořovat zvýšenými zplodinami, bude to škodit určitě méně, než když nám po městech bude kouřit to jejich rosolovité biosvinstvo. Ostrava by mohla povídat, co je to znečištění ovzduší.
Ono nestačí, že nám zemědělci nutí mléko s tím, že je zdravé. Když se podíváte na vědecké poznatky, tak polovina vědců ho zase nedoporučuje a jsou léky (např. Thioctacid), jejichž účinek mléčné výrobky přímo likvidují. A můj kolega si již nikdy nekoupí mléko z automatu. Minulý týden si ho donesl domů v bláhové víře, že to bude stejné mléko, jako si koupil loni v létě od rakouského zemědělce. Nepřevařil ho a měl 3 dni průjem.
Nechci, aby moje autíčko mělo také průjem...
Zdroje a jiné pohledy:
http://pavelpokorny.blog.idnes.cz/c/26086/Biosvinstvo-leze-do-nasich-aut.html - moje úvahy z roku 2008
http://haslingerova.blog.idnes.cz/c/138968/Biopaliva-jsou-zlocinem-proti-lidskosti.html
http://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/c/138053/Biopaliva-aneb-komu-slapl-prezident-Klaus-do-slunecnice.html
http://kamilhoudek.blog.idnes.cz/c/138698/Daruji-dum-Zn-Vedle-repkoveho-lanu.html
http://smetka.blog.idnes.cz/c/106745/Environmentalni-hrichy-EU.html
nebo dejte do Google: biopaliva site:blog.idnes.cz
Další články autora |