Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Proč na připojištění skel nejvíc vydělají autoservisy

V minulém příspěvku jsem psal o tom, že připojištění skel se naprosté většině řidičů nevyplatí. Tentokrát se zaměřím na to, jak se kvůli němu plýtvá a proč z toho nejvíc těží autoservisy.

Připojištění skel jde vlastně proti samotnému duchu pojištění. Smyslem pojištění je (nebo aspoň kdysi bylo), abyste se průběžným placením drobné částky zajistili pro případ škody, se kterou byste si nemuseli finančně poradit.

U skel si na potenciální škodu ve většině případů nejen „vyděláte“, ale ještě pojišťovnu výrazně přeplatíte. Už vůbec nemluvě o tom, že rozbité sklo není něčím, co by vás finančně zruinovalo. Jeho výměna třeba u oblíbených škodovek vyjde levněji než nový iPhone. Ten přitom vyměníte jednou za 4 roky, kdežto sklo jste nuceni vyměnit cca jednou za 25 let.

U skel si na potenciální škodu ve většině případů nejen „vyděláte“, ale ještě pojišťovnu výrazně přeplatíte. Už vůbec nemluvě o tom, že rozbité sklo není něčím, co by vás finančně zruinovalo.

Nevědomost řidičů a snaha pojišťoven vymámit z nich co nejvíc peněz ale drží připojištění skel mezi populárními pojistnými produkty. Což hraje do karet autoservisům.

Triky autoservisů – zbytečné výměny skel

Pokud máte sklo pojištěné, servisy vám je často vymění, i když to není nutné. Podle odborníků stačí zhruba tři čtvrtiny defektů jednoduše – a velmi levně – zacelit. Moderní technologie zacelování dnes dokážou téměř zázraky. Jenže na takové práci servisy nic moc nevydělají. Naproti tomu za vyměněné sklo vyinkasují na maržích až 50 % z celkové ceny za výměnu. Proč tedy nevyužít situace, zvlášť když vše platí pojišťovna?

Některé servisy jdou ještě dál. Samotnému se mi stalo, že mi servisáci doporučili čelní sklo vyměnit, i když na něm nebyla žádná viditelná prasklina. A úplně samozřejmě dodali, že jestli mám sklo pojištěné, postarají se, aby výměna byla hrazená z pojistky.

Stačí jedna dobře vedená rána kladívkem a náklad na výměnu skla se přesune z vaší kapsy na pojišťovnu.

Čelní sklo se vlivem stěračů, vysoké rychlosti a dalších faktorů skutečně opotřebovává. Časem na něm vzniká řada drobných nerovností, proto servisy radí je kvůli „bezpečnosti“ po 100 až 150 tisících kilometrech vyměnit.

Takovou výměnu ale v žádném případě nelze hradit z pojistky, pokud tedy nenarazíte na servis, který to „umí zařídit“. Stačí přitom jedna dobře vedená rána kladívkem a náklad na výměnu skla se přesune z vaší kapsy na pojišťovnu. Servis škodu zdokumentuje, nahlásí pojišťovně a vyinkasuje peníze na výměnu. A vaše svědomí je čisté, protože jednoduše důvěřujete tomu, co vám v servisu řekli.

Na tento postup nemá pojišťovna v zásadě šanci přijít – posuzuje totiž jenom to, zda sklo skutečně bylo poškozené natolik, že byla nutná jeho výměna. Na podrobné analýzy toho, jak k defektu došlo, už nemá lidi ani peníze.

Kdo to platí? Všichni

Oba případy, jak výměna tam, kde stačilo zacelení, tak náhrada „opotřebovaných“ skel, zatěžují a prodražují celý systém pojištění.

Navíc, kde není žalobce, není ani soudce a klienti většinou nemají důvod na zbytečné výměny upozorňovat. I kdyby měli pocit, že servis nejedná s pojišťovnou fér, nakonec si většinou řeknou, že o nic nejde. Ostatně si za pojištění skel platí, tak ať z něj také jednou něco mají.

Kde není žalobce, není ani soudce a klienti většinou nemají důvod na zbytečné výměny upozorňovat.

Jenže takové uvažování má svoje důsledky a není tak docela pravda, že zbytečná výměna skel vás jako klienta nestojí nic navíc. Naopak. Peníze, které na ně pojišťovny vydají, musejí někde získat. A tak je promítají do ceny pojistného vám i všem ostatním klientům.

