- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V principu souhlasím.
Mám starší auto, Peugeot 406. Je v celkem dobrém stavu. Jako důchodce teď jezdím ročně zhruba pouze 2 000 km a toto auto mi stačí.
Dávat do něj benzín s přídavkem biopaliv nemohu, protože bych auto zničil. Naštěstí jedna pump prodává kvalitní benzín bez biopaliv. Jmenovat ji nebudu, abych nebyl nařčen, že jí dělám reklamu.
Musím Vás zklamat, ale žádná pumpa neprodává "kvalitní benzín bez biopaliv", protože nikdo takový benzin nevyrábí. Takový benzin u nás prodávat nelze, přimícháváním biosložky do paliva plníme závazek vyrábět určitý podíl energie z obnovitelných zdrojů.
Tzv. biopaliva nevznikla náhodou. A nejen u nás. Např. i v dávných časech se ve velkém pěstovala cukr. třtina v Brazilii pro výrobu paliv místo benzinu a nafty. Primárně pak byla ona biopaliva zaváděna i proto, aby byl nahrazen olovnatý benzin, který též těže ovlivnil a devastoval přírodu, vč. lidsk zdraví. Dań pokroku mívá často podobu vyhánění čerta dˇáblem
Biopaliva rozhodně nenahradila olovnatý benzin. Olovo jako antidetonační faktor v benzinu bylo nahrazeno látkou MTBE, která vzniká při výrobě syntetického kaučuku.
Tady je par clanku na toto thema:
- https://www.sciencedaily.com/news/matter_energy/alternative_fuels/
Z hlediska ekonomie je to zcela jinak. Pokud je voda používaná na jiné účely, např. mytí, koupání, tedy na méně nezbytná použití, tak to svědčí o tom, že daný statek se hojně vyskytuje, tedy svědčí o bohatství společnosti.