Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

Martin V

20. 2. 2009 17:23
Pro diskutující

Pokud máte něco proti mým názorům, podkládejte je argumenty a ne nadávkami, dost to vypovídá hlavně o VásR^

Jedna učitelka, která dva roky pracovala na ZŠ u mně chtěla nastoupit na kancelářskou pozici, měla by telefon, služební auto a nástupák 17tis čistého s vyhlídkou na dvycet po zkušební době a spokojenosti.

Jen by měla pouhých 20dní dovolené a denne 8,5hodiny v práci..., nechtěla nastoupit, protože na ZŠ měla 16,5čistého + tri měsíce volna a asi 28 odpracovaných hodin týdně + občasný supl. Tomu jsem opravdu nemohl konkurovat :-)

0 0
možnosti
C

crook.crook

20. 2. 2009 15:36
pro Martina V

Tobe bych pral jednu hodinu v 7. C Zarucuju ti, ze by jsi sel pak odevzdat svuj plat dobrovolne a vzal by sis rok volna. O tom co je ucit nevis vubec nic. To neni 30 zamestnancu co se boji o plat ale banda minimalne 10 z nich co ti do oci reknou veci, za ktere by mi tenhle prizpevek tady smazali. A nebo velka prestavka a hlidka na chodbe. Nic jineho blbi jako vy nevileci

0 0
možnosti
D

DveSedmickyPlusWhite

20. 2. 2009 15:41
Re: pro Martina V

Ne kazdy muze byt ucitel a pokud Ti tyto veci delaji problemy, vybral jsi si spatne povolani. Kdyz neumis byt ostry, nema to cenu, dneska deti na skolach sezerou kazdeho, kdo je mekky...

0 0
možnosti
D

DveSedmickyPlusWhite

20. 2. 2009 15:33
platy

Ja si myslim, ze skolstvi neni placene zle, a ze nekdy si ucitele stezuji uz jen z principu. Temer kazdy rok se jim pridava (trend poslednich let, snad jen jeden ci dva roky byl plat stejny), spousta volneho casu. Musi se samozrejme rozlisovat zakladni/ stredni/ vysoka skola.

Na vejsce profesory nic nezajima, odmumlaji si tech par prednasek a vyhazi par studentu u zkousky.

 Stredni zalezi predmet od predmetu, vetsina ucitelu ma uz davno vypracovane materialy, podle kterych jede roky, OBVZLAST odborne predmety (rikejte si co chcete, 3-4 pisemky za ctvrtleti mi neprijde jako extra vytizenost, tech par hodin investovanych do zkouseni taky ne).

  Zakladka je na tom nejhur, vetsina ucitelu ma "svedomi", aby z jejich zaku "neco" vyrostlo, travi pripravou hodiny a berou nejmene.

0 0
možnosti
D

DveSedmickyPlusWhite

20. 2. 2009 15:38
Re: platy

Mluvi se tu o tabulkovych platech, ale co ty velke premie, co ucitele dostavaji (a bez kterych by na tom opravdu byli zle)?

Mozna, pokud by se panu Liskovi podarilo prosadit atestace ucitelu a odstranit stupidni system oducenych let, mozna by se neco zmenilo.

 Kazdopadne, oba moji rodice maji pajdak a oba ucili na zakladce. Tatkovi se podarilo odtrhnout, navazat na zkusenosti a protahnul to hodne daleko ve statni sprave (i kdyz ted zase narazi na stupiditu vedeni statnich firem) . Mamca odesla za vidinou lepsich platu a po 4 letech hledani "idealni" prace (a ze zkusila dost zamestnani) tento unor opet nastoupila na prvni stupen zakladky, aby brala nejakych 15-16 cisteho. Podle me je neatraktivita ve skolstvi zapricinena hlavne nemoznosti karierniho postupu.

0 0
možnosti
AH

alex hart

20. 2. 2009 15:19
ještě k feminizaci školství -1-

Podle mého názoru není problém v samotné feminizaci školství, ale spíše v širších celospolečenských souvislostech a způsobu feminizace našeho školství.

.

Tak především, zarážející je, že vůbec školské úřady dlouhodobě připouštějí, že feminizace našeho školství je téměř stoprocentní. Kdyby to bylo zhruba fifty-fifty, nic tak strašného by se ještě nemuselo dít. Byla by zdravá konkurence, a to ženské kňourání místo konsruktivního řešení problémů a řada dalších ženských nešvarů by také muselo ustoupit faktu, že na pracovišti pracují (tak jako jinde ve společnosti) ženy i muži dohromady.  Dnešní školství je ale jedním velkým babincem, skoro bych řekl, že v psychické rovině jde svým způsobem o "dobrovolný" ženský koncentrační tábor. Když jsou v tom ty dámy ochotny pracovat, nic proti tomu, ale zcela neodpustitelné je, že tomuto ženskému teroru jsou dlouhodobě vystavovány naše děti. O ženském teroru zde samozřejmě nepíši proto, že bych měl nějaký mém zásadním odpor vůči ženám, ale ...

