I v Česku se platí za autobus

Asi jste slyšeli ve všech zprávách a četli v novinách, národní neštěstí na úrovni povodní, krach nějaké cestovky TOMI TOUR, turisté v nesnázích uprostřed polí. A co mě nadzvedává, je ostuda, kterou v Turecku naši turisté udělali a „honba“ na bývalou delegátku, málem obviňování z terorismu či únosu, aby se zakryla prostá pravda, že někteří naši turisté neměli na zaplacení autobusu.

Citace ze http://www.tomitour.com

Myslím si, že bývalá delegátka udělala velkou chybu, když začala situaci řešit a objednala autobus na odvoz na letiště, pak asi měla na krku autobus a turisty, kteří neměli peníze. Prostě měla turistům oznámit, že společnost skončila a že se mají obrátit na UNION pojišťovnu, že ona již s nimi nemá nic společného a v klidu odjet taxíkem na letiště. Turisté by si za stejné peníze objednali taxíky a byl by klid.

Hádejte, co by se stalo, kdybyste někde u nás nastoupili do vlaku a přišel průvodčí a vy mu hrdě oznámili, jako ti naši turisté, že nemáte peníze a že vám má vlak zastavit u nějakého bankomatu. Asi by vás někam odvezli. Ale ani autobus není povinen s cestujícími objíždět bankomaty, i když to teoreticky možné je. Podle médií turisté požadovali po bývalé delegátce také zavolání sanitky a přitom jí tvrdili, že nemají peníze (viz ještě dále). Vidíte tu jejich úvahu? Sedí v autobuse, nemají u sebe peníze na zaplacení a dožadují se dalších služeb. Turecký majitel autobusu dobře věděl, že kdyby dovezl turisty na letiště, že by se mu turisté nemuseli s penězi od bankomatů vrátit s logikou, „my jsme za zájezd zaplatili a podruhé platit nebudeme“. Asi si to podle nich ta turecká společnost měla vyřešit s pojišťovnou a je tím nezatěžovat.
Uvědomte si, že turecký majitel vidět podivně oblečené turisty z nějaké malé podivné země, odkud prchají jejich obyvatelé do Kanady, kde si svrhávají vládu uprostřed předsednictví, kde krachují turistické společnosti, kde se soudy táhnou roky, a tito podivní turisté vám tvrdí, že si doběhnou k bankomatu pro peníze a že se vrátí. Věřili byste jim? A co když jim bankomat peníze nedá?

Ostudu nám pochopitelně udělala společnost TOMI TOUR a nejen v Turecku. Ale ostudu nám udělali také turisté, vypadáme pak v Turecku jako „holé“ zadky, které nemají ani 600 Kč na cestu na letiště. Již chápete, proč při příletu do USA či Kanady po vás chtějí, zda máte peníze na pobyt či zpáteční cestu?

A ta poznámka o lékařské službě. Přestavte si, že by ta bývalá delegátka tu sanitku objednala, jako asi ten autobus. Kdo by sanitku asi zaplatil? Co když ta omdlelá také neměla peníze a tvrdila by, že sanitku neobjednala? Víte, kolik cizinců dluží za ošetření v Česku? A křičet na bývalou delegátku, že má zavolat sanitku, proč zrovna ona, proč ne ti křičící „hrdinové“. Oni neumí telefonovat? Měli mít, jako mám já, kartičku od pojišťovny, kde je telefonní číslo a kde je poznačeno, že tam dokonce mluví česky. Jenže je jednoduší křičet na někoho druhého, ať to zařídí a zaplatí, tomu se říká buď neznalost a nebo vychytralost.

Mám obdobnou letošní zkušenost při návratu u Londýna, kam jsme letěli na levné zpáteční letenky. Když jsme dorazili autobusem na letiště vzdálené také 60 km, tak jsme zjistili, že naše společnost  nezaplatila nějaké služby, takže se letenky vypisovaly přes 3 hodiny ručně. A mohli jsme si jen říkat, byly to levné letenky a naše blbost, že zítra jdeme do ráno do práce. Když cestujeme s nějakou levnou společností, tak musíme počítat i s problémy. A jak reagovali Češi? Naše letadlo bylo pronajaté od jiné společnosti a chudák posádka tam na nás čekala 4 hodiny. A jak to někteří čeští primitivové reagovali? Opili se a po nástupu do letadla začali nadávat letuškám úplně jiné společnosti, než která to zavinila. Mám říkat, že to bylo lidsky pochopitelné? Ne, měli je z letadla pro opilost a nadávky vyhodit. Vyřešil to nakonec profík kapitán, opilci usnuli, a kapitán nás bez známek únavy z čekání a řešení situace bez problémů přepravil do Prahy.

Podle mě bývalá delegátka se to snažila vyřešit a vyřešila, jen někteří turisté to jaksi nechápali a nechápou. Asi se domnívali, že pojištění zájezdu proti krachu znamená, že odletí ve stejném čase a bez dalších nákladů. Ale to si může myslet jen opravdu někdo mimo realitu. A můžete si být jisti, že další delegáti si sakra rozmyslí něco řešit. A není vám podivné, že tyto problémy mají pouze Češi?

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Pavel Pokorný | pondělí 20.7.2009 9:42 | karma článku: 22,17 | přečteno: 2114x