- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Silně pochybuji, že kolem roku 50-300 našeho letopočtu byl takový vliv Indie na Judeu, Řím, či následně Řecko ..... , že by tak zásadně ovlivnil vznik křesťanství.
A co Nikolas Notovič? Ani zmínka?
Byl to přece ruský bohatýr.
Já prostě zbožňuji mladé komunisty.
Však Ježíš začal působit až ve třiceti letech. Do té doby mohl bádat, zkoumat, sbírat inspiraci a potkávat zajímavé filosofie.
Ale co se týče podobných historek (podobenství), na tom není nic divného. Lidé se od sebe moc neliší, nevěrnice a méněcenné kasty se vyskytovaly všude, a tak není problém najít stejné příběhy všude po světě.
Jestli chceš, doporučím ti na toto téma mnohem důvěryhodnější literaturu, než je článek z Astra Samozřejmě nelze vyloučit, že se některé indické motivy nedostaly na západ a neovlivnily třeba pythagorejce, ale takhle jednoduché to fakt není.
Začni třeba s touto knížkou:
FLUSSER, David a R NOTLEY. Ježíš. Vyd. 1. Praha: Oikoymenh, 2002, 284 s. ISBN 80-7298-041-6.
Prameny Nového zákona sahají ještě hlouběji do historie, ještě před Indii :)
Buddhismus a křesťanství jsou v přímém protikladu. Jsou to zcela antagonistické nauky.
Zatímco buddhismus slibuje věčnou smrt, křesťanství slibuje věčný život.
Zatímco buddhismus o světě říká, že je to jen šálivý přelud, který je špatný a na který se všichni mají vykašlat, křesťanství o světě říká, že je Božím stvořením a vše, co Bůh stvořil, je dobré.
Zatímco buddhismus od svých stoupenců požaduje lhostejnost - neulpivání, křesťanství požaduje aktivitu a soucitné činy.
A tak by se dalo pokračovat dál a dál - ve všem jsou si křesťanství a buddhismus protikladné.
Popisujete buddhismus téměř jako něco dost nepěkného. Přitom opak je pravdou - je to jedno z nejmírumilovnějších náboženství světa, na rozdíl například od Starého zákona podrobně líčícího, jak čtvrtit těla nepřátel .
Hele, soustruhu, čím to asi je, že ať zvolíte jakékoliv téma, ukáže se, že o něm víte kulové?
No mne nejvíc vyšokovala jeho představa o řeckém originálu jména Kristus a o významu slov Buddha a Kršna.
Jak může někdo s takovými mizivými znalostmi se vůbec pustit do psaní na tak složité téma, co opravdu nechápu.
Lenin by ho hnal!
Pojem obrátit na víru je v budhismu nesmyslný. K vysvobození každý musí dojít sám cestou poznávání a očisty vědomí.
Ti druzí mu mohou jen poradit, pomoct, povzbudit. Nikdo nic nemůže za někoho udělat.
Takže uvěřit v Budhu sice můžete, ale je vám to docela houby platné.
Hezké, Ale nechtěl byste se zase vrátit k tepání zločinů všech -ismů kromě komunismu? Řekl bych, že tam jste tak nějak kovanější...