Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
C

cestra

8. 2. 2009 10:44
Ke šrotovnému

Můj názor je ten, že pokud chtějí automobilky udržet popř. zvýšit svoji výrobu, nechť hradí šrotovné ze svých dřívějších popř. budoucích zisků! Nevšiml jsem si, že by v dobách konjunktury Škoda odváděla vyšší daně nebo odváděla do státního rozpočtu nějaké mimořádné odvody. Tady opět platí: Pokud máme zisky, tak jsou naše. Pokudmáme problémy, tak jsou Vaše! Takže šrotovné ano, ale za své.  Nevidím jediný důvod, aby stát pomáhal automobilkám. A proč zrovna automobilkám? Proč ne výrobcům nábytku - skříňovné, výrobcům cihel, panelů - bourovné - zboříme staré domy, postavíme nové. Zastřelíme staré lidi - uděláme nové, mladé, silné, výkonnější tím ušetříme na důchodech! 

0 0
možnosti
ZB

zbynek01

7. 2. 2009 13:37
A co potom?

Dobrá, dejme tomu, že dojde ke stimulaci nákupu nových vozů, které by se jinak prodaly až za jeden, dva, tři roky. Znamená to tedy pouze stimulaci okamžité spotřeby na úkor dalších období, navíc z veřejných prostředků. Co budou výrobci prodávat za rok, dva, tři, když tuto kapacitu prodají letos? Že by známá taktika "Po nás potopa"?

0 0
možnosti
I

IJNovak

7. 2. 2009 13:32
Primitivové u moci=výsledek šrotovné a zadlužení státu

Kdyby nechali autobandu padnout na kolena, poté cena prodávaného auta výr.nákl.+20%=Octávie za 200 000,-Kč, to je řešení moudrého státníka všech zásadních oborů (potraviny,nápoje aj.) Zásahy státu nejsou odpovědné a prohlubují či odsouvají řešení po volbách....! Můj názor: bez šrotovného by konkurenční boj výrobců opravdu přitlačil ceny na reálnou dostupnou úroveň cca 100-300 tisíc Kč a přijatelný rozvoj a zisk!

0 0
možnosti

GUHU

7. 2. 2009 12:50
základní omyl

Tady přece nejde o to, u koho nakonec to šrotovné skončí. Jde o to, že relativně malá částka šrotovného podnítí utracení velké částky za nové auto. Tyto peníze by se jinak do oběhu nedostaly. Utracené peníze zvyšují spotřebu, ta zvyšuje výrobu a zaměstnanost, tím pádem mzdy, a tím pádem opět spotřebu. Ekonomika se tak rychleji dostává ze stagnace.

0 0
možnosti
A

andy2000

7. 2. 2009 13:02
Re: základní omyl

1) mohl byste dát historický příklad, že to funguje? Nefungovalo v 30. letech, nefungovalo to v 90. letech v japonsku. Kde to fungovalo?

2) Ty peníze by byly utraceny ZA NĚCO JINĚHO, eventuálně by MÉNĚ peněz bylo utraceno za to auto a zbylé peníze by byly utraceny na něco jiného. Kde vidíte stimulaci?

3) O kolik bude ekonomika obohacena, když dojde ke zničení aut za několik miliard?

0 0
možnosti
JN

tom-2718281828459

7. 2. 2009 12:48
šrotovné

já bych se na to díval trochu jinak.

Existuje možnost, že bez škotovného by jezdil ten člověk pořád ve svém trabantu ale pokud by se zavedlo šrotovné tak by přesedlal na nové auto. A hlavně by to nové auto bylo zdaněné! Při rozumné výší šrotovného by na tom stát vydělal. Musela by být splněná ještě jedna podmínka, těch lidí co by si nekoupilo auto bez šrotovného by muselo být dost oproti těm co by si koupili auto i bez šrotovného. Případně to zahrnout do výpočtu výše šrotovného tak aby na tom stát vydělal.

0 0
možnosti
  • Počet článků 79
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2292x
Je obtížné najít hloupější a nebezpečnější způsob rozhodování než dát tato rozhodnutí do rukou lidem, kteří nic neplatí za to, že se zmýlí.
-- Thomas Sowell