Diskuse
Malá úvaha na téma šrotovné
Děkujeme za pochopení.
cestra
Ke šrotovnému
Můj názor je ten, že pokud chtějí automobilky udržet popř. zvýšit svoji výrobu, nechť hradí šrotovné ze svých dřívějších popř. budoucích zisků! Nevšiml jsem si, že by v dobách konjunktury Škoda odváděla vyšší daně nebo odváděla do státního rozpočtu nějaké mimořádné odvody. Tady opět platí: Pokud máme zisky, tak jsou naše. Pokudmáme problémy, tak jsou Vaše! Takže šrotovné ano, ale za své. Nevidím jediný důvod, aby stát pomáhal automobilkám. A proč zrovna automobilkám? Proč ne výrobcům nábytku - skříňovné, výrobcům cihel, panelů - bourovné - zboříme staré domy, postavíme nové. Zastřelíme staré lidi - uděláme nové, mladé, silné, výkonnější tím ušetříme na důchodech!
Fonon
šrotovné nám už pomáhá
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/doprava/clanek.phtml?id=628834
zbynek01
A co potom?
Dobrá, dejme tomu, že dojde ke stimulaci nákupu nových vozů, které by se jinak prodaly až za jeden, dva, tři roky. Znamená to tedy pouze stimulaci okamžité spotřeby na úkor dalších období, navíc z veřejných prostředků. Co budou výrobci prodávat za rok, dva, tři, když tuto kapacitu prodají letos? Že by známá taktika "Po nás potopa"?
IJNovak
Primitivové u moci=výsledek šrotovné a zadlužení státu
Kdyby nechali autobandu padnout na kolena, poté cena prodávaného auta výr.nákl.+20%=Octávie za 200 000,-Kč, to je řešení moudrého státníka všech zásadních oborů (potraviny,nápoje aj.) Zásahy státu nejsou odpovědné a prohlubují či odsouvají řešení po volbách....! Můj názor: bez šrotovného by konkurenční boj výrobců opravdu přitlačil ceny na reálnou dostupnou úroveň cca 100-300 tisíc Kč a přijatelný rozvoj a zisk!
GUHU
základní omyl
Tady přece nejde o to, u koho nakonec to šrotovné skončí. Jde o to, že relativně malá částka šrotovného podnítí utracení velké částky za nové auto. Tyto peníze by se jinak do oběhu nedostaly. Utracené peníze zvyšují spotřebu, ta zvyšuje výrobu a zaměstnanost, tím pádem mzdy, a tím pádem opět spotřebu. Ekonomika se tak rychleji dostává ze stagnace.
andy2000
Re: základní omyl
1) mohl byste dát historický příklad, že to funguje? Nefungovalo v 30. letech, nefungovalo to v 90. letech v japonsku. Kde to fungovalo?
2) Ty peníze by byly utraceny ZA NĚCO JINĚHO, eventuálně by MÉNĚ peněz bylo utraceno za to auto a zbylé peníze by byly utraceny na něco jiného. Kde vidíte stimulaci?
3) O kolik bude ekonomika obohacena, když dojde ke zničení aut za několik miliard?
tom-2718281828459
šrotovné
já bych se na to díval trochu jinak.
Existuje možnost, že bez škotovného by jezdil ten člověk pořád ve svém trabantu ale pokud by se zavedlo šrotovné tak by přesedlal na nové auto. A hlavně by to nové auto bylo zdaněné! Při rozumné výší šrotovného by na tom stát vydělal. Musela by být splněná ještě jedna podmínka, těch lidí co by si nekoupilo auto bez šrotovného by muselo být dost oproti těm co by si koupili auto i bez šrotovného. Případně to zahrnout do výpočtu výše šrotovného tak aby na tom stát vydělal.
- Počet článků 79
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2292x
-- Thomas Sowell