- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
autoškolu uděláte podle toho,kdy si zvolíte jízdy. Člověk,který pracuje na 3 směny má mín času než student,který si autoškolu může udělat o prázdninách. to má pak času dost. ještě jedna taková zajímavost. jsem min. o 10 let starší než vy...no nevím kolik Vám je. možná o víc. Píšete o staré felicii bez posilovače. v 90 letech byly ještě auta autoškoly běžně škody 120. a ujištuji Vás, že felicie(i když nemá posilovač)je oproti škodě 120 fakt fáro
Zákon stanoví že má adept odjezdit, myslím 30 hodin výcviku (nebo už se to změnilo?) . Jestli je to tak 5-6 týdnů, tak to mi vychází zhruba hodina pravidelně každý den-těch 30 dní po sobě, což je docela dobrý výcvik.Akurát na to, aby jste potom nabušený tím výcvikem levou zadní udělal zkoušku. A pak- když si rychle seženete auto, tak začal jezdilt.
Ale-těch 30 hodin v rozmezí půl roku? Šest měsíců, to mi přijde ca jedna hodina za týden, spíše méně Tak to se toho asi moc prakticky nenaučíte, než příjde další jízda už se Vám to vykouří z hlavy, rukou i nohou.
kdo by aspoň už neproháněl nějakou tu šunku po polních cestách? Podle mého pozorování v okolí mých známých a příbuzných se do autoškoly chodí jen pro ten papír, aby mohla omladina legálně na silnici.
To je skutečně perla.
JInak - tak to vždycky bylo. Absolvent autoškoly se udrží na silnici, je schopen projet městem bez toho, aby zabil sebe nebo jiné. Řidičem se člověk stává až tak po 10 000 km. Snad.
Ridicak jsem delala ve Svycarsku a pak znovu v Kanade, kde teorie byla na compu a test trval 1 hodinu, dnes je to horsi, kazdy zacatecnik (muze v 16 letech a v doprovodu nekoho s prukazem, instruktora a skolu nemusi pouzit) musi jezdit 2 roky s N "na zadku" a pokud nebyl pristizen (alkohol, rychlost, pasy atd.) dostane prukaz.
pod dohledem zkušeného řidiče ?
Snad nečekáte na zákon, který to nařídí Vám a všem ostatním novým řidičům ?
Vždyť ty včerejší a předvčerejší vypadaly stejně. Pardon - jeden rozdíl byl: učili jsem se v rozpadajících se škodovkách, takže když jsme přišli do jen trochu normálního vozu, koukali jsme jak jelimani.
PS: Jak staré jsou vozy bez posilovače řízení? Ani já, stařec, si nemohu vzpomenout, kdy jsem takový právě z fabriky vyšlý viděl.
Ješte před půl rokem jsem takovým jezdila - 16 let stará Felicie. Kdyby mi nekapalo střešním oknem na hlavu, mám ji doteď. Posilovač řízení jsem postrádala akorát při parkování.
až po první bouračce, když má to štěstí a přežije. Do té doby podceňuje fyzikální zákony. A je jedno v jakém autě jezdí. Pozoruji, že hlavně ridiči drahých aut trpí představou, že na ně se nevztahují ani dopravní předpisy, ani fyzikální zákony. Nejvíc mě rozštípnul řidič, který v nějaké rozhlasové anketě prohlásil, že svoje auto v 80 km/hod zastaví na TŘECH metrech. Asi mu v autoškole neřekli, že by na to potřeboval bytelnou betonovou zeď.
By pro mě osobně neznamenalo nic jiného, než odklad řidičského oprávnění o rok. Co si pamatuju, tak já jsem první rok najezdil bez problému nějakejch 30k km. Kdybych musel tenkrát pořád někoho otraovat (jedině asi neustále pracujícího tátu) najel bych možná tak 300 km a z toho polovinu sám "na černo". Takže za mě je to kravina.
Většinou mají řidiči problém jakmile vlezou s čerstvými papíry do něčeho lepšího. Nepředpokládám že by autoškoly disponovaly nějakými silnými vozy. Ta Fabia bude nejspíš nějakej základ. Moje první auto bylo Mazda 626. Žasnul jsem co dokázal plyn, nebo brzdy. A když jsem přesedlal na Mercedes, tak jsem si musel dávat sakra bacha jak jedu. Furt jsem koukal na tachometr. Mezi 130 a 180 km/hod nebyl skoro žádnej rozdíl. Jenže on tam je. A fyzika platí pro každého. Řídit šunku umí každej. Ale řídit pořádný auto, to je velký umění. Ani posilovač řízení, ABS a pod. nedokáže zabránit tomu aby auto vyletělo v plné rychlosti ze silnice a napralo to do stromu.
a hlavní přičinu toho, že absolventi autoškol houby umí vidím v tom, že jízdy jsou dnes na hodiny. Za nás jme museli s autem ujet 500 km mimo město /na omakání auta a vytvoření návyků - jak nám říkali/ a potom teprve jsme museli najezdit 1000 km městem. Protože jsem byl branec, tak mě stál řidičák asi 300,- Kčs, dělal jsem ho snad půl roku a cvičnými vozidly byl gazík 69, Praga V3S a Tatra 111. Byl to fakt záhul a makačka, hromadu lidí vyhodili a když jsem se pak vrátil z vojny, tak mi nedělalo problém sednout si do čehokoliv. Je fakt, že tohle si dnešní soukromé autoškoly dovolit nemohou - ale ať se také potom nikdo nediví, že se tolik mlaďáků pozabíjí.
Kdyby absolventi autoškol houby uměli, tak by počet nehod u takové skupiny byl daleko vyšší. Mimochodem odborníci tvrdí že nejrizikovější nejsou ti, kterým schne v kapse řidičák (až na pár výjimek), ale ti, kteří po několika měsících za volantem mají pocit že auto dokonale ovládají a přecení své schopnosti.