Turecké hospodářství? Další pirátský šlendrián v Praze
Místo aby si metropole pořídila vozy od Škody Electric, podpořila tím domácí průmysl a získala ověřený výrobek sloužící v řadě zemí Evropy, objedná si u turecké firmy, která nikam do EU nedodává a navíc její produkty trpí vážnými technickými nedostatky. Tohle člověku hlava vážně nebere.
Trolejbusy Bozankaya v řadě jiných českých měst neuspěly. Není divu. Výrobce lhal v dokumentaci, podklady dodával pozdě, neplnil technické podmínky tendru. Nemá vůbec žádné reference, protože v Evropském unii se zatím nikde nechytl. Dodal tramvaje do Srbska, ale ty mají problémy. Praze pak poslal na zkoušku nevyzkoušený prototyp, který je jiný, než má být finální dodávka. Takže vedení města vlastně kupuje tureckého zajíce v pytli.
K tomu všemu mají vozy malou tažnou sílu, zato překračují normy pro zatížení hnací nápravy. Zejména to poslední mě velmi udivuje. Protože Piráti, kteří řídí Pražský dopravní podnik, tak strašně moc dbají na to, aby provoz vozidel nepřetěžoval městkou infrastrukturu. Pořad vymýšlejí nějaké zklidnění, nebo dokonce zákazy vjezdu do některých míst. A najednou jim nevadí mašina, která vymele do vozovky díry jako přetížený tirák?
Prý šlo o o nejlevnější nabídku, zní obhajoba. Výborně! Sice to pořádně nejezdí, ale zase je to laciné. Jak pro koho. Mně miliarda vyhozená za nekvalitní produkt prostě přijde jako hromada promrhaných peněz. Další škody vzniknou tím, že místo abychom koupili prověřené vozy, bude naopak Praha na své náklady testovat v běžném provozu prototyp a pomáhat tak výrobci vychytávat mouchy.
Chápu že celý tendr je lukrativní pro Turky. Konečně získají reference z Evropské unie a česká metropole jim pomůže dotáhnout jejich nevyzkoušený výrobek. Ale co z toho budeme mít my? Kdybychom nakoupili kvalitní elektrobusy od českého výrobce, velká část peněz se vrátí do státního rozpočtu a podpořili bychom pracovní místa doma. A koneckonců i posílili národní hrdost, protože není moc zemí, kde zvládají tento typ vozidel.
Evidentně to nejsou Turci. V EU nikde jejich elektrobusy nenajdeme. Zato ty ze Škodovky jezdí nejen u nás, ale i v Polsku, Německu, Rakousku, Estonsku, Litvě, Finsku či Slovensku. Pro pražské Piráty však nejsou dost dobré. Oni dávají přednost výrobku z Erdoganovy země. Což je další smutný paradox. Strana, která si tak zakládá na boji s tyrany, nyní pomáhá průmyslu státu, kde zatýkají oponenty diktátora. Před pár dny starostu Istanbulu.
Celý tendr smrdí. Jako hromada jiných věcí za Hřibova panování. Možná je to symbolické rozloučení se s jeho érou. Termín „turecké hospodářství“ se dá hezky a trefně parafrázovat jako „pirátské hospodaření“. Napadá mě vtip: Říká jeden Pražan druhému: „Nepojedeme metrem?“ „Ne tentokrát nepojedeme trolejbusem, ty nám taky zařídili Piráti…“ Asi zdaleka nebudu sám, kdo se těší, až tahle šlendriánská správa hlavního města skončí.
Ondřej Prokop
Co je „pražské zelené peklo“? Spojení Green Dealu a NIMBY

Co je horší, než zelený fanatik? Zelený fanatik, který odmítá cokoli stavět. Včetně nového vedení, které je potřeba, aby zvládlo velké výkyvy dodávek solárních a větrných elektráren.
Ondřej Prokop
Piráti už nás „nakopli“ dost – a ze všeho nejvíce partnerskou ODS

Piráti nás chtějí nakopnout. Už nás ale nakopali dost. Za skoro sedm let v Praze a tři roky v kabinetu „zkopali“ kde co. Od metra po digitalizaci stavebního řízení.
Ondřej Prokop
Piráti: morální majáky s manýry papalášů

Městská hromadná doprava, elektrická koloběžka, byznys třída v letadle? Která možnost vám nejlépe pasuje k Pirátům? Správně je za c).
Ondřej Prokop
Co uděláme, aby měli Pražané stabilní dodávky elektřiny za dobrou cenu i v budoucnu?

Drahá elektřina je velký problém Česka. I vinou pozdní a špatné reakce vlády před třemi roky její ceny vyletěly doslova do nebes. Nyní je naštěstí situace lepší. V Praze na tom má velký podíl silná městská společnost PRE.
Ondřej Prokop
Pražané odnáší zaslepenost premiéra: vnutil jim Piráty, jen aby SPOLU nevládlo s ANO

Co je horší? Totální chaos v dopravě, nebo aňák na radnici? Premiér této země se rozhodl, že to druhé.
Další články autora |
A modré přilby jen přihlížely... Fotka ze Srebrenice dodnes straší Nizozemsko
Seriál Nizozemští vojáci sedí na střeše obrněného vozidla, vedle sebe modré přilby. Pod nimi stojí tisíce...
Proslavily ji šaty z minerálky. Topmodelka z ikonické reklamy se vrátila do Varů
Michael Douglas, Dakota Johnson, Peter Sarsgaard. Celá řada hvězd a celebrit ozdobila letošní...
Drát, který odpojil polovinu Čech. ČEPS zveřejnil snímky poškozeného vedení
Provozovatel přenosové soustavy ČEPS zveřejnil ve čtvrtek poprvé i snímky poškozeného vedení V411....
Zemřel hrdina vítězného dokumentu z Varů, policie ho našla v rybníce u Prahy
V rybníku v Ohrobci u Prahy našli svědci v neděli ráno mrtvého muže. Příčinu jeho smrti určí soudní...
Sucho na Orlíku. Hladina Vltavy je o deset metrů níž a odhalila starý jez, mlýn i bunkr
Ve vodní nádrži Orlík je kvůli suchu až o deset metrů méně vody. Kvůli nedostatku vody ve Vltavě...
Sladká lavina z Ukrajiny děsí české cukrovary, zvýší se kvóty na dovoz
Premium Plánované zvýšení bezcelních kvót na dovoz ukrajinského obilí, vajec, drůbeže, ale hlavně cukru...
Ruský klášter v Česku za desítky milionů. Kde vzali peníze na jeho nákup a opravu
Premium V Loděnicích u Berouna stojí největší pravoslavný klášter v Česku. Do dálky je vidět, jak honosně...
Libye hrozí stejně jako boj na Ukrajině, varují Řecko a Itálie před migrací z jihu
Premium Lodě s nelegálními migranty opět vyplouvají ve velkých počtech směrem k italské Lampeduse či k...
Útok injekcemi, nebo davová hysterie? Policie ve Francii tápe a důkazy chybí
Během francouzského festivalu Fête de la Musique nahlásilo 145 mladých lidí vpich injekcí...

Prodej pozemku k bydlení, 1405 m2, Horní Lažany
Přestavlky, okres Plzeň-Jih
2 300 000 Kč
- Počet článků 80
- Celková karma 14,83
- Průměrná čtenost 174x