Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

model007

27. 11. 2010 3:02
Vypsala jste

presne moje myslenky a mate velkou karmu.

Ani ja jsem nezazil tu valku, ale vidim to presne jako vy a i jako president Klaus.

R^

0 0
možnosti

Dr No

26. 11. 2010 22:38
Vskutku civilizovaný projev.

Je úděsné kolik lidí se na to dívá stejně jako vy. Podle této "logiky" je správné, že když vás praští nějaký člověk v červeném svetru, tak vy "na oplátku" zmlátíte někoho úplně jiného, kdo má na sobě náhodou taky červený svetr (a je o hodně menší a slabší, než ten, kdo vás praštil). Zvěrstva, kterých se dopouštěli čeští "vlastenci" po válce na bezbranných civilistech, nebyly žádnou odplatou za válečné zločiny, ale obyčejná lidská zhovadilost, utržená ze řetězu. Obhajovat tyto zrůdy znamená být stejnou zrůdou, jako oni (a nebo blbcem, který nemyslí a jen slepě papouškuje to, co se nám všem přes šedesát let tlouklo do hlavy).

0 0
možnosti

Muf Puf

27. 11. 2010 14:17
Re: Vskutku civilizovaný projev.

Kolipá ti je staříčku, že ti něgdo něco tloukl 60 let do kebule?8-o

0 0
možnosti

ladyevil_cz

26. 11. 2010 21:53
Čus, zrzečko:)

KarmaR^ Tyrkysová ;-);-D

0 0
možnosti

myskamiki

26. 11. 2010 19:44
Co

se stalo, nelze odestat!

Valka byla vina nemeckych pohlavaru a Nemcu, kteri je nasledovali. Bylo to zverstvo.

To co se delo po valce, je proste hysterie davu. Stejna jakou zpusobil Hitler (ted nesrovnavam, co k ni vedlo, ale jak se lide chovaji). Snazim se to pochopit, ale presto me vadil zpusob, jakym probehly nektere odsuny.

Ja to mam dane rodinnou historii. Jak se ma stavet k temto udalostem nekdo, jehoz rodinu tvorili v te dobe Cesi, Nemci, Zide? Cast rodiny zdecimovana za valky, dalsi odsunuta po valce a ja jsem z te, ktera tu zbyla.

Takze je treba si vzit pouceni z toho, co vubec vedlo k valce a snazit se tomu vyhnout. Ale jsem skepticky, smer k opakovani, te matky moudrosti, mame nakrocen

0 0
možnosti

ivuskli

26. 11. 2010 15:02
Máte pravdu,

naprosto souhlasím. Němci sem vlezli, tudíž byli agresoři, a napáchali hromadu zvěrstva. Vůbec se nestydím za to, že jsem češka. Spíš mi je trapně při těch rozpačitých pokusech o omluvu. A stejně jako nechci vidět Kájínka, nechci vidět ani tento film, chci mít čistou hlavu při tvorbě názoru na věci. Mějte se. 

0 0
možnosti

Bruk600

26. 11. 2010 15:28
Re: Máte pravdu,

Nemám co dodat R^

0 0
možnosti

marek.voksay.blogidnes

26. 11. 2010 14:58
Kdo se hodlá stále dokola omlouvat- ať to dělá, ale za sebe

Česko-německá deklarace je poměrně jasný text. Necítím jakoukoli potřebu se nadále babrat ve špatném svědomí některých sebemrskačských jedinců a překračovat tím to, co bylo v této deklaraci jasně řečeno. Pokud jste vini - mrskejte se, ale nenuťte do toho jiné a nenasazujte si svatozář za to, že to mrskačství hodláte sami provádět. Další debata se "sebemrskači" je zbytečná . Howgh a nazdar Vinnetou

