Hranice a vytíženost dodávek?

Včera jsem psal, jak to funguje ve čtyřech státech ohledně nošení roušek, obchodů z hlediska dodávkáře. Dnes se zkusím rozepsat o tom, jaká je realita práce dodávkáře v době Covídkové...

Musím hned ze začátku napsat, že přejezd přes hranice není žádný med, teda alespoň přes den. V noci je to na pohodu. Je méně kamionů i dodávek. 

Kontroly probíhají stylem, že se zastaví, otevře okénko, vše v roušce, kontrola řidičáku (ofocení) a teploty a můžu vstoupit do CZ. Někdy se chce více papíru, třeba smlouva se zaměstnavatelem, koncesi, doklad z MV a CMR ( to jsou tzv. papíry mezi objednavatelem, spedicí a příjemcem). Tak to funguje při vstupu do CZ a v CZ.

Při vjezdu do Německa z CZ vás Němci pustí, bez zastavení, max. se zeptají, zda u nich vykládáte. Do Rakouska vám jen změří teplotu. Z Rak do Něm musíte mít vykládky v Německu, jinak vás do Německa nepustí (teda pokud nesfalšujete nějakou vykládku. Stačí text od dispečera v navigaci, ale i tak to není 100%, stále se mohou podívat pod plachtu na zboží. Z Německa do Švýcarska musíte, pokud máte zboží, jít stejně zboží proclít, pokud máte prázdné auto, můžete projet bez problému a nemusíte nakládat. Itálie je opravdu na pohodu. Jen když vás náhodou zastaví policisté, měli byste mít vypsaný Italský papír, že nakládáte v severní části, která je nejvíc zasažená. To si vyplníte sami před vstupem do Itálie. Z Itálie do Rakouska je povolen transit, jen nesmíte zastavovat. Jak jsem ale psal minule, přece se nepoto. Jinak na vykládky, nakládky v pohodě. Z Rakouska do Německa vás nepustí, pokud nemáte vykládky v Německu. Takže pokud máte vykládku někde u Varů, tak máte smůlu. Musíte na Dolní Dvořiště a věřte, je to velká zajížďka. Pokud vám opět dispečer nepošle černou nakládku. 

Ohledně zboží je jedno, co převážíte. Zda potraviny, nebo jiné. Je to stejné. Pokud máte ale potraviny podléhající rychlé zkáze, Rakušáci vám tranzit povolí. Jinak ne. Obsazenost na plachtě je menší. Nepočítám teď plné auto, ale jen to, že jedete i s jednou paletou, protože se nenajde nic lepšího a nebo jsou ceny tak malé, že je to nerentabilní pro šéfa. Nemyslím si, že zakázek je málo, jen prostě ty ceny nejsou takové, jak před Covídkem. Proto nemůžete brát kde co. Nejhorší to mají spedice ty, které třeba jezdí jen pro jednu firmu, třeba automobilky. Ty bohužel se nedokázaly přizpůsobit a proto jich spousta skončilo. Naštěstí náš šéf má více stabilních prací a plus bereme vše cenově normální a někdy i mírně pod cenou, pokud už je auto zaplaceno.

Ano tak to funguje teď. Bylo to i mírně podobné před tím, jen dneska si není možné až tak vybírat. Ano objem zboží se zmenšil, i ceny se snížili, ale funguje to.

Autor: Radoslav Outrata | pátek 24.4.2020 11:03 | karma článku: 10,64 | přečteno: 309x
  • Další články autora

Radoslav Outrata

Milagros a nebo Claire Fraser?

10.7.2022 v 21:18 | Karma: 5,13

Radoslav Outrata

Krásný krátký život psí

10.1.2022 v 21:39 | Karma: 18,52

Radoslav Outrata

Pohádka o Vodňánkovi

25.2.2021 v 19:42 | Karma: 10,18

Radoslav Outrata

Slunéčko z východu

23.2.2021 v 13:42 | Karma: 7,35