Místní levná auta?

Také mě napadlo, že jet autem je lepši ochrana proti komunistickému čínskému viru, než jet sockou (vlakem nebo autobusem). Tvrdí to dnes i šéfka AAAA Auto, že lidé často kupují bazarová auta ze strachu před virem.

Tak trend, že u nás jezdí stará auta, pokračuje. Tím se dostaneme k ceně aut.
A jaký je stav v autoprůmyslu? Autoprůmysl neví, co ho čeká, elektroauta u nás lidé nekupují, kupuje je jen pár nadšenců či kvůli možnému parkování v modrých zónách.
Pokud chce místní (německá) Škodovka konkurovat na trhu, musí vyrábět levná auta. Konkurovat třeba Volkwagenu, vyrábět elektroauta je ekonomický nesmysl. Jak jsem již někde psal, Škodovka může vyrábět auta pro "místní účel" (místní auto, local auto).

"Místní auta" by nebyla určená pro dálnici, pro jízdu do ciziny, mohla by mít například omezenou rychlost na 90 km, nižší výkon, tím nižší emise, nemusela by mít klimatizaci či automatickou převodovky. Byl by to další stupeň, jako jsou auta pro 15leté (i když, ta mi pijí krev svou omezenou rychlostí na 45 km/hod). Ale hlavně, nebudou muset mít ty evropské nesmysly typu eCall. Cílová skupina mohou být senioři, je jich u nás asi třetina obyvatel, a mladí lidé, studenti. Použití "místního auta" by bylo na kratší jízdy, u seniorů na nákupy, jízda k lékaři, na poštu, k vnoučatům, u mě ještě na svážení dříví z lesa (při tom nepotřebuji jet rychle a ani nepotřebuji klimatizaci). Vidím kolem sebe spoustu Dacií, soukromých a služebních, Rumuni tak brzy ovládnou trh. "Místní auto" může být jako druhé auto v rodině, "normální auto" může být v rodině sdílené, když bude senior chtít jet delší trasu či po dálnici, půjčí si ho v rodině.
Podle mě je situace v bývalých socialistických zemích obdobná, i v nich jsou lidé chudí a uvítali by levné auto. Škodovka by tak mohla ovládnout "levný trh" a vytlačit Dacii.
Stát by mohl jako antivirové opatření podpořit levná auta místo nesmyslných elektroaut, třeba jen tím, že navrhne zákony, které provoz či dovoz takových aut podpoří.
Moje další auto určitě nebude auto za milion či elektroauto.

Autor: Pavel Pokorný | pátek 11.9.2020 10:24 | karma článku: 14,11 | přečteno: 398x