0 0
možnosti

CasVyprsel

26. 11. 2010 15:05
Re: Kdo se hodlá stále dokola omlouvat- ať to dělá, ale za s

R^

0 0
možnosti

Ignác Pospíšil

26. 11. 2010 14:54
Nemáte pravdu

Nemáte pravdu, vážená autorko. Naopak, pokud jde o zločiny na dětech provedené na našem území, v mnoha případech jsme se nacistům vyrovnali a v jednom je i trumfli:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Masakr_na_%C5%A0v%C3%A9dsk%C3%BDch_%C5%A1anc%C3%ADch

http://udalosti.signaly.cz/0906/zachrance-deti

0 0
možnosti

CasVyprsel

26. 11. 2010 14:56
Re: Nemáte pravdu

Běž se tedy přihlásit na policii ale laskavě piš za sebe a nepoužívej zájmeno "my". Já jsem nikoho v zločinech na dětech netrumfoval. Rv

0 0
možnosti

Mehmedko

26. 11. 2010 14:51
Zaujímavý článok

Je to zaujímavý článok a stojí za zamyslenie. Habermanův mlýn je veľmi pôsobivý film, ale i ja som mal pocit, že veci zjednodušuje. Na druhej strane, myslím si, že to bol jeho zámer - zdôrazniť, že zločiny nepáchali len nacisti. Čítal som niekde komentáre režiséra a hercov k tomuto filmu. Zdôrazňovali, že to nie je ani tak konkrétne o Čechoch a Nemcoch, ale o ľudských charakteroch, a že k podobným udalostiam by mohlo dôjsť (a došlo) kdekoľvek na svete.

O nacistických zločinoch predsa nikto nepochybuje, každému je jasné, že tieto zločiny sú neprekonateľné (dúfajme), alebo aspoň neprekonané. Vo filme sme videli,že najviac násilia po vojne páchali práve tí, ktorí s Nemcami počas vojny kolaborovali. Iste,Haberman je vo filme idelizovaný,ale beriem to ako umelecký zámer: ukázať, akí vedia byť ľudia falošní a zlí,bez ohľadu na národnosť.

V českej histórii je mnoho udalostí,na ktoré môžete byť právom hrdí.Priznať si určité chyby nie je hanba,naopak. Tiež by som uvítal,keby sa slovenskí preds-

0 0
možnosti

Mehmedko

26. 11. 2010 14:51
Re: Zaujímavý článok

tavitelia verejne a rázne postavili proti nacistickému Slovensku a odsúdili túto epochu.

0 0
možnosti

hromobití02

26. 11. 2010 14:41
a je to tady zase

jedna parta si bude sypat popel na hlavu, jak že se to češi zachovali špatně, druhá parta bude, celkem logicky, argumentovat stylem - jak zaseješ, tak sklidíš. Přiznám se, že patřím do té druhé skvadry.

0 0
možnosti

iacobau

26. 11. 2010 14:48
Re: a je to tady zase

Můžu vraždit nevinné? Ano, když je to Němec a píše se rok 1945. Tak tuto argumentaci nepřijímám, bez ohledu na to, co si kdo myslí. I když mám jistou (byť malou) omluvu pro to, co zde Češi po válce dělali, považuji to za národní ostudu, která pokračovala volbami 1946 a 1948, vězněním a vražděním spoluobčanů atd. atd.

Sebemrskačtství nebo odvaha mluvit pravdu, i když zrovna není příjemná?

0 0
možnosti

iacobau

26. 11. 2010 13:49
Nazávejme věci pravými jmény

Mnozí Němci páchali za války zvěrstva. Po válce dělali totéž Češi Němcům. Stačilo být Němcem (bez ohledu na postoj k nacismu) a člověk mohl skončit na nejbližší větvi či sloupu. Nešlo jen o zabíjení, ale když už jsme u toho, mezi zabitými byly i ženy a děti.

Německo se nijak nevymlouvá a uznává zlo, které světu způsobilo. My se ale ke své vině spíše nehlásíme a raději zapomínáme.

0 0
možnosti

marek.voksay.blogidnes

26. 11. 2010 13:51
Re: Nazávejme věci pravými jmény

však vám nikdo nebrání, abyste se ke své vině hlásil .... nebo snad ano ?

0 0
možnosti
  • Počet článků 82
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1517x
Jsem naprosto obyčejná ženská, rebel už od dětství, vrhající se do všeho po hlavě pod heslem: "co mě nezabije, to mě posílí" a snad i díky tomu matka čtyř dětí, toho času na rodičovské dovolené.