0 0
možnosti
AH

alex hart

20. 2. 2009 15:20
Ještě k feminizaci školství -2-

... ale především proto, že je dětem od malička vnucován jen jediný způsob nazírání a hodnocení světa a řešení vztahů a problémů, a totiž jen ten ženský. To je prostě neodpustitelné, ať již v rodině, tak i ve školství. Přesto se to na obou místech pravidelně děje.

Učitelkám mám za zlé zejména to, že (zřejmě z důvodů své pohodlnosti a bezproblémovosti výuky) slevují z oprávněných nároků na žáky. To muži (ať už jsou jinak jakkoliv špatní) obvykle tolik nedělají. U žen přitom podle mne nejde o nedostatek jejich inteligence, ale vehemence a důslednosti při vyžadování plnění stanovených úkolů. Výsledkem jsou statisíce zpovykaných dětí (česky: rozmazlených parchantů).

.

Dalším zásadním problémem je statut české pracující ženy. U nás je jaksi normální, že zaměstnané ženy mají vlastní děti, že ty děti vyžadují péči a že ty ženy pečují o svoji rodinu a domácnost  někdy na úkor pracovního nasazení. Já už teď slyším, ty rozhořčené učitelky, které se na mne tady teď vrhnou.

0 0
možnosti
C

crook.crook

20. 2. 2009 15:19
ucitele maji malo

Vy jste spad z mrakodrapu primo na hlavu? Ucitele maji dost? Muzete mi rict ktery vysokoskolak s Mgr bral pri nastupu 12-13 000? Ja taky neucim protoze je jinde vic. Penezmi to zacina vsude pane

0 0
možnosti
AH

alex hart

20. 2. 2009 15:56
Re: ucitele maji malo

Samozřejmě, že o peníze jde také. A já nemám vůbec nic proti tomu, aby dobří učitelé měli vyšší platy. Ale když něco takového vyslovím, musím si být současně vědom také toho, že to jako daňový poplatník budu muset zaplatit. A že tedy jinými slovy říkám, pojďte učitelé, já Vám ze svého přidám. A já jim klidně ze svého přidám, ale chci vidět kvalitní výuku a ne bandu líných a neschopných lemplů, většinou tedy ženského pohlaví. Jak vono to slovo správně zní? Lemplyně?

Ale diskuse se vedla o autoritě učitelů. Ten plat se toho podle mne týká jen okrajově. Pokud zvýšíte dnešním učitelům plat 3-krát, myslíte si snad, že se jejich výkon a nasazení zvýší také 3-krát? To je přeci hrubý omyl!!! Učitelé musejí být (jako ostatně všichni zaměstnanci) drženi na velmi krátkém řetězu, jinak zvlčí a dělají kulový. U soukromníka se tomu nikdo nediví. Například u těch pokladních v samoobsluze, které mají s učitelkami srovnatelný plat.

0 0
možnosti
AH

alex hart

20. 2. 2009 14:30
Zahleděnost učitelů do sebe -1-

A ještě jsem zapomněl na jeden aspekt. Ať už jsou učitelé v právu, či ne, každého normálního člověka, který přijde k takovéhle diskusi, zákonitě musí do očí udeřit ta zehleděnost učitelů do sebe sama, tedy především do své profese.  Učitelé by si měli uvědomit, že i když jejich platy nejsou nic moc, nejsou zdaleka nejhorší a jsou mnohem lepší, než bývaly dříve a kdysi.

Dále by si měli učitelé uvědomit, že cesta k autopritě učitele u žáků vede přes autoritu u rodičů žáků. Jak ale mohou rodiče brát učitele (učitelku) vůbec vážně, když asi tak 80% času třídní schůzky sestává z nářku učitelky nad tím, jak je všechno špatně, aniž by se rodičům řeklo, co můžou udělat proto, aby alespoň něco bylo lépe. Ti rodiče nepřišli přeci poslouchat nějaké nářky, ale chtějí vidět a slyšet výsledky a hodnocení práce svých dětí, radu či doporučení učitele, jak řešit ty nebo ony obtíže, které dítě má. Místo toho rodič poslouchá, že děti ve škole kouří, chlastají a fetují, ale jen jaksi anonymně beze jmen.

