- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A k těm "nabíječkám" v bytových domech - ve skutečnosti nejde o žádnou nabíječku, ale o prachobyčejnou zásuvku u parkovacího místa. Už aby to bylo! V našem domě je budeme instalovat dodatečně, protože mít na parkovacím místě zásuvku od vlastního elektroměru je zdaleka nejjednodušší řešení pro všechny zúčastněné. Jedná se o cca 20 metrů kabelu na každý byt, který developer ušetřil, abychom ho teď natahovali s řádově vyššími náklady.
Jak máte do toho domu dimenzovaný přívod? Kolik je to kW na byt či parkovací místo?
Může mi někdo vysvětlit, co Vás lidi nutí psát o něčem, co psal někdo, kdo o elektromobilech evidentně ví velké kulové a vychází z informací, které se o elektřině naučil na základní škole?
Tady máte elektromobil, jak se brodí vysokou vodou a kličkuje mezi spalováky:
Slyšíte, jak řidič a pasažér řvou bolestí, jak jimi prochází 400V DC?
On pan autor už i ty základní poznatky pozapomněl.
Měl by, až nastartuje, vyndat jednu fajfku a strčit tam hřebík, a pak nám napsat, jak daleko letěl.
A jak řešíte při povodni domovní instalaci?
U auto se spalovacím motorem jsou např. zapalovací svíčky a spousta další elektroniky. Když to navlhne, jste také v háji.
Víte, jaké napětí je na svíčkách?
Trochu vody v benzínu, v karburátoru, v rozdělovači - už pan autor zažil?
A víte, jaký je rozdíl mezi motorem u člunu a v autě?
Být technickým antitalentem je snadné.
Co se týče napětí na svíčkách, tak to dost závisí na druhu motoru.
Svíčky o vysokém napětí jsou jen u aut se zážehovým motorem. U vznětových motorů jsou žhavící svíčky jen na napětí palubní sítě (obvykle 12V).
Zelení magoři v EU asi předpokládají, že výměna stávajících aut za e-auta proběhne v takovém poklidu, jako proběhla výměna žárovek (wolframových) za úsporky (výbojkové se rtutí), které vzápětí trumfly LEDky.
Já se obávám, že to tak jednoduché nebude. Naše civilizace stojí a padá na dopravě. I osobní. To kvantum lidí, kteří jsou na individuální dopravě závislí zatím má čím jezdit. Až se jim začnou dělat problémy, tak se asi kvantum lidí nase.e a začnou dělat problémy oni.
A nebo nastane něco jako středověk, kdy panstvo jezdilo v kočárech nebo na koních a zbytek se coural pěšky okolo vesnice.
Pavle, nenapadá, a ani se mi nechce, ale chce se mi z elaut zvracet. Dobře popsané, proto přeji DOBRÝ DEN!
krásným českým ekvivalentem pro "hands free" je "bezruč".
"elektromobil" na svou českou zkratku ještě čeká, možná to bude "euto" ?
Je videt, ze jste znalec jazyku pane Novaku, a znate jeho nejslavnejsi basen. Nam ji z narizeni akademika Zdenka Nejedleho cpali do hlavy ucitele od rana do vecera.
K názvu elektromobilu: napadá mne elbil, obchodní značka Elbant.
Běžný občan je laik a nelze na něj přenášet odpovědnost za bezpečnost u nás zakoupeného zboží. Tuto odpovědnost má stát (resp. členský stát EU), který každý výrobek zkoumá a schvaluje, třeba tu šuntovou čínskou nabíječku. Co dělat s elektromobilem v případě záplav by mělo být uvedeno v návodu k použití.
Máte třeba ponorné čerpadlo? Je také na elektřinu a můžete ho do vody ponořit. Asi div techniky.