Autoškoly, havárie, samořiditelná auta + Boeing 737 MAX

Podle médií způsobí nejvíce nehod mladí řidiči do 5 let po získání řidičáku. Neměly by být zkoušky na řidiče přísnější? V MF Dnes 10. 4. 2018 se psalo, že v Ostravě údajně „šikanují“ uchazeče o řidičák. 

Začal jsem psát o havárii Boeing 737 MAX a chtěl jsem k tomu dávat porovnání s auty a řidiči, ale vyšlo by to moc dlouhé, tak na pokračování s Boeing 737 MAX se můžete těšit ve čtvrtek dopoledne.

Zda jde u zkoušek o šikanu, se zjistí snadno, dnes má spousta aut kameru, tak by stačilo kameru při zkoušce zapnout a pak předat nahrávku neúspěšnému uchazeči. A bylo by po poznámkách o šikaně a uchazeč se může jít i soudit. Ale spíše by byl křik o ochraně osobních údajů. V článku o autoškolách se třeba psalo, že uchazečka měla zatočit doleva, ona to nedokázala a jela rovně. Tak jí vyhodili a ona se prý rozčilovala, že jízdou rovně zákon neporušila a nikoho neohrozila. A když se naučí uchazeči jezdit mezi tramvajemi po Ostravě, pojedou do Plzně, kde tramvaj jezdí u chodníku a mají tam „zvláštní“ způsob dopravy, a budou "zmateni".
Mně se to spíše jeví, že je v Ostravě „správné klima“, mají tam složitější dopravu a nechtějí mít ve městě a okolí hodiny blokované ulice a silnice havarovanými auty řízené těmi, kterým dali řidičák.

Neměla by být v databázi řidičů informace o autoškole (a tím místě výuky a testů) a zkušebním komisaři? A z toho pak možná vyvodit nějaký závěr?

Zdá se vám, že někteří piloti neumí pilotovat? O tom bude ve čtvrtek...

Co řidiči, co se spoléhají na různé protismykové vybavení, prostě na techniku? Co když technika nějak selže? Co když selže ABS? Co když systém v zatáčce přibrzdí kola místo na vnitřní straně zatáčky na vnější straně zatáčky a pošle vás do lesa? Třeba proto, že selže nějaké čidlo.
Řeči o tom, že "to má fungovat", která firma umí vyrobit auto, které se nikdy neporouchá? Který programátor umí napsat program bez chyb? Programátoři webů určitě ne.

Při jedné z posledních nehod v tunelu Blanka měla řidička zastavit a jedno auto za ní v koloně nedobrzdilo a vznikla hromadná havárie. V diskuzi se řešilo, proč zastavila. A padlo tam, že jí auto mohlo automaticky zastavit nějaké čidlo, typicky radar měřící vzdálenost od auta před ní. A než vám nastartuje systém start-stop, tak již za vámi troubí řidiči. Tedy zvykněme si, že auta začínají reagovat úplně jinak, že je často řídí automatika a že automatika jede podle paragrafů. Viz třeba článek o nehodě strážníků v Pardubicích a o žluté na semaforu.

Havárie letadel způsobují občas vadná čidla. O tom bude ve čtvrtek...

A co řidiči, kteří když uslyší od navigace „zatoč doprava", tak zatočí a neřeší, kudy jedou, až v úzké ulici uvíznou.

Řidiči se moc spoléhají na techniku a neumí reagovat na banální situace, třeba na obyčejný led na silnici, mimochodem, led byl i včera ráno. Kolik řidičů jezdí na podhuštěných pneumatikách a kolébání auta jim nic neříká, tak máme u nových aut povinné drahé ventilky, které podhuštění ukážou.

Spoléhají někteří piloti na autopilota a na to, že technika je spolehlivá? O tom bude ve čtvrtek.

Autor: Pavel Pokorný | úterý 16.4.2019 11:20 | karma článku: 13,41 | přečteno: 469x