- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V článku se psalo, že letectví je rizikový obor a že banky letectví nic nepůjčí. Proč by tedy měli být čeští daňoví poplatníci ti, co budou rizikově půjčovat? Nestačí nám garanční krach s elektrárnou v Turecku, nějaký závod na sklo v Rusku či nyní něco s elektrárnou v Bulharsku. Co začít šetřit a nepouštět se do rizikových investic, stát není od toho, aby rizikově investoval, stačí investování ČNB.
Proč by měl být Smartwings národní dopravce, když má anglický název a je z asi poloviny vlastněný čínskými komunisty (tedy nejde o vlastnictví Číňanů z Taiwanu).
Proč by měl stát dotovat dovolenou těm, co na ní chtěli letět se Smartwings. Trh si najde cestu a turečtí, tuniští, egyptští hoteliéři či hoteliéři na řeckých ostrovech udělají vše, aby tam klienty dostali, kdyby měli koupit svá letadla.
V článku se nejasně píše (článek je vůbec hodně nejasný, jako by spolumajitel aerolinek něco tajil), že čínští komunisté měli nabídnout svůj podíl za 1 Kč. Když vlastníte z poloviny něco, co potřebuje investici 2 miliardy, tak asi váš podíl je minus miliarda.
Na portálu Justice.cz je u Smartwings stále uzávěrka z roku 2018 a je skoro polovina roku 2020. Smartwings chce peníze, ale podává o sobě pouze roky staré informace.
V článku se píše, že stát si za půjčku či garanci půjčky, může pohlídat v dozorčí radě, že půjčené peníze nepůjdou na dividendy akcionářům, tedy že nezmizí do komunistické Číny. Jak stát pohlídal třeba vklady v ERP bank, viz dále?
V článku se píše, že čeští akcionáři si vzali někde úvěr a vložili do aerolinek 600 milionů. Není jasné, kdo akcionářům půjčil, čím ručili a jak chtějí těch 600 milionů splatit. Z těch 2 miliard? A prý se čeká, že čínský spolumajitel udělá totéž. Je v tom nějaká naivita, proč by to čínští komunisté dělali, investovali proto, aby vydělávali a ne aby dotovali rizikovou investici. V Česku jsou prý již 3 čínské banky. Tedy aby nebyl tradiční postup, který nějak provedla ruská ERP, nabídnout vysoké úroky, získat vklady, půjčit spřáteleným firmám získané peníze (tedy těm čínským komunistům spoluvlastnících aerolinky) a končit podnikání. A státu by jako obvykle zbylo vyplatit pojištěné vklady.
A proč se aerolinky neobrátily na prezidenta Zemana, ten pořád o čínských investicích mluvil. Ale ano, provozní úvěr není investice.
V podstatě si čínští komunisté „sestřelili“ svou investici rozšířením viru.
Podle článku jde o týdny, proto asi ten celostránkový a drahý inzerát v dnešní MF Dnes.
A v dnešní MF Dne je další článek. Město České Budějovice se zbavuje podílu v českobudějovickém letišti. Proč asi?
Další články autora |