- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jste nebetyčně hloupý, když píšete o něčem o čem nic nevíte. O holdingu uvažoval už Bárta jako ministr dopravy,nemá to nic společného s RJ. ČD uklízí a to na velmi vysoké úrovni již řadu let zpět, kdo jezdí často vlakem to ví, pokorny, který si jen vymýšlí hloupé řeči to samozřejmě neví. Koleje vlastní český stát a ČD také vlastní český stát, proč by měl dávat jejich správu Jančurovi?To vymyslí jen chorý mozek. Kolik nádražáků byste propustil? Už dnes jich v provozu řada chybí. Vlaky se budou řídit samy, samy si postaví výhybky a cestující se budou sami kontrolovat zda mají jízdenky, další chorý výplod. Do a z ciziny jezdí cizinci, kdybyste někdy jel vlakem EC, tak byste to věděl a neplácal hlouposti, že do ciziny jezdí jen nádražáci. A největší blbost na závěr - "Jak je to třeba v USA? Tam mám pocit, že vše se
vozí kamióny." USA mají největší objem nákladní doopravy po kolejích na světě, větší než celá Evropa i s evropským Ruskem dohromady.Takže svoje pocity si nechte pro sebe.
Asi jsem to přehlédl. .....
Tedy, že ve vedení ČD nesedí nějaký neschopný (a třeba korumpovatelný) úředník,ale světe div se draze placený a najatý manager. Čili,není zde žádný důvod aby ČD zaostávalo za svými konkurenty, řekněme jak výkonově,kvalitou,bojem o zákazníky, atd...Pokud se to neděje, a ani pan najatý generální nemá zájem - za poskytovaný plat o to aby jím řízený podnik měl ty nejlepší výsledky- tak pak si prosím musíme přiznat že v téhle zemi (a možná ani jinde) ekonomické zákony prostě neplatí....
A zda holding či ne? Jedna věc je že je u nás prý 144 dopravců-docela by mne zajímalo jejich procentuální zastoupení z hlediska převezeného nákladu či cestujících, tipnul bych si že přes 90% stejně platí ČD, a ostatní dopravci ani nebudou mít zájem platit vyšší náklady než skutečně projezdí - třeba na rekonstrukce či výstavby nových páteřních tratí (pokud po nich nejezdí), nebo dokonce i jen nádraží na která by teď měli přispívat...
Dopravci pravděpodobně budou mít zájem na stavbě tratí mezi žádanými místy, tam, kde lze očekávat větší poptávku cestujících(/přepravy nákladu). I kdyby dopravci neměli zájem, může SŽDC paušálně vyžadovat takovou cenu za vlakokom, aby měla na investice. Mimochodem platí výstavbu silnic autodopravci? Je mýto+známky+silniční daň>=stavba+údržba silnic? Proč je Praha-Liberec soukromým busem levnější a rychlejší, než dotovaným vlakem, když bych očekával, že z technických vlastností vyplývá, že vlak by mohl mít menší náklady na místokm?
Zájem managementu ČD o cestující i zakázky v konkurzech je celkem malý.