- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mám rád absurdní humor a nemám rád přílišné teoretizování.
Proto přidávám něco, co některé rozhodí .
Do království nebeského se nemáme podle "Starého zákona" vůbec šanci dostat! Vždyť i Ježíš Nazaretský byl nemanželský (narodil se do manželství, ale Josef nebyl jeho biologický otec) ...
PS. blog jsem dočetl asi do poloviny, protože mi došlo, že jde o ztrátu času. Je tam příliš mnoho protichůdných informací a nemá cenu o nich diskutovat (můj známý jednou začal teorii o kapičce jedu (rozlišování různých výkladů témat z Bible) a tím mi to znechutil). Tak nějak vznikají náboženské války. Pravda je jen jedna a tu mám JÁ ...
Můj učitel (ZEN) nám říkal: měli by jste pochybovat o tom, co Vám říkám! Můžu Vás taky úmyslně mýlit! Cestu si musíte hledat sami (třeba i podle nápověd) a ne slepě věřit tomu, co někdo napsal.
Stejné to asi bude i s Biblí .
Už jsem ji jednou přečetl (Kralickou verzi) a nebude to můj koníček .
Líbí se mi, že chcete hledat a najít vlastní cestu. V té první fázi stačí, když se podíváte kolem sebe a položíte si otázku: Kde se tady to všechno vzalo? A přitom se během přemýšlení nenecháte ovlivnit žádným dosavadním -izmem, se kterým přišli lidé. Docela by mě zajímalo, na co přitom přijdete.
Smilstvem se rozumí všechen sex, kromě toho po církevním sňatku?
A když tedy 10 gerací je pak tímto zatíženo taky, tak asi nepomůže, když někdo ve 3 generaci udelá řádný církevní sňatek, jejich děti i tak mají smůlu?
(píšu o výchozích premisách blogu)
Lepší je dočíst text až do konce. Máte pravdu, že citovaný text ze Starého Zákona je nekompromisní. A já jsem položil Bohu otázku (tak to mám vždy v sobotu ráno ve zvyku), jestli opravdu tyto děti nemají žádnou šanci? Prozradím vám, že mají. A to úplně stejnou, jako všichni ostatní lidé. Více se dozvíte v plném textu mé úvahy.
Vida, jako ateista jsem si myslel, že logika bible je mnohem jednodušší a přímočařejší. Tedy, je-li smilstvo hřích a Bůh poslal Vykupitele z hříchů lidstva (Ježíše), tedy postačí tohle přijmout jako fakt (přijmout Ježíše i jako svého Vykupitele) a je pak jedno, že jsem případně plodem smilstva :)
Bible je právě místy hodně složitá a popírající sama sebe.
Pořád ve mně hlodá červ pochybnosti o tom, že by o případném vstupu do nebe rozhodovala nějaká kádrová komise.
Navíc po celém světě existují tisíce náboženství a každé má nějaké to své nebe. A zároveň každé je přesvědčeno, že to jejich nebe je to správné.
No v tom s vámi souhlasím. Na druhé straně existují lidé, kteří by rádi do nebe vstoupili. Přitom prožili něco, co v nich vzbuzuje pochybnosti. A právě jednoho typu pochybnosti se týkala má úvaha. Cílem bylo povzbudit ty, které tato konkrétní věc trápí.
Chápu třeba radost nebo určitý smysl v těchto disputacích. Ale považuji je za naprosto zbytečné. Nový zákon je obsáhlý jen z toho důvodu, aby byl uveden dostatek příkladů toho, co jest láskou. Protože nic jiného Ježíš Kristus nekázal. Žiju v lásce k člověku, lidem? Pak tedy žiji správně, pokud mě ta láska vede. Strávil jsem nějaký čas diskuzemi o tom, jak se bezvěrec může dostat do nebe. A je jedno, co tím "nebem" je. Životem v lásce, protože to Ježíš kázal. A nevěřím tomu, že pokud člověk při tom neděkoval Bohu, nebyl by přijat, i ten nejsposlednější z posledních. Možná právě ten jako první. Je Bůh (řečnická otázka)? Pak tedy nepochybně čistý člověk, stane-li mu tváří tvář po "smrti", nepochybně přijme beze slov jeho velikost. Církev je zlo a jakékoli mylné výklady také. Jako příklad bych uvedl jednu věc. Je-li v člověku homosexualita od narození (jakože věřím, že je), pak je i ona od Boha a ne od ďábla. A dotyčný se rodí jako čisté dítě. Je jen otázkou, zda bude žít v lásce či ne. Diskuze nad dítětem počatým v "nečistém" vztahu je středověkou, dogmatickou a naprosto zbytečnou záležitostí.
Málem jsem si myslel, že připomínáme 13. kapitolu Korinťanům. Ale tou zmínkou o homosexuálech jste mne vyvedl z omylu. Přiznám se, že jsem zatím nenašel v Ježíšových výrocích slovo, které by rušili výrok Nebeského Otce o lidech s tímto zaměřením. Ježíš k sobě zve všechny lidi bez výhrad. Ale pokud nebudou řádně oblečeni na svatbu, tak bohužel zůstat nebudou moci.
On to neřekl Hospodin, čili Jahve čili Bůh Otec, ale nějaký prorok jako spíše toužebné přání, není-liž pravda? Bůh se totiž s lidmi moc nevybavuje. Pokud si Mojžíš a spol mysleli, že se s nimi baví Bůh, můžeme předpokládat, že měli halucinace a mluvili sami se sebou případně s nějakou jinou entitou.
Tak zpochybnit se dá cokoliv. Problém je, že ani jeden z nás přitom nebyl. Takže můžeme jen věřit, že to promluvil Hospodin nebo věřit, že to nepromluvil Hospodin. Exaktně - vědecky to nemůže ani jeden z nás dokázat nebo popřít.
Bůh je Pravda a Láska! Věřím, že nás má rád takové, jaké nás stvořil!
Je to celkem jednoduché: Bible je napsána natolik mnohoznačně, že si jí může odůvodnit prakticky kdokoliv cokoliv.
Kdo tedy usoudí, že se daný potomek do nebe nedostane, zdůvodní si to z Bible. Kdo usoudí, že dostane, také si to z Bible zdůvodní.
Mohou se nad tím vést potenciálně nekonečné biblické disputace, nebo se to dá prostě hodit za hlavu jako nepodstatné.
Otázka tedy je, co je skutečně podstatné ? A jsme schopni o tomto podstatném zjistit pravdu ?
Sice jsem tam zatím nebyl, ale ti, co tam byli, tak nám napsali, že to bude stát za to.
Pěkné téma, pěkná úvaha. Já vycházím z toho, že mnohá ustanovení Mojžíšova zákona Ježíš zmírnnil a některá naopak zpřísnil. Například u Marka v 10. kapitole stojí:
Tu přišli farizeové a zkoušeli ho: ptali se ho, je-li muži dovoleno propustit manželku. Odpověděl jim: „Co vám ustanovil Mojžíš?“ Řekli: „Mojžíš dovolil napsat rozlukový lístek a propustit.“ Ježíš jim řekl: „Pro tvrdost vašeho srdce vám napsal toto ustanovení."
Z tohoto verše mi vychází, že v Mojžíšově zákoně jsou zapsány nejen příkazy Hospodina, ale i tvrost srdce Izraelitů. Možná by bylo vhodnější napsat "ale i tvrdost lidského srdce", abychom si náhoduóu nemysleli, že my jsme leší. Z tohoto úhlu pohledu je, podle mne, třeba se dívat na Starý zákon.