A tím jsme vlastně na konci řetězce. Servisáci mají výhodné zakázky, na zbytečných výměnách pojišťovny plýtvají penězi – a vše to platí klienti ze svého „výhodného“ připojištění čelního skla.

Autor: Marek Orawski | úterý 24.5.2016 13:47 | karma článku: 20,83 | přečteno: 1424x
  • Další články autora

Marek Orawski

O prodeji Klubovky

Když se klientka Klubovky Markéta Baráková dozvěděla, co se okolo pojišťovny děje, ptala se mě na to, co ji zajímalo. Nakonec jsme usoudili, že by to mohlo zajímat další klienty Klubovky a rozhodli jsme se to sepsat.

1.11.2019 v 16:34 | Karma: 24,49 | Přečteno: 2073x | Diskuse| Ekonomika

Marek Orawski

Proč se pojistit proti úrazu? Může převrátit život nejen váš, ale i vašich nejbližších!

To, zda si sjednáte úrazové pojištění, není jen vaše věc. Vážný úraz může převrátit naruby život váš i celé vaší rodiny. Ochranou je kvalitní úrazové pojištění.

23.8.2017 v 10:29 | Karma: 7,48 | Přečteno: 238x | Diskuse| Ekonomika

Marek Orawski

Peer-to-peer pojišťoven přibývá, myšlení na trhu se (zvolna) mění

V posledních dvou letech vznikají ve světě desítky nových pojišťoven založených na peer-to-peer principech. Jejich odlišné fungování naplno odhaluje nešvary korporátního pojištění a vyvolává debatu o budoucnosti celého odvětví.

28.3.2017 v 9:05 | Karma: 15,21 | Přečteno: 271x | Diskuse| Ekonomika

Marek Orawski

K pojistným podvodům motivuje lidi nastavení korporátních pojišťoven

Behaviorální ekonomové se intenzivně zabývají otázkou, co vede lidi k pojistným podvodům. Výzkumy ukazují, že si za ně pojišťovny mohou samy.

22.3.2017 v 13:16 | Karma: 14,42 | Přečteno: 625x | Diskuse| Ekonomika

Marek Orawski

Pojištění je solidární systém, nemá sloužit k obohacování pojišťoven

Pojišťovny mají pověst institucí, které po lidech chtějí peníze, ale když mají nějaké vydat na plnění škod, hledají všelijaké kličky a výmluvy. Úplně se přitom zapomnělo na to, že ve své podstatě je pojištění solidárním systémem.

10.3.2017 v 10:51 | Karma: 17,31 | Přečteno: 560x | Diskuse| Ekonomika
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Absurdita blahobytu. Miliardy porcí jídla končí v koši, nejvíc plýtváme doma

5. května 2024

Premium Přestože existují potravinové banky, kam míří neprodané jídlo ze supermarketů a řada hotelů,...

Záchranka na maratonu ošetřila 52 běžců po kolapsu, do nemocnice museli čtyři

5. května 2024  13:30,  aktualizováno  16:58

Záchranáři na Pražském mezinárodním maratonu ošetřili 52 běžců, vesměs po kolapsu. Informovali o...

Čínský prezident přiletěl na návštěvu Francie. „Vítali“ ho naštvaní Tibeťané

5. května 2024  16:57

Do Paříže přiletěl čínský prezident Si Ťin-pching, který v pondělí zahájí dvoudenní státní návštěvu...

Al-Džazíra končí v Izraeli, rozhodla vláda. Televize se chce bránit

5. května 2024  13:28,  aktualizováno  16:20

Izraelská vláda v neděli jednomyslně schválila ukončení činnosti katarské televizní sítě Al-Džazíra...

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 922x
Celý svůj profesní život jsem pracoval v pojišťovnách, nyní vedu PRVNÍ KLUBOVOU pojišťovnu. Měl jsem možnost sledovat, jak se vyvíjí pojišťovací trh a jaké má jeho nastavení důsledky pro zákazníky. Na blogu se věnuji některým aspektům pojišťovnictví. Doufám, že tím pomohu přispět ke zvýšení povědomí o tom, na co je dobré při uzavírání pojistek myslet.

Seznam rubrik