Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Díky všem za diskuzi, včetně pokusů o ní.

Opatrujte se :)

0 0
možnosti
ES

Učím řadu let na střední škole a jako všichni kolegové nemám nejmenší problém s jinakostí, která nepřekáží běžné práci. Nikdy jsem neměla nejmenší problém s kázní, přesto si nedovedu představit mentálně postižené dítě mezi ostatními. Slyším o tom, jak to chodí na jiné střední škole: asistentka stále s inkludovaným žákem, takže nikoho o přestávce nenapadne jít si pod dohledem dospělého povídat. Výbuchy vzteku, když inkludovaný jedinec nechápe látku, smete, co má na lavici, a s prásknutím dveří vyrazí na chodbu následován asistentem; ostatní studenti se baví...To je cíl inkluze?

3 0
možnosti
Foto

Nemyslím, že to by byl cíl. A rozhodně si netroufnu soudit, v jakém případě inkluze může fungovat a kdy ne.

Zkušenosti jsou pořád jak negativní, tak i pozitivní.

0 0
možnosti
JZ

Ta argumentace, že děti by měly být vedeny k úctě k druhému, je, koukám se, mezi zastánci inkluze hodně populární. Jako nic proti tomu, ale v současné době, přesně v souladu s tím, co říká Zeman, nejsou děti na základní škole vedeny ani k toleranci svých jen o málo odlišných spolužáků, kteří liší třeba jenom tím, že nosí brýle nebo je škola baví. Učitelky se vzmůžou tak maximálně na to, že z povinnosti žáka, který se vysmívá druhému, napomenou, a jede se dál (netvrdím nutně, že mají prostor na něco víc a že je to jejich chyba).

Takže: nejdřív odstraňte šikanu ve školách tak, jak vypadaly doteď, a pak se můžeme začít vůbec bavit o inkluzi, milí dobrotrusové.

3 0
možnosti
Foto

Odstraníme šikanu tím, že ze třídy odstraníme "odlišné"? .. pak šikana nebude?

0 0
možnosti
MK

M73i37l50a98n 37K37e16s61l

16. 3. 2016 15:26

V běžné třídě se málokdy stane,že je někdo ve všem nejlepší.Někdo je nejlepší v matematice,někdo ve zpěvu,někdo v tělocviku a někdo třeba v rozbíjení hlav spolužáků.Takže těch nejlepších je ve třídě více a každý z nich si to užije.Co takové postižené s doprovodem?Nejlepší v docházce-vždyť ho tam vodí,nejlepší ve sběru papíru-vždyť mu to nosí,to se moc nepočítá.

3 0
možnosti
Foto

Ano.

Když si tak na to vzpomínám, tak já byl skoro bezkonkurenční v prospěchu, bídný v chování (ale řešili to vždy důtkou, dvojka z chování by se mezi samými jedničkami moc nevyjímala) a nemožný ve zpěvu.

0 0
možnosti
EH

Tenhle blog moc populární nebude, protože většina lidí je proti inkluzi.

Nicméně autor stejně nenabízí žádné řešení, jenom uplatňuje řečnické cvičení na starých Zemanových výrocích.

Ano, vždycky je někdo první a někdo poslední, ale která třída bude postupovat rychleji, ta inteligenčně homogenní nebo ta s extrémy?

Koho si grázl vybere k šikaně - náhodného spolužáka nebo toho nejzranitelnějšího?

Proč vylučovat veřejnost z rozhodování o osudu svých dětí? Toto se netýká pouze "speciálních" žáků a učitelů.

9 0
možnosti
Foto

Pane autore, myslím si, že nevíte, o čem mluvíte. Samozřejmě, že se z žádné normální, obyčejné třídy nestane bez inkluze třída premiantů.

Já sám jsme býval premiantech a v těch řídkých případech, kdy jsem byl druhý, jsem to rychle napravil. Takže já byl taková "skorojistota".

Ale ve třídě asi 30 dětí nebyl žádný vyložený outsider. Jendou byl prostě nejhorší ten, pak zase onen.

A někdy v osmé třídě ke mně posadili "propadlici Helenku", protože doufali, že se jí zlepší prospěch.

Ale Helenka nebyla žádný mentál, i když žádný lumen. A propadala proto, že musela opatrovat mladší sourozence a pak se ji do školy už nechtělo, protože by už přišla pozdě.

Prostě je obrovský rozdíl mezi někým, kdo je někde na spodní hraně průměru a ještě to fláká a mezi někým, jehož intelekt je tak omezený, že prostě nestíhá, ani kdyby se "postavil na hlavu"

A jestli toto nechápete a smyslem Vašeho psaní je jen a pouze nakydat trochu špínu na Miloše Zemana, tak je mi Vám velmi líto.

Miloš Zeman je člověk, nikoli Bůh. A jako člověk se samozřejmě někdy i mýlí. Ale tento případ to naprosto jistě není.

14 0
možnosti
Foto

Opravte si prosím moje "legální překlepy". To jsou takové, které systém nevysvítí.

0 0
možnosti
JC

Paní ministryně včera prohlásila, že potřebuje dalších 18 (!) mld. na školství. Takže k učiteli (dnes prý mizerně placenému) přibydou ve třídě třeba další tři asistenti (placení ještě hůř) a nás to bude stát dalších 18 mld. Nebylo by lepší těm učitelům dát každému ještě plat asistenta, třídu rozdělit a děti opravdu něco naučit?

14 0
možnosti
EK

E41v88a 16K78y81s68e34l30á

16. 3. 2016 18:55

A o tom to je - o penězích. Je to nesystémové řešení, jenom abychom vyčerpali dotace a zalíbili se Bruselu. Co bude až dotace dojdou? Mluví se o dělení tříd, kde se tolik prostoru najde? Kde sebereme tolik asistentů a jakou mají mít kvalifikaci? Kde je položkový rozpočet nákladů? Kde je ověřování v praxi? Odborníci se k plošné inkluzi a k plošnému rušení speciálních škol vyjadřují negativně, ale aktivisté křičí hlasitěji a žalují v Bruselu. Celá inkluze je jenom o tom, aby Romové nebyli diskriminovaní a měli rovný přístup ke vzdělání. Jako kdyby jim někdo zakazoval chodit do školy. Mají luxus vzdělávání ušitý na jejich možnosti. Bohužel o tuto možnost přijdou i ostatní děti. Ke snížení úrovně výchovně - vzdělávacího procesu ve školách, dojde. Obávám se, že s celou inkluzí přijdou i velké výchovné problémy, které už teď na běžných školách jsou a málokterá škola to umí řešit. No a asi se dočkáme, že naše školství bude produkovat i analfabety.

3 0
možnosti
JC

Já nejsem žádná laická veřejnost: dvě mé děti chodily na vícelété gymnasium (a následně na velmi náročné vysoké školy), jedno mé dítě chodilo do speciální školy pro postižené děti. Vím proto velice dobře o čem mluvím. A říkám toto:

Pan president Zeman má naprostou pravdu!

Inkluze je odporný, zvěrský útok na ty nejbezbranější, na postižené děti. A je to současně návrat školství o sto roků zpět. Je to hnus a lumpárna.

24 0
možnosti
Foto

Napsal jste to moc pěkně. Já byl příliš mírný.

1 0
možnosti