- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dal bych Vám čidlo, kolikrát rozepnete poklopec a rovnou by vám do sms chodil přílkaz k nástupu trestu za znásilnění.
Český řidič zkrátka neumí projet levotočivou zatáčku. Pravotočivou ještě jakžtakž dá, ale v levotočivé tu středovou čáru přejíždí skoro každý.
Mám jedno takové starší auto. Až budu chtít ukončit jeho provoz, párkrát si projedu blízkou zatáčku těsně u středové čáry (samozřejmě s palubní kamerou) a to by v tom byl čert, aby se někdo nechytnul.
Tak hlavně si dávejte pozor, ať při tomhle dobrodružství neukončíte spolu a autem i svůj provoz.
Dobrý den. Skvělé téma ! Rád si přisadím a zanadávám, samozřejmě zcela zbytečně. Stále odolávám pokušení sepsat nadávací blog o džungli zvané dopravní situace. V této džungli vytrvale převládají základní charakteristiky, kterými jsou: útočná a drzá agresivita, bezohlednost, pocit nepostižitelnosti a nepolapitelnosti. Osobně si k tomu přidávám hodnocení, že stav v dopravě reflexně odráží stav v celé společnosti. S tím samozřejmě hned dále také souvisí stav a úroveň policejních orgánů a v nejobecnější míře celá struktura státoprávního uspořádání a úrovně státní správy. Cestuji velmi často oběma směry po takzvané plzeňské dálnici č.5. Během hodinové jízdy lze se pokochat nepřebernými zvěrstvy a agresívními sviňárnami. Hlavně, že orgánové mají ona superrychlá BMW na stíhání pirátů. Nakonec ale vše zůstane jen přehlídkou marnosti a zbytečného rozčilování.
Zdravím Vás.
Souhlasím s Vámi i v tom, že situace na silnicích odráží stav naší společnosti.
Kdy už začnou být chráněni ti, kteří respektují pravidla?
PF
Zdravím Vás.
Prý jdeme jako ČR na západ. Naši řidiči to berou asi nějakou oklikou (Balkán, Indie, Egypt, ...).Dopravní pravidla jsou u nás pouze orientační.
Tak třeba stání. V blízké obci stojí vozidla občas přímo na rušné křižovatce, je to blízko do obchodu. "Zapnu blikačky a jdu nakoupit."
Vyjetí z kruhového objezdu. Mnozí nedají směrové znamení.
Jízdu při pravém okraji vozovky a přejíždění plné čáry vzpomínáte. Potkat v protisměru na úzké silnici řítící se soupravu s kmeny, to je napínavé, jak to asi dopadne?
A co stav značení? Odpovídá požadavkům na bezpečnost?
Atd.
Je to tak asi jen v našem regionu. Kdyby šlo o obecné problémy, policie a dopravní úřady by jistě zapracovaly.
Tak seberu odvahu a pojedu se podívat jinam.
PF
Nejen v zatáčce, i ve stoupání. Mě jeden takový nedávno málem srazil z kola, když mě chtěl předjíždět do kopce a věřil, že v protisměru za horizontem nikoho nemá. Víra ho zklamala a brzdy za mnou ječely ostošest. Bylo mi jasné, že jestli to neubrzdí, napálí to do mne, protože do střetu s protijedoucí dodávkou nepůjde. Měl jsem štěstí.
To jako fakt čekáte, že za Vámi do toho kopce pojede auto 3km/hod?
Souhlas. Potkat v nepřehledné zatáčce takového, co mu je vlastní jízdní pruh malý, je docela horror.
Záleží ovšem na tom, kde k tomu horroru může dojít. Turistické příručky píšou, že například před každou zatáčkou v Řecku je doporučováno zatroubit, protože tam klidně může za nepřehlednou zatáčkou stát uprostřed silnice osel.