- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
je stejně jako DPH "porevolučním" jevem, demonstrujícím něčí neschopnost.
Porevolučním asi ne... učili jsme se o nich v pedagogice a psychologii dáááávno před revolucí. Akorát že tenkrát se používal pojem "instabilní".
Nemám slov (slušných) pro některé motoristy ve vztahu k cyklistům. Málokterý je ochoten počkat s předjížděním cyklisty, když do protivky také něco jede. Pravidlo předjíždět cyklistu tak, aby jste mu nepřejel hlavu, kdyby spadl, dodržuje málokdo. Nejednou mě vytlačili do příkopy, naposledy před dvěma týdny. Navíc nikdo nezastavil, aby se přesvědčil, že nejsem mrtvá či zraněná. Jezdím tak, že pokud jede proti mně auto a za mnou také, už neuhýbám doprava, ale vjedu k prostředku vozovky, aby ten za mnou MUSEL počkat.
Jinak si myslím, že máte pravdu v tom, že i cyklisté by měli mít řidičské oprávnění. Ale vyzývám všechny motoristy, aby na cyklisty nenadávali a dávali jim přednost i tehdy, když by nemuseli, a byli k nim maximálně vstřícní - vždyť ti motoristé si líně vozí zadky, zamořují vzduch, zabíjejí, omezují život už téměř všude, že se bojíte pohybovat i před vlastním domem... To se musí změnit ve prospěch cyklistiky!
Já také ve městě nekličkuji mezi kanály, ale jezdím předvídatelně, rovně a plynule kolem nich. Mám tím navíc rezervu na uhnutí, tedy tu šířku kanálu. Jeden z problémů také je, že mladí si sednou do širokého auta a myslí si, že je široké jako jejich bývalá tříkolka a míjejí vás těsně. Jediné řešení, co mě zatím napadlo, je mít na nosiči klacík a praporkem doleva na vymezení vzdálenosti. Tyčku s praporkem, která se používá u malách dětí, aby je bylo vidět, použít nelze, je moc tvrdá (mohlo by dojít k odstrčení cyklisty) a pružná (mohlo by jí auto ohnout a ta by mohla šlehnout cyklistu). Ale zatím jsem nic takové nepoužil a neviděl. P.P:
Pokud se chce někdo sám zrakvit (nepoužití helmy, zvýšení rychlosti...) nemělo by mu být v žádném případě bráněno. Zlepší se tím genotyp lidstva.
Ale proč to má odnést i jeho dítě? Autosedačky, přilby....
tisíce cyklistů v městském provozu bez helem, muže v oblecích, ženy v šatech, v Itálii a Francii to samé. Všechny složky provozu se očividně velmi dobře snášely. Nevím, proč to nejde u nás a místo hledání toho, aby to šlo, někdo vymýšlí nesmyslná nařízení.
Protože si na cyklistice spousta neziskovek a poblitiků mastí kapsy - cyklistika v ČR není záležitost řešení individualní přepravy, ale uměle vytvářený politický problém.
Myslím tím, že rozumní lidé ví, co je pro ně dobré a že stát by se měl věnovat úplně něčemu jinému, třeba státním zakázkám. A kdo je pitomý, tomu ani povinná přilba nepomůže. P.P:
aby vyplnilo mezery tam, kde lidi mozek nepoužívají.
Co se týče lampiček na chodcích mimo obec. No, není nutné aby to byla zrovna lampička, stačí reflexní proužek. Ani bych to nenařizovala. pokud ale někdo srazí v noci černě oblečeného chodce mimo obec, pak bych to považovala za vinu toho chodce.
Takovou pásku na rukáv prodávali /a možná ještě prodávají/ na Slovensku. Stála kdysi 5,- Ks. Obyčejná reflexka se suchým zipem, nic moc nákladného, ale účel to plní dokonale.
Povinné používání mozku ano, ale pokud si budete brát mozek sebou ven, musíte ho chránit přílbou.
předjíždění cyklisty přes plnou čáru? Jsou úseky, kde předjet cyklistu a nezabít ho nelze jinak než přejet levými koly plnou čáru. A pokud proti vám nic nejede, máte dobrý výhled a nikoho neohrozíte, tak je to ok, ne?
Přečtěte si dnešní MF Dnes, jaký je rozdíl mezi právem a spravedlností. Pokud si myslíte, že je to špatný zákon, dejte to vědět poslancům, ať ho změní. Do té doby musíte zákony dodržovat, ať se vám to líbí či nelíbí, tedy ať je to spravedlivé či ne. Třeba dívka 14 let, vypadající na 18, se sexuálními zkušenostmi, a vy s ní budete mít také sex, tak to také není podle zákona, i když to někomu vypadá OK. A kde je dobrý výhled, tak tam asi nebude čára. Pokud ano, kontaktujte odbor dopravy, proč tam byla namalována.P.P:
... ale nevidím na přilbě nic špatného. Člověk sice vypadá s tím kakačem blbě, ale přeci nám všem jde o zdraví, že.. Máte pravdu, že někteří lidé by potřebovali opravdu implementovat mozek, protože z vlastní zkušenosti (bohužel) vím, že nemůžu se spoléhat 100% na to, že druhý člověk opravdu ví, že mám přednost. A může se jednat o silniční provoz, nebo když jedu na kole. ....