- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tuto metodu nazývám „napojování“, protože se při ní napojujeme na realitu, zkušenost druhé strany.
Představte si, že jste si koupili nové a velmi drahé boty, které vám dokonale padnou, a lidé vám říkají, jak pěkné boty jste si koupili. Po několika dnech chození jste si všimli, že na jedné z nich se začala odlepovat podrážka. To ve vás vyvolalo pocit vzteku. Zaplatili jste za ně přeci hodně peněz, což znamená, že máte právo očekávat, že tyto boty něco vydrží a budou sloužit déle než jen několik dní. Vzali jste tedy boty a šli je reklamovat do obchodu, ve kterém jste si je koupili. Hlasem, z něhož bylo slyšet a cítit rozčílení a vztek, jste vysvětlili celou záležitost prodavačce. Ta si vadnou botu prohlédla a s úsměvem na tváři řekla něco ve smyslu:
„Zbytečně se rozčilujete, ta bota není přeci vůbec poškozená. Je to módní obuv a toto je běžné opotřebení.“
Odmítnutí naší zkušenosti, našeho názoru v nás vyvolává agresi a my potom automaticky jdeme do boje s druhou stranou.
To je základní chyba, které se během komunikace dopouští většina lidí, a proto se jim nedaří být úspěšní v komunikaci a nedaří se jim mít vliv. Prodavačka odmítá vaši současnou zkušenost a vaše vnímání situace, tj.
• koupili jste si drahé boty, za které jste zaplatili hodně peněz
• všimli jste si, že po několika dnech nošení se začala odlepovat podešev
• očekávali jste, že ty boty vám chvíli vydrží a jsou kvalitní
• celá tato situace vás rozčílila
Přečtěte si celý článek o: přesvědčování, ovlivňování, komunikačních dovednostech
Další články autora |
Petrovice u Karviné, okres Karviná
3 780 000 Kč