0 0
možnosti
AH

alex hart

20. 2. 2009 14:31
Zahleděnost učitelů do sebe -2-

Škola se vůbec nestaví do pozice nekompromisního vychovatele a prezentuje se naopak jako debil pozorující neodvratnou katastrofu. Já bych raději v takovém případě slyšel, že škola ty věci řeší a trestá a konkrétní jména a tresty. I kdyby to mělo být mé dítě!!! Místo toho ale hodinu posloucháte neadresné a nekonstruktivní nářky. To je realita dnešního školství. Jak chce mít učitel autoritu a respekt u žáků, když zcela pravidelně prezentuje svoji neschopnost před rodiči žáků?

0 0
možnosti
C

CernoZelenySmejd

20. 2. 2009 14:19
dobře to

shrnul Alex Hart - je vidět že tomu rozumí.

0 0
možnosti
AH

alex hart

20. 2. 2009 14:15
Totální impotence našeho školství -1-

Řekl bych, že problém školství je ještě rozsáhlejší a složitější, než si většina diskutujících připouští. Těch věcí a jevů, které negativně ovlivňují školství a autoritu učitele, je celá dlouhá řada.

Předně, jde o jevy celospolečenské.

.

1) Vliv rodiny: Jak má mít žák respekt z učitele, když jeho vlastní rodiče mu dávají příklad, že oni sami z ničeho respekt nemají. Nerespektují dopravní předpisy, nemají ohledy ke spoluobčanům, v mnoha případech nevykonávají řádně své povolání (a děti to poznají!!!), nestrají se řádně o rodinu, nerspektují své manžely a manželky, nestarají se pořádně o své staré rodiče, tj. dědečky a babičky těch dětí. Jsou to sobci a vychovávají své děti k sobectví. Neříkám vůbec, že všichni rodiče, ale ten trend je zde velice silný a tak či onak postihuje dnes téměř každou rodinu. Kromě toho vzdělání, znalosti i inteligence rodičů často přesahuje tytéž parametry u učitelů a rodiče bohužel velmi často tyhle záležitosti velmi nevhodně ventilují před dětmi.

0 0
možnosti
AH

alex hart

20. 2. 2009 14:15
Totální impotence našeho školství -2-

2) Relativní postavení učitelů: Učitelé bývali kdysi elitou národa. Bylo to ze dvou důvodů: Jednak to byli byli většinou skutečně výborně vzdělaní, pracovití, ukáznění a povětšinou i mravní lidé, ale také byla celospolečenská úroveň vzdělání podstatně nižší než dnes. A to byl hlavní důvod velkého respektu lidí před učiteli, a to zejména na venkově. Většina těch lidí byla v té době totiž sotva gramotných. Pokud jde o permanentní nářek dnešních učitelů na jejich nedostatečné mzdy, tak si dovolím připomenout, že to bylo dříve ještě podstatně horší. Problém je ale v tom, že za učiteli byla tehdy ještě celá řada vrstev obyvatel, kteří na tom byli ještě výrazně hůře. A státní penze, byla v té době pro mnoho lidí nedosažitelný sen. Později po válce (za socialismu) se sice (nejen) učitelské platy nivelizovaly a do popředí vystoupily spíše dělnické profese, ale bylo by dobré si uvědomit, že v té době i ředitel závodu s tisícovkou zaměstnanců bral ve výsledku (i s prémiemi) méně,

0 0
možnosti
ŠB

stařec bez moře

20. 2. 2009 13:40
částečné řešení jsou gymnázia

od 6. třídy se oddělí ti lepší od průměrných a horších. Pak by šlo oddělit ty horší od průměrných. Jenže co když ti horší mají jako rodiče vlivné podnikatele, kdo by si to dovolil, že.

0 0
možnosti
D

důchodce

20. 2. 2009 12:45
dovolte pane "Jarcho"

malou úvahu k Vašemu příspěvku. Pokud je podle Vašeho názoru (zcela zcestného) školní anarchie a proměna žáků v divokou zvěř způsobena vyšším IQ oproti učitelům, dovolím se Vás zeptal. Kdo tedy prosím učil Vás, napíšte-li takovouto hloupost?Vždyť právě vyšší inteligence skýtá záruku jisté úrovně a brání primitivním projevům. Podle Vaší teorie jsou tedy naše školy plné adeptů MENZY či podobných, vyjímečně inteligentních jedinců?

0 0
možnosti
AH

alex hart

20. 2. 2009 13:11
Re: dovolte pane "Jarcho"

Milý dochodče,máte to nějak popletené. Vysoká inteligence dítěte přeci ještě vůbec nezaručuje slušné chování. A to púlatí i pro dospělé. Víte, kolik máme v naší zemi inteligentních grázlů?

.

A kromě toho, nečetl jste pozorně, Jarcho psal o tom, že RODIČE jsou často inteligntnější (já bych řekl, že často spíše vzdělanější) něž učitelé.   

0 0
možnosti
  • Počet článků 51
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1204x
neuveritelny idealista, jenz po nastaveni zrcadla realu je zoufale skepticky

Seznam rubrik