Proč ty elektromobily sakra nikdo nechce?
Proč prodeje EV klesají? Čtenáři AutoFora nebo AutoLživě mají jasno. Nepotřebují důkazy ani argumenty – stačí jim jejich víra. A jejich hlasy zase stačily Filipu Turkovi k tomu, aby se stal europoslancem a mohl jejich víru kázat na celoevropské kazatelně, poté, co tam dojede svým spalovacím „velmi výkonným a rychlým autem s ohromnou uhlíkovou stopou“.
V pořadu Otázky Václava Moravce 13.10.2024 ovšem ten hlavní důvod zazněl jasně a uznal ho tam i sám Filip Turek - před 5 lety stálo nové elektroauto s dojezdem necelých 400 km, přibližně milion a půl. Dneska stojí elektroauto s dojezdem kolem 500 km nějakých 800-900 tisíc. Čili v tomto segmentu vznikla typická deflační spirála - lidi to tolik nekupují, ačkoli by to chtěli, protože vědí, že když ještě chvíli počkají, tak si koupí levnější a přitom lepší elektroauto. A tím pádem prodeje klesají, protože všichni čekají až.... až klesne cena, až to bude mít zas o něco vyšší dojezd, až se to bude zas o něco rychleji nabíjet..... Ale s tím zároveň samozřejmě klesají i prodeje spalovacích aut - jen se o tom na AutoForu už nepíše.
Spalovací auta se už spoustu let nikam nevyvíjejí, jejich vývoj je dávno zaplacen a drobná vylepšení u nových modelů se tak dají prodávat s poměrně velkým ziskem. Zatímco elektrická auta se vyvíjí v posledních letech neobyčejně rychle a jejich potenciál dalšího vývoje je opravdu velký. Jenže se pořád musí investovat do vývoje a tím pádem se na tom nedají udělat zas až tak vysoké marže. Alespoň zpočátku, než se prodeje pořádně rozhýbou. Jenže evropským automobilkám se lenivý trh rozhýbávat nechce, protože v minulosti dostatečně neinvestovaly a teď si nemohou dovolit zaplavit trh levnými a kvalitními elektromobily, jako to umí Čína. Alespoň u sebe doma. Zatím....
Otázkou je – pokud by naše automobilky mohly dál kašlat na investice do elektromobility a pohodlně vydělávat na „vylepšování tvaru blinkrů“ – jak dlouho jim to vydrží? Věčně? Nebo jen do té doby, než Čína vyhraje celní válku a zaplaví evropský trh levnými a kvalitními elektromobily? A co se pak stane s našimi automobilkami podle zastánců volného trhu bez přívlastků? To jediné, co budou schopny vyrobit bude armáda nezaměstnaných. Vážně to chceme? Fakt?
Prodeje elektromobilů určitě neklesají proto, že by někdo věřil těm bludům a pověrám zarputilých petrolheadů, kteří v EV nikdy nejeli ani jako spolujezdci, jakože to nikam nedojede, každou chvíli to hoří, jede to maximálně 80 a ještě za kamionem a člověk v tom nemůže použít ani blinkr, aby si to nevybil.....(viz například: https://youtu.be/lljRtpKt4XM?t=2598 - pro méně chápavé dodávám - ACHTUNG! HUMOR!), ale právě kvůli smrtícímu deflačnímu očekávání. Co to může změnit? No mohl třeba Elroq, kdyby byl tak o 100 tisíc levnější a byl by jich dostatek ihned k odběru. Ale aby mohl být, chtělo by to pořádné investice a s těmi se holt v Evropě začalo pozdě....
P.S.: Tyhle začátečnické chyby už nedělám😇
David Ondrejkovič
Otevřený dopis české Sociální demokracii

Česká Sociální demokracie již není sociální demokracií. Hodnotově vyprázdněný a negativní populismus není politickým programem. Falešné dilema „Bydlení NEBO zbrojení“ bylo tou poslední kapkou.
David Ondrejkovič
Jak psát o elektromobilech snadno a rychle

Umělá inteligence vstoupila do našich obýváků tak rychle, že se ani nestihla přezout. A když už je tu, tak ať platí ono baťovské „Lidem myšlení - stojům dřinu“. Novinářům teď stačí jen u kávy vymyslet správný prompt. Pojďme na to!
David Ondrejkovič
Historické paralely - Čtěte než to smažou!

V souvislosti se současnou mezinárodní situací jsem vcelku nedávno narazil na velmi zajímavý projev. Je to vážně bomba! Čtěte až do konce, protože to nejdůležitější je až na úplném závěru.
David Ondrejkovič
Jak jsem nabíjel elektromobil

Předem odrazuji všechny hatery elektromobility - tento článek NENÍ o tom, že elektromobilita je špatně, ale snaží se jen tepat do běžného malého českého (ale i polského) šlendriánu.
David Ondrejkovič
Kdo jsou neočkovaní a proč se kvůli nim nadále (ne)omezovat

Z obou stran jedné z mnoha současných virtuálních barikád zaznívá (a sílí) společný hlas: "Kdo se naočkovat chtěl, ten už naočkován je! Tak už konečně zrušte všechna ta otravná omezující opatření!" Ale je to vážně tak jednoduché?
Další články autora |
Nekontrolovaně k Zemi padající sovětská sonda se zřítila do Indického oceánu
Sovětská sonda Kosmos 482 ze 70. let minulého století se rozpadla v sobotu ráno kolem osmé hodiny...
Cizinec zaplatil za jízdu taxíkem v Praze přes 200 tisíc, zjistil ráno s hrůzou
O více než 200 tisíc korun málem přišel v Praze cizinec, který se v noci vracel na hotel taxíkem,...
Požadavky odtržené od reality, zoufají po jednání Ukrajinci. Rusové jsou spokojeni
Sledujeme online Jednání delegací Ukrajiny a Ruska v Istanbulu po necelých dvou hodinách skončilo. Bylo to první...
VIDEO: Turecké letadlo škrtlo v Praze ocasem o ranvej. Modleme se, vyzýval pilot
Napínavý pokus o přistání si prožili cestující na palubě letu TK1771 společnosti Turkish Airlines z...
Marketér prodělal miliony a splácí je miliardáři Janečkovi. Nebylo to krypto, tvrdí
Sedm let bude muset splácet marketingový expert Jakub Horák svůj dluh vůči miliardářovi Karlu...
Izraelský nálet zabil nejméně 36 Palestinců ve stanovém táboře v pásmu Gazy
Izraelský nálet zabil nejméně 36 Palestinců ve stanovém táboře pro vysídlené rodiny v Chán Júnisu...
Poláci volí prezidenta. Favority jsou starosta Varšavy a Trumpův podporovatel
V Polsku se v neděli koná první kolo prezidentských voleb, o místo nástupce konzervativního...
Papež se ve Vatikánu setká se Zelenským. Přicházím k vám jako bratr, řekl věřícím
Papež Lev XIV. se v neděli odpoledne soukromě sejde s ukrajinským prezidentem Volodymyrem...
Při nehodě dvou aut na Zlínsku se zranili čtyři lidé, děti vyvázly bez újmy
Čtyři lidé se v neděli dopoledne zranili při střetu dvou osobních aut v místní části Luhačovic...

Prodej byt 2 + 1, 55m2, Jince
Jince, okres Příbram
2 700 000 Kč
- Počet článků 24
